حیدری: مدل قهرمانی پرسپولیس تکرار شدنی نیست/ مهندسی بازی‌های لیگ برتر خنده دار است

بازیکن سابق پرسپولیس درباره چهارمین قهرمانی متوالی سرخپوشان پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: پرسپولیس با فاصله زیادی از حریفان خود توانست در قهرمانی پوکر کند. پرسپولیس شایستگی خود را ثابت کرد. بازیکنان از لحاظ مسائل مالی در وضعیت خوبی قرار نداشتند و حقوقشان عقب افتاد، اما حاشیه‌ای ایجاد نکردند و تمرکزشان را معطوف به بازی خود کردند. به هر حال بازگشت سرخپوشان به مسابقات بعد از کرونا فوق العاده بود و این تیم کیفیت خود را نشان داد.

حیدری درباره اینکه ستاره پرسپولیس در چهارمین قهرمانی متوالی چه کسی بود، گفت: به نظرم هواداران نقش مهمی در قهرمانی‌های پرسپولیس داشتند. آن‌ها در اوایل سرمربیگری برانکو پای تیم خود ایستادند و اکنون با یحیی گل محمدی قهرمان شدند. به نظرم این مدل قهرمانی تکرار شدنی نیست. تک تک بازیکنان پرسپولیس ستاره بودند.

حفظ بازیکنان باکیفیت در قهرمانی پرسپولیس موثر بود

او درباره علل قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس ۹ سال جام نگرفت، اما هواداران در روز‌های سخت تیم خود را حمایت کردند و شاهد موفقیت تیم خود در سال‌های اخیر بودند. کیفیت بازیکنان پرسپولیس خیلی بالا بود و حتی در نیمکت ذخیره‌ها هم نفرات خوبی داشتیم. علاوه بر این شاهد ثبات در حفظ بازیکنان هم بودیم.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره راهکار سرخپوشان پایتخت برای تداوم روند رو به رشد خود بیان کرد: حفظ بازیکنان با کیفیت یکی از دلایل قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس است. دغدغه رسول پناه سرپرست باشگاه هم تمدید بازیکنان فعلی تیم است. اگر بازیکنان و کادر فنی برای فصل آینده حفظ شوند به طور حتم پرسپولیس روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد و قهرمان می‌شود.

پرسپولیس با شایستگی قهرمانی خود را مهندسی کرد

حیدری درباره شائبه مهندسی بازی‌های لیگ برتر فوتبال و طرفداری وزیر ورزش از تیم پرسپولیس گفت: به نظرم طرح چنین موضوعی خنده دار و قدیمی است. پرسپولیس با شایستگی قهرمانی خود را مهندسی کرد و کسی در این موفقیت‌ها کاری انجام نداد. علاوه بر این بازیکنان در زمین مسابقه توانایی خود را نشان دادند. حتی این تیم می‌تواند اختلافش با سایر تیم‌ها را به ۱۷ امتیاز برساند.

او درباره نقش گل محمدی در قهرمانی پرسپولیس گفت: عملکرد گل محمدی فوق العاده است و این مربی نقش پررنگی در قهرمانی پرسپولیس دارد. یحیی تیم قهرمان را تحویل گرفت. تکرار این قهرمانی سخت بود، اما این مربی رکورد فوق العاده‌ای بر جای گذاشت. البته پرسپولیس می‌تواند فاصله امتیازی خود را به عدد ۲۰ برساند و در لیگ برتر فوتبال دست نیافتنی شود. گل محمدی مربی باکیفیتی است و با توجه به فاصله سنی کم او با بازیکنان به خوبی توانسته با شاگردانش ارتباط برقرار کند.

بیرانوند نقش پررنگی در قهرمانی پرسپولیس دارد

بازیکن سابق پرسپولیس درباره نقش بیرانوند در قهرمانی این تیم بیان کرد: صددرصد بیرانوند نقش پررنگی در این قهرمانی دارد. علاوه بر این بازیکنان مصدوم هم مانند انصاری، ربیع خواه و نادری هم در این موفقیت تاثیر گذار بودند. پرسپولیسی‌ها قدرشناس هستند و حتی هنوز یاد و خاطره مرحوم هادی نوروزی را در دقیقه ۲۴ بازی ها، گرامی می‌دارند.

حیدری درباره غیبت تماشاگران در قهرمانی پرسپولیس گفت: صدردرصد جام گرفتن در کنار هواداران لذت دیگری دارد، اما در شرایط کرونایی سخت است که طرفداران به ورزشگاه بیایند. سلامت هواداران مهمتر از مسائل دیگر است. به نظرم کسب جام قهمرانی با سلامتی هواداران ارزش دارد.

او در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم ویروس کرونا تا سال آینده ریشه کن شود و پرسپولیس فصل آینده با حضور هواداران پنجمین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
دیگه جماعت بهونه گیر فراری باید بهونه بیارن دیگه خخخخ
آخرین اخبار