آتش سوزی گسترده در پارکینگ خودروهای سوخت رسان کرمانشاه/ حریق مهار شد

چند خودرو حامل سوخت در محله دولت آباد کرمانشاه دچار آتش سوزی مهیبی شدند که نیرو‌های امداد آتش نشانی حریق را مهار کردند.

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: ساعت یازده در پارکینگ خودروهای سنگین  که عموما سوخت رسان هستند آتش سوزی به وقوع پیوست.

بالایی با بیان اینکه نیروهای اورژانس و آتش نشانی به محل اعزام شدند، گفت: تاکنون یک نفر در این حادثه مصدوم شده است و فرد دچار سوختگی با آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

آتش سوزی گسترده در پارکینگ خودروهای سوخت رسان کرمانشاه

او گفت: ستاد بحران شهرستان درخواست امکانات استانی داشتند و به همین منظور نیروهای کمکی از پالایشگاه کرمانشاه و خطوط لوله نفت اعزام شدند.

بالایی با بیان اینکه در صورت نیاز آمادگی اعزام  نیروهای ارتش و سپاه را به  محل آتش سوزی داریم افزود: با توجه به  وجود مواد نفتی و بنزین از  مواد موثر در مرحله ای آب و در بخش دیگر فوم برای مهار حریق هستند.

آتش سوزی گسترده در پارکینگ خودروهای سوخت رسان کرمانشاه

او گفت: خوشبختانه تجمع انسانی در این منطقه نبوده به همین دلیل خسارت جانی کمتر است و بخش زیادی از خودروهای موجود در پارکینگ تخلیه شدند.

میری سخنگوی سازمان آتش نشانی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: چندین ایستگاه با تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند و آتشپاد رضایی فرمانده آتش نشانی کرمانشاه نیز در حادثه حضور دارند.

او گفت: اکنون تمام تلاش نیروهای امدادی مهار آتش سوزی خودروی سوخت رسان است و هنوز جزییاتی از علت حادثه یا وسعت آتش سوزی در دست نیست.



کیوان ملکی قائم مقام سازمان آتشنشانی کرمانشاه در تشریح چگونگی حادثه آتش سوزی خودروهای سوخت رسان در کرمانشاه  گفت: در این حادثه شش تریلی حامل سوخت در پارکینگ "اعتماد" شهرک دولت آباد دچار آتش سوزی شده و به دنبال آن انفجار پی در پی شش مخزن سوخت خودروهای ترانزیت سوختی را در پی داشته است. 

ملکی از اعزام حدود ۱۰۰ آتش نشانی به محل حادثه خبر داد و افزود: هم اکنون آتش نشانان به همراه ۲۳ خودرو در حال اطفاء حریق هستند.

او تاکید کرد: در این حادثه تلفات جانی نداشتیم و تنها چند نفر مصدوم شدند که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

آتشپاد رضایی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه نیز گفت: بر اساس این گزارش پس از دریافت محل حریق از تمامی ایستگاه‌های ۱۰ گانه خودروهای اطفایی حریق فراخوان و به محل اعزام شدند.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر تمام نیروهای آتش نشان در حال اطفا کردن خودروهای حامل بنزین هستند و توانستند حدود ۴۰ خودرو حامل بنزین از پارکینگ خارج کنند.


آتش سوزی گسترده در پارکینگ خودروهای سوخت رسان کرمانشاه

مصدومیت  چهار تن بر اثر آتش سوزی خودروهای سوخت رسان در کرمانشاه


فرماندار کرمانشاه با اشاره به آتش‌سوزی روز سه‌شنبه پارکینگ خودروهای سنگین در محله دولت‌آباد شهر کرمانشاه، گفت: بر اثر این حادثه چهار تن مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

فضل‌الله رنجبر افزود: این آتش سوزی به دنبال تعمیر موتور یکی از خودروهای سنگین در این پارکینگ اتفاق افتاد و سپس به خودروهای دیگر نیز سرایت کرد. 

به گفته او، هشت دستگاه تانکر سوخت رسان در این حادثه دچار آتش سوزی شد.

او گفت: آتش سوزی باتلاش ماموران آتش‌نشانی مهار شد و امدادرسانی در این پارکینگ هنوز ادامه داد ما هیچ گونه انفجاری امروز در هیچ نقطه از شهر نداشتیم و  و دود سیاهی هم که شهروندان در آسمان کلانشهر کرمانشاه مشاهده می کنند مربوط به آتش سوزی در این پارکینگ بوده است.

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وقوع یک فقره آتش سوزی در محله دولت آباد شهر کرمانشاه گفت: در این حادثه پنج نفر مصدوم شدند.

هومن رفیعی افزود: حدود ساعت ۱۱:۲۰ صبح امروز و در پی اعلام آتش‌سوزی در یک پارکینگ خودرو‌های سنگین در محله دولت‌آباد شهر کرمانشاه، بلافاصله هشت دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک خودرو فرماندهی عملیات به محل اعزام شد.

او گفت: در این حادث پنج نفر مصدوم شدند که یک نفر که به ظاهر راننده یکی از خودرو‌ها بود با وسیله شخصی و سه نفر از نیرو‌های خدوم آتش نشانی که در حین اطفاء حریق دچار سوختگی شدند با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر نیز در محل درمان سرپایی شد.

او اظهارداشت: طبق اطلاعات به دست آمده، این آتش سوزی به دنبال تعمیر موتور یکی از خودرو‌های سنگین در این پارکینگ اتفاق افتاد و سپس به خودرو‌های دیگر نیز سرایت کرد و هشت دستگاه تانکر سوخت رسان در این حادثه دچار آتش سوزی شد.

او گفت: آتش سوزی با تلاش ماموران آتش‌نشانی حدود ساعت ۱۳ مهار شد و امداد رسانی نیز خاتمه یافت.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: آتش سوزی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
در شرایطی که برای گرفتن جواز یک شغل لبیناتی داشتن کپسول اتش نشانی اجباری است اونوقت چگونه پارکینگ به این بزرگی و با ضرورت وجود تانکر های حامل مواد سوختی بدون امکانات و بدون کپسول های اتش نشان در این هوای گرم به حال خود رها شده اند
Iran (Islamic Republic of)
باقری از مازندران
۱۵:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
خدا قوت برادران آتش نشان. واقعا کار سختیه کاش هیئت دولت سختی کار را تصویب کند تا یک آتش نشان، بیست ساله بازنشسته بشود.
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
مصلحت نیسته باقری از مازندران
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
هنرشان جز تخریب چیز دیگری نیست
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۴:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
انشاالله مسببین آن رسوا شوند،
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
انشاالله اگرمصلحت باشه مونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
اطفائ حریقی صورت نمیگیره مثل شلنگ اب گرفت دستس چکار میکنه اون ؟
بیچاره صاحب ماشینها
امکانات آتش نشانیها مخصوصا تو شهرستانها بسیار ضعیف هست دیدم که میگم
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
بیچاره صاحب ماشینها?? اونها بیچاره نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
اطفائ حریقی صورت نمیگیره مثل شلنگ اب گرفت دستس چکار میکنه اون ؟
بیچاره صاحب ماشینها
امکانات آتش نشانیها مخصوصا تو شهرستانها بسیار ضعیف هست دیدم که میگم
آخرین اخبار