تمدید مجدد محدودیت‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری

محدودیت‌های ناشی از کرونا یک هفته دیگر در استان چهارمحال و بختیاری تمدید شد.

محدودیت‌های کروناییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجا که روند شیوع ویروس کرونا در استان همچنان صعودی است، با کسب مجوز از ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های ناشی از این ویروس یک هفته دیگر در استان تمدید شد.

او افزود: محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا از سه هفته گذشته در استان آغاز شد و تا حدودی در کنترل شیوع این ویروس در استان مؤثر بوده است، اما با توجه به وضعیت شکننده استان می‌طلبد اعمال این محدودیت‌ها ادامه پیدا کند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: در همین راستا فعالیت دانشگاه ‎ها، مدارس، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای، زبانسراها، کتابخانه‌های عمومی، حوزه‌های علمیه، مساجد و مصلی ها، موزه‌ها، مراکز گردشگری و تفریحی و سینما‌های استان همچنان تعطیل است.

او ادامه داد: همچنین فعالیت قهوه خانه‎ ها، سالن‌های زیبایی، استخر‌های سرپوشیده، تالار‌های پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، شهربازی‌ها و رستوران‌ها و برپایی هرگونه همایش، سمینار، تجمع و گردهمایی ممنوع می‌باشد.

شیرانی گفت: اوج گیری ویروس کرونا در هفته‌های اخیر شدیدترین اوج شیوع کرونا در استان از ابتدا تاکنون بوده است و چنانچه این بیماری به نحو مناسبی کنترل و مهار نشود، با بحران مواجه می‌شویم از همین رو همراهی و همکاری مردم نقش تعیین کننده‌ای در این خصوص دارد.

او با اشاره به انجام ۱۸ هزار نمونه گیری از بیماران با علایم بالینی مشکوک به کرونا در استان افزود: در حال حاضر تنها از بیماران بستری و افراد با حال عمومی نامساعد برای تشخیص قطعی بیماری نمونه‌گیری می‌شود.

شیرانی اضافه کرد: در خصوص بهبودیافتگان کرونا نیز تنها برای پرسنل پزشکی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی در انتهای دوره درمان تست گرفته می‌شود و افراد عادی پس از گذراندن دوره قرنطینه به مدت دو تا سه هفته و بهبودی کامل نیازی به تست کرونا ندارند.

او با تأکید بر استفاده همگانی ماسک در استان اضافه کرد: نحوه استفاده از ماسک نیز دارای اهمیت بسیاری است و مردم می‌توانند با مشاهده کلیپ‌های آموزشی، نحوه صحیح استفاده از ماسک را آموزش ببینند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار