پدافند غیر عامل در ساختمان سازی‌ شهرها مغفول مانده است

 فرماندار پاوه گفت: مقوله‌مهم و حیاتی پدافند غیر عامل در شهر‌ها و ساختمان سازی‌ها امری مغفول و غیر اولویتی برای مدیران مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  فرماندار پاوه گفت: وقتی تخلف ساختمانی صورت می‌پذیرد موضوع فقط مربوط به ساختار فیزیکی و مکانیکی تخلف نیست بلکه این تخلف موجبات هزینه‌های بهداشت روانی و سایر موارد مرتبط را پدید می‌آورد.

ایده پور افزود: ساخت و ساز شهر پاوه بسیار کمتر از ساخت و ساز‌ها در روستا‌های اطراف پاوه است روستا‌های اطراف پاوه رشدی نامتوازن را شاهد هستند بصورتی که دهیاران دیگر توان مقابله ندارند.

او ادامه داد: با بلند مرتبه سازی‌های مجاز و غیر مجاز در پاوه و اطراف و حومه‌ آن عده ایی در حال خفه نمودن فاکتور مهم اقتصادی این شهر یعنی گردشگری هستند.

ایده پور گفت: تنها فرصت گردشگری منظر از روستای شمشیر تا چورژی است که فرصت طلبان غیر مجاز ساز در حال از بین بردن آن هستند و گردشگری که در آینده وارد منطقه می‌شود تا طبیعتی مفرح را تجربه کند با ستونی از ساختمان‌های بلند مرتبه مواجه خواهد شد.

او بیان کرد: مسئولین ادارات راهداری و برق از بهترین مسئولین عملیاتی در استان و شاید کشور باشند و شاهد این مدعا انجام عملیات‌های باز سازی و نوسازی با راندمان بسیار بالا در مناطق زلزله زده‌ سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی است اما در شهرستان پاوه این دستگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی مانند کشاورزی و منابع طبیعی نیز در مقابل تخلفات شبانه روزی متخلفین زمین گیر شده اند.

به گفته فرماندار پاوه  این شهر به دلیل توانایی نداشتن  پاسخگویی به فرایند توسعه‌ شهری پایدار دچار معضلی بزرگ در ورودی شرقی شهر شده است که این معضل کم کم به ورودی غربی نیز تسری می‌یابد این ورودی‌ها ملحق به شهر نمی‌باشند لذا غیر مجاز سازی و بی قواره گی در ورودی شهر چهره‌ زیبای پاوه را به محاق کشانده است.

او گفت:مقوله‌مهم و حیاتی پدافند غیر عامل در شهر‌ها و ساختمان سازی‌ها امری مغفول و غیر اولویتی برای مدیران می‌نماید که لازم است مدیران و مهندسین در خصوص موضوع پدافند غیر عامل و بحران‌های طبیعی تاثیر گذار بر شهر‌ها حساس شده و دستورالعمل‌های مربوطه را اجرایی نمایند.

ایده پور بیان کرد: با انجام کار فرهنگی و انسجام در برخورد‌ها توسط تمامی ادارات اجرایی و قانوی و حاکمیتی باید مردم را از قانون پرهیزی، قانون گریزی و قانون ستیزی بر حذر داشت.

او ادامه داد: لازم است قوه‌ مقننه و قوه قضائیه در خصوص چابک‌تر نمودن شرح وظایف کمیسیون ماده ۱۰۰ و تبدیل آن به یک ماده‌ بازدارنده اقدام نمایند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار