مدیر جلوه‌های بصری سینما مطرح کرد؛

جلوه‌های ویژه «گونه نادر»؛ تجربه‌ای متفاوت و بی‌نظیر/ باید با سینمای روز جهان ارتباط داشت

امین انتشاری از جدیدترین فعالیت‌های هنری و دلایل حضور پررنگ خود در پروژه‌های سینمایی خارج از ایران گفت.

 

امین انتشاری مدیر جلوه‌های ویژه بصری سینما، درباره جدیدترین فعالیت هنری خود، در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این روز‌ها درگیر چند موزیک ویدئو هستم که خواننده داخلی و خارجی دارد. همچنین با دو سریال خارجی قرارداد بستم و ترجیح می‌دهم در آینده که سریال‌ها پخش شدند، در مورد آن‌ها صحبت کنم.

او ادامه داد: دغدغه همیشگی من کار با فعالان عرصه فیلم کوتاه است؛ خودم در فضای فیلم کوتاه بودم. فضایی که به شدت شریف و دغدغه‌مند است و بچه‌های مستعدی دارد.

این مدیر جلوه‌های بصری اضافه کرد: فیلمی که در حال حاضر کار می‌کنم به لحاظ حجم ویژوال افکت و جلوه‌های ویژه بصری، یک اثر جریان ساز در فضای فیلم کوتاه خواهد شد که تا الان تجربه نشده است. اولین بار است که این حجم از جلوه‌های ویژه بصری در ایران اتفاق می‌افتد. جلوه‌های بصری این فیلم حتی از بسیاری از فیلم‌های بلند سینمایی جلوتر می‌زند. تکنیک اجرایی و سکانس‌هایی که قرار است با جلوه‌های ویژه بصری خلق کنیم، تا الان در سینمای ایران تجربه نشده است. برای نمونه، مجموعه گوزنی را داریم که قرار است توسط کامپیوتر خلق شوند و تعامل صحنه رئال و یک مخلوق تمام کامپیوتری را ببینیم.

او گفت: نام فیلم «گونه نادر» است و کارگردانش حامد اصلانی و تهیه کننده آن بهنام سنایی هستند. فیلمبرداری آن تمام شده و در مرحله پست پروداکشن قرار دارد و به دلیل حجم بالای جلوه‌های بصری، حدود ۶ ماه درگیر آن خواهیم بود. به فعالان عرصه فیلم کوتاه و علاقه‌مندان به جلوه‌های ویژه بصری، این نوید را می‌دهم که یک فیلم با کیفیت، آبرومند و استاندارد به لحاظ کیفی و جلوه‌های بصری خواهند دید.

وی درباره دلیل حضور پررنگش در فیلم‌های خارجی اظهار کرد: از آنجا که مرجع جلوه‌های بصری و بخش آموزشی آن در خارج از ایران است و باید به روز و حرفه‌ای باشیم، باید روابطمان را با خارج از مرز‌ها حفظ کنیم و تداوم ببخشیم. از جمله اولین کار‌هایی که آن طرف آب انجام دادم، حضور در برخی پروژه‌های بسیار کوچک تبلیغاتی و سبک بود. پس از مدتی با کارگردان‌های جوان خارجی آشنا شدم و همکاری کردیم. این ارتباط و همکاری، در ابتدا از کشور‌های حاشیه خلیج فارس شروع شد و در ادامه بیشتر و پررنگ‌تر شد.

انتشاری در پایان عنوان کرد: کار کردن با خارجی‌ها بجز فضای کیفی کار، توجیه اقتصادی نیز دارد؛ اما در کل فعالیت‌های شخصی ام را طوری انتخاب می‌کنم که درون آن چالش باشد. یعنی من و تیم جلوه‌های ویژه را مجاب کند که پای کار برویم؛ یک تکنولوژی را یاد بگیریم و به خلاقیت جدیدی برسیم. حالا این پروژه سینمایی می‌تواند در ایران و یا خارج از ایران باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار