طالبان: در صورت آزادی تمام زندانیان، پس از عید قربان مذاکره می کنیم

گروه طالبان اعلام کرد که آماده است بعد از ایام عید سعید قربان، وارد گفتگو با دولت افغانستان شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان اعلام کرد که آماده است بعد از ایام عید سعید قربان، وارد گفتگو با دولت افغانستان شود.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: آمادگی گروه طالبان برای آغاز گفتگو‌های صلح با دولت افغانستان مشروط به آزادی زندانیان این گروه می‌باشد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: طالبان آماده است که تا روز عید قربان زندانیان باقیمانده طرف مقابل را به این شرط رها نماید که زندانیان باقیمانده ما نیز مطابق لیست سپرده شده رها شوند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر افزوده: بعد از تکمیل پروسه رهایی زندانیان، طالبان آمادگی دارد که بعد از ایام عید مذاکرات بین الافغانی را متصلا آغاز نماید.

گفتنی است که بر اساس توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، ۵ هزار زندانی طالبان و هزار زندنی دولت افغانستان باید آزاد شوند.

دولت افغانستان تاکنون ۴۴۰۰ زندانی گروه طالبان را آزاد کرده و اعلام نموده است که ۶۰۰ زندانی دیگر این گروه در جنایت‌ها و حملات تروریستی خونین دست دارند و دولت نمی‌تواند آن‌ها را آزاد کند.

طالبان نیز بر خلاف تعهدشان به آمریکا، نه تنها تاکنون حاضر به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نشده اند بلکه حملات خود علیه مردم افغانستان را افزایش داده اند.

بر اساس گزارشات دولت افغانستان، این گروه پس از امضای توافقنامه صلح با آمریکا صد‌ها نظامی و غیرنظامی را کشته و زخمی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار