پرسپولیس تیم نخست ایران و ششم آسیا/ سقوط سرخابی‌ها در قاره کهن

تیم فوتبال پرسپولیس در تازه‌ترین رده‌بندی تیم های باشگاهی جهان در رتبه نخست ایران و ششم آسیا جای دارد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۶ مرداد) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان در رتبه نخست فوتبال باشگاهی ایران قرار دارد.

از سوی دیگر قهرمان زودهنگام لیگ برتر فوتبال کشورمان، با ۱۵۸۴ امتیاز و با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه ششم قاره کهن قرار گرفته، اما با یک پله صعود در سطح جهانی به جایگاه ۱۳۰ جهان رسیده است.

استقلال تهران هم با ۱۵۲۷ امتیاز مانند هفته گذشته همچنان در رتبه دوم  فوتبال باشگاهی ایران جای گرفته است، اما آبی پوشان پایتخت نسبت به رده بندی قبلی در سطح آسیا یک پله نزول کرده و در جایگاه چهاردهم قاره قرار دارند. این تیم در سطح جهانی نیز ۷ پله سقوط داشته و در رتبه ۲۳۲ جهان جای گرفته است.

سپاهان اصفهان با ۱۴۹۱ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی پیشین، همچنان سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم با ۲ پله صعود نسبت به هفته گذشته در رتبه بیست و یکم آسیا ایستاده  و در رده بندی جهانی نیز ۷ پله صعود داشته و در جایگاه ۳۱۱ جهان قرار گرفته است.

در این رده بندی، تراکتورسازی، فولاد خوزستان و شهرخودروی مشهد به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال کشورمان جای گرفته‌اند.

ذوب آهن و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه هفتم و هشتم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه چهار تیم برتر نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته است و تیم الهلال عربستان با ۱۶۷۰ صدرنشین است و تیم‌های جئونبوک موتورز کره جنوبی و الدحیل قطر به ترتیب با ۱۶۴۳ و۱۶۱۴ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قاره کهن قرار دارند.

کاوازاکی فرونتاله ژاپن نیز با ۱۵۹۱ امتیاز مانند هفته گذشته در رتبه چهارم قرار گرفته است. تیم اولسان هیوندای کره جنوبی نیز با ۱۵۸۶ امتیاز بالاتر از پرسپولیس در رتبه پنجم ایستاده است.

در رده‌بندی جهانی بایرن مونیخ با ۲۰۳۷ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، لیورپول با ۱۹۷۶ امتیاز و منچسترسیتی با ۱۹۶۶ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. پاری سن ژرمن و رئال مادرید هم در رتبه‌های چهارم و پنجم جهان جای گرفته اند.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان عبارتند از؛

بایرن مونیخ
لیورپول
منچسترسیتی
پاری سن ژرمن
رئال مادرید
بارسلونا
آتالانتا
آتلتیکو مادرید
فلامینگو
یوونتوس


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
حاجیییی
چهاردم آسیایین
حداقل 9 تا تیم تا ما فاصله دارین
دیگه اونجا وزیری که نیست
اون 9 تیم هم نکنه وزیر دارن؟؟؟؟
آخرین اخبار