بالگرد، نیرو‌های امدادی را برای مهار آتش به ارتفاعات بوشکان دشتستان انتقال داد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بالگرد هلال احمر عصر امروز نیرو‌های امدادی را به محل آتش‌سوزی کوه برچک بخش بوشکان دشتستان انتقال داد.

غلامرضا منتظری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: پس از هماهنگی صورت گرفته با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، عصر امروز بالگرد هلال احمر استان بوشهر به بخش بوشکان اعزام شد و تا کنون دو پرواز برای انتقال نیرو‌های امدادی به ارتفاعات کوه برچک در بخش بوشکان دشتستان، انجام داده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در منطقه‌ای سخت‌گذر قرار دارد، بالگرد با فاصله از محل حادثه نیرو‌ها را پیاده می‌کند و آن‌ها باید مسیری را پیاده بپیمایند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان حضور بیش از ۲۰۰ نیروی امدادی و مردمی در منطقه، عنوان کرد: افزون بر ۵۰ نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی، بیش از ۱۵۰ نفر از نیرو‌های مردمی، هلال احمر، حفاظت محیط زیست، بسیج، عشایر، مرتع‌داران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان برای مهار آتش در منطقه حضور دارند.


بیشتر بخوانید


منتظری با اشاره به گسترده‌تر شدن آتش‌سوزی، گفت: آتش سوزی در منطقه برچک بوشکان از ساعت ۲۱ دوشنبه (۶ مرداد) آغاز شده و تلاش نیرو‌های امدادی در گرمای شدید هوا برای خاموش کردن آتش ادامه دارد.

او تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و نیرو و امکانات هم به اندازه کافی وجود دارد، اما سخت‌گذر بودن محل حادثه مهار آتش را دشوار کرده است.

آتش‌‍‌سوزی در کوه برچک بخش بوشکان دشتستان بر اثر صاعقه رخ داده است. این بخش، در چند روز اخیر شاهد وزش باد، رگبار باران و رعدوبرق بوده است.

در کوه برچک درختانی مانند بادام کوهی، انجیر کوهی، بنه و گیاهانی مانند گون وجود دارد که با توجه به بارندگی‌های خوب زمستانی پوشش متراکم هستند و همین موضوع زمینه‌ای برای گسترش آتش سوزی شده است.

پوشش گیاهی مناسب، گرما، وزش باد و برخی عوامل انسانی باعث شده که از ابتدای امسال تا کنون چندین مورد آتش‌سوزی در مراتع استان بوشهر رخ دهد و بخشی از این مراتع از بین برود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.