تولید بیش از ۱۱ هزار تن میوه هسته دار در مهاباد

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت:پیش بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۴۹۲ تن میوه از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که این مقدار در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد رشد کرده است.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در این شهرستان بیش از ۹۵۲ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد که تولید محصول در آن‌ها امسال افزایش ۳۰ درصدص داشته است.

کریمی با اشاره به اینکه برداشت  میوه‌های تابستانه به خصوص میوه‌های هسته دار از خرداد ماه آغاز شده است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۴۹۲ تن میوه هسته دار در این شهرستان برداشت شود.


بیشتر بخوانید


کریمی با اشاره به اینکه طبق برآورد‌های انجام شده، بیشترین افزایش برداشت میوه‌های هسته دار در تولید هلو، شلیل و آلو پیش بینی می‌شود، افزود: این رشد تولید ناشی از افزایش سطح کشت و مساعد بودن شرایط آب و هوایی در زمان شکوفه دادن این محصولات است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: امسال وضعیت فروش محصولات هسته دار مطلوب بوده و صادرات این محصولات به خارج کشور از روند خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.