مشکل ترافیک تنها با توسعه معابر و ساخت روگذر و زیرگذر حل نمی‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه در حوزه ترافیک، مدیریت و برنامه‌ریزی مهم‌تر از کار‌های سخت‌افزاری است، افزود: مشکل ترافیک تنها با توسعه معابر و ساخت روگذر و زیرگذر حل نمی‌شود و باید به استانداردسازی شبکه‌های موجود هم توجه شود.

شبکه معابر شهری باید استانداردسازی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهر‌های استان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، زیرگذر‌ها و روگذر‌های متعددی در شهر‌ها ساخته شده، اما مشکل ترافیک حل نشده است؛ در حالی که اگر هزینه این اقدامات برای توسعه حمل‌ونقل عمومی هزینه می‌شد نتیجه بهتری به دست می‌آمد.

او افزود: اگر انتظار داریم که مردم در مناطق مرکزی شهر از خودروی شخصی استفاده نکنند، باید امکان استفاده از حمل‌ونقل عمومی را فراهم کنیم و منطقی نیست که مردم حق انتخاب نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ایمن‌سازی معابر شهری، گفت: افزایش تلفات ناشی از تصادفات درون‌شهری در سال جاری، مسأله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و علل و عوامل این موضوع باید بررسی و شناسایی شود.

رحمتی با اشاره به این‌که امنیت از مهم‌ترین شاخصه‌های یک شهر خوب است، افزود: وقتی ارتباط بین دو سمت معابر به شکل منطقی تعریف نشود شاهد چنین حوادثی خواهیم بود و به جای اینکه مشکل را حل کنیم دست به اقدامات کلیشه‌ای می‌زنیم.

او خاطرنشان کرد: ساخت پل‌های عابرپیاده یکی از این اقدامات است که اغلب برای فرار از تعقیب قانونی به هنگام حادثه ساخته می‌شوند و توجهی به این که مردم از آن استفاده می‌کنند یا نه، نمی‌شود.

او  تاکید کرد: افزایش تلفات درون‌شهری مسأله بسیار مهمی است و برای حل این مشکل، در کنار فرهنگ‌سازی و تمهیدات فیزیکی، باید در عملکرد‌های مدیریتی هم تجدیدنظر شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در این جلسه موضوع افزایش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درون‌شهری که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، بررسی و راهکار‌های کاهش آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار