افزایش ۶ درصدی صادرات کالا در استان اردبیل

مدیرکل گمرک استان اردبیل اعلام کرد: صادرات کالا از دروازه مرزی این استان در سه ماه نخست امسال ۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  پرویز تقوی، مدیرکل گمرک استان اردبیل گفت: در سه ماه نخست امسال، ۳۳ هزار و ۵۴۸ تن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

او با اشاره کاهش چهار درصدی وزن کالاهای صادراتی از گمرکات استان اردبیل به خارج از کشور در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیان کرد: با وجود کرونا، مراودات تجاری ایران با جمهوری آذربایجان و کشورهای دور و نزدیک از دروازه مرزی بیله‌سوار ادامه دارد.

مدیرکل گمرک استان اردبیل همچنین گفت: در سه ماه امسال، چهار هزار و ۳۹ تن کالا به ارزش ۶ میلیون دلار وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، از نظر وزنی ۷۸ درصد و از نظر ارزش هم ۵۹ درصد کاهش یافته است.

او سیب‌زمینی، سیمان، شیشه، تره‌بار، انواع مصنوعات و مواد غذایی را عمده کالاهای صادراتی استان اردبیل از مرز بیله‌سوار و ماشین‌آلات، گوشت، پنبه، انواع کاغذ و مقوا و برخی محصولات بهداشتی را عمده کالاهای وارداتی از مرزهای این استان اعلام کرد.

تقوی، جمهوری آذربایجان، عراق، ترکیه، گرجستان و امارات متحده عربی را مقصد کالاهای صادراتی از استان اردبیل و نیز ایتالیا، روسیه، چین، ترکیه و تاجیکستان را مبداء کالاهای وارداتی از این استان ذکر کرد.

او با بیان انجام همه خدمات گمرکی در مرز بیله‌سوار در ایام شیوع کرونا و جلوگیری از معطلی و بروز مشکل در امر خدمات ترانزیت، صادرات و واردات کالا گفت: مدیران گمرک جمهوری آذربایجان در این مدت همکاری خوبی را طرف ایرانی داشتند.

مدیرکل گمرک استان اردبیل، با بیان کاهش رفت و آمد مسافران بین ایران و جمهوری آذربایجان از مرز بیله‌سوار افزود: جمهوری آذربایجان تنها کشوری بود که مرزهای خود را به روی ایران نبست.

او گفت: پارسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مسافر آذری از مرز بیله‌سوار وارد ایران شدند اما با شیوع بیماری کرونا، تردد از این دروازه مرزی تنها برای ورود اتباع ۲ کشور محدود شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار