سوریه قبرستان موشک‌های رژیم صهیونیستی است

پدافند هوایی سوریه بار دیگر با حملات رژیم صهیونیستی مقابله کرده و آن‌ها را ناکام گذاشت تا درس عبرتی برای اسراییلی‌ها باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پدافند هوایی سوریه یک هدف اسراییلی متخاصم در شهرک حضر در حومه شمالی قنیطره در منطقه جولان اشغالی را سرنگون کرد.

پدافند هوایی سوریه بار دیگر با حملات اسراییلی‌ها مقابله کرده و آن‌ها را ناکام گذاشت تا درس عبرتی برای اسراییلی‌ها باشد مبنی بر آنکه آسمان سوریه و خاک سوریه همواره تحت حمایت نیرو‌های این مرز و بوم هستند.

منطقه اشغالی جولان شاهد استقرار گسترده نیرو‌های رژیم اشغالگر شد. صهیونیست‌ها از وقوع برخی خسارت‌ها در ساختمان‌ها و یک خودرو در جولان خبر دادند. یک منبع میدانی در حومه قنیطره تاکید کرد که صدای انفجار‌ها ناشی از عملیات مقابله پدافند هوایی سوریه با هدف اسراییلی بوده است. پدافند سوریه موفق شد بالن حرارتی رژیم اشغالگر برای مقاصد نظامی که از جولان اشغالی به سمت شهرک الحضر آمده بود، ساقط کند.

این نخستین بار نیست که پدافند سوریه با اهداف متخاصم مقابله می‌کند. وزارت دفاع سوریه روز دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد که پدافند سوریه بار‌ها با شلیک موشک از سوی جنگنده‌های اسراییلی از فراز جولان اشغالی به سمت جنوب دمشق مقابله کرده و اکثر آن‌ها را سرنگون کرده است.


بیشتربخوانید


نکته قابل توجه، اما زمان انجام این حملات است؛ زیرا این اقدام پس از سخنان بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل انجام گرفت. بشار جعفری دو روز پیش در جلسه شورای امنیت گفت که باز پس گرفتن جولان اشغالی از تمامیِ راه‌هایی که قانون بین‌الملل آن را تضمین کرده است، به عنوانِ اولویت سیاست سوریه باقی خواهد ماند.

همچنین این حملات اسراییلی پس از افزایش میزان ترس و نگرانی نظامیان اسراییلی در شمال فلسطین اشغالی در مرز‌های لبنان صورت گرفت. ترس و نگرانی صهیونیست‌ها به این دلیل بوده است که گزارش‌های امنیتی در رژیم اشغالگر احتمال دادند که حزب الله به شهادت یکی از نیروهایش در سوریه بر اثر حمله هوایی اسراییلی‌ها نزدیک فرودگاه دمشق واکنش نشان خواهد داد.

رژیم اشغالگر با این اقدامات در پی منحرف کردن نگاه‌ها از اوضاع داخلی رژیم است و می‌خواهد اینگونه وانمود کند که قدرتمند است و می‌تواند در هرلحظه دست به حملاتی بزند؛ در حالی که این رژیم شرایط سخت و دشواری را سپری می‌کند؛ از جمله آنکه بسیاری از اسراییلی‌ها به سبب ناکامی نتانیاهو در مدیریت بحران کرونا خواستار برکناری او و محاکمه اش به سبب پرونده‌های فساد هستند، اما این حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها پیامد‌های معکوسی به دنبال خواهد داشت و نتانیاهو را گرفتار بحرانی بزرگتر خواهد کرد؛ زیرا این حملات راه را برای پاسخ قطعی و حتمی مقاومت و محور مقاومت باز خواهد کرد و رژیم اشغالگر را به عقب نشینی وادار خواهد کرد؛ مقاومت همواره در آمادگی کامل بسر می‌برد و از ذره‌ای از خاک میهن کوتاه نخواهد آمد.

منبع: العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.