روسیه: راهبرد دفاع ملی آمریکا در قبال مسکو و پکن «ماموریتی غیرممکن» است

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین راهبرد دفاع ملی جدید واشنگتن در قبال پکن و مسکو را ماموریتی غیرممکن ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، دیپلمات ارشد روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، ماهیت و چرایی راهبرد دفاع ملی آمریکا در قبال مسکو و پکن را زیر سوال برد.

این دیپلمات ارشد روسیه در حساب شخصی خود در توئیتر با انضمام پیامی که در حساب کاربری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تاریخ ۲۰ ژوئیه منتشر شد، راهبرد دفاعی آمریکا برای مقابله با روسیه و چین را ماموریتی غیرممکن توصیف کرد. اولیانوف به پیامی کوتاه در حساب توییتر خود اکتفا کرد و نوشت: مقابله با روسیه و چین؟ ماموریتی غیرممکن.

پنتاگون اخیرا با اشاره به بخشی از راهبرد دفاع ملی جدید آمریکا اعلام کرد این راهبرد نقشه راه وزارت دفاع، برای مقابله با چالش‌های نوظهور ناشی از رقابت استراتژیک بلندمدت تازه با چین و روسیه را میسر می‌کند.

کمیسیون «راهبرد دفاع ملی» کنگره آمریکا پیشتر طی گزارشی رسمی اعلام کرده بود که برتری نظامی این کشور در برابر دیگر ابرقدرت‌های نظامی جهان به‌ویژه روسیه و چین به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. رقابت نظامی در عرصه بین‌الملل از موضوعات مورد رقابت و مناقشه واشنگتن با پکن و مسکو است. آمریکا معتقد است روسیه و چین فعالیت‌های نظامی خود علیه واشنگتن و متحدانش را به‌ویژه در حوزه‌های فضایی و سایبری شدت بخشیده‌اند و همچنین سعی دارند با اتخاذ راهبرد جنگ نامتقارن اقتصادی، اطلاعاتی و حقوقی بر آمریکا غلبه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار