زورگیران نوجوانان تهرانسر بازداشت شدند

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از دستگیری ۲ زورگیری که از نوجوانان تلفن همراه سرقت می‌کردند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمد مالمیر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر حین گشت زنی در محدوده کلانتری شاهد زورگیری ۲ موتورسوار جوانی از نوجوانی بودند که موتورسوران تلفن همراه پسر ۱۴ ساله‌ای را سرقت و از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران بلافاصله وارد عمل شدند و هر دو موتورسوار را در عملیاتی پلیسی دستگیر کردند، گفت: با انتقال سارقان ۱۸ و ۱۹ ساله به کلانتری تهرانسر هر دو متهم معترف شدند با حضور نوجوانان زیر ۱۴ سال که توانایی مقابله ندارند در معابر عمومی و پارک‌ها که اغلب مشغول بازی‌های رایانه ای هستند، با تهدید موبایلشان را سرقت و متواری می‌شدیم.

کلانتر محله تهرانسر تصریح کرد: متهمان اقرار کردند در خیابان‌ها و پارک‌ها پرسه می‌زدیم و با مشاهده کودکی که گوشی تلفن همراه به دست داشت، نقشه سرقتمان را اجرا می‌کردیم.

مالمیر در ادامه به خانواده‌ها توضیح داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تحصیل دانش آموزان از طریق فضای مجازی در منزل از طریق سامانه شاد، والدین برای راحتی کار کودکان و نوجوانان گوشی‌های تلفن همراه هوشمند برای فرزندان خود تهیه کرده اند.

وی ادامه داد:، اما با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، دانش آموزان از فرصت استفاده کرده و با گوشی‌های تلفن همراهشان به بازی‌های کامپیوتری می‌پردازند و حتی گوشی‌های تلفن همراهشان را از خانه خارج می‌کنند. خروج کودکان و نوجوانان با گوشی‌های تلفن همراه فرصت را برای سارقان به وجود می‌آورد و آن‌ها نه تنها در مخاطره سرقت و آسیب مالی قرار می‌گیرند بلکه آسیب‌های جدی روحی نیز که بواسطه این سرقت‌ها بوجود می‌آید نیز می‌بینند.

وی به شهروندان بویژه والدین توصیه کرد: برای فرزندان محل دقیق استفاده از تلفن همراه را برای فرزندان خود مشخص کنند تا طعمه سارقان قرار نگیرند.


بیشتر بخوانید

دستگیری موبایل قاپان شمال پایتخت

انهدام باند سارقان و فروشندگان گوشی‌های سرقتی در مولوی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار