لازمه حمل دام در مهاباد منوط به پلاک کوبی است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: جابه‌جایی دام بدون پلاک کوبی و گواهی بهداشتی در مهاباد قاچاق است.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: دام‌های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز‌های لازم را اخذ نمایند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد بر لزوم مشارکت همگانی دامداران مهابادی برای تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین تاکید کرد.

آغاز با اعلام اینکه با پلاک کوبی دام مبدا و مقصد دام‌ها مشخص می‌شود، اظهار کرد: هر گونه جابه جایی دام بدون پلاک و بدون گرفتن گواهی بهداشتی در داخل و در مبادی ورودی و خروجی در استان، قاچاق است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد با بیان اینکه ۳۲۷ هزار راس دام سبک و سنگین در مهاباد وجود دارد، افزود: با توجه به بالا بودن جمعیت دامی، مخصوصا دام سبک که اکثرا به صورت سنتی و عشایری پرورش داده می‌شود، موجب کندی روند پلاک گذاری شده است.

آغاز تصریح کرد: از تمامی دامداران اعم از عشایری، روستایی و صنعتی درخواست می‌شود، به خاطر جلوگیری از ضبط دام‌های خود توسط ارگان‌های ذیربط قاچاق کالا و ارز، در اسرع وقت اقدام به پلاک کوبی احشام خود به منظور ثبت در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی اقدام نمایند.

این مقام مسئول در مهاباد خاطر نشان کرد: با توجه به اتمام زمان پلاک کوبی، دام‌های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه‌ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند.

او اذعان کرد: تمامی هزینه‌های پلاک زنی، پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود و اتحادیه دامداران، اتحادیه‌های عشایری، اتحادیه دام و طیور، صندوق بیمه کشاورزی و انجمن مایه کوبی استان به عنوان مجری این طرح در استان تعیین شده اند و نظارت بر فرآیند پلاک کوبی دام‌ها به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.