فرش قرمز انگلیس برای عروس داعش/ حمایت رسمی غرب از تروریست‌های تکفیری!

بررسی ابعاد حقوقی و اجتماعی حکم دادگاه لندن در خصوص بازگشت عروس داعش به انگلیس به سوژه رسانه‎های این کشور تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها اکثر رسانه‌های انگلیسی، مشغول بررسی ابعاد حقوقی و اجتماعی حکم دادگاه لندن در خصوص بازگشت عروس داعش به انگلیس هستند!

این دادگاه، اخیرا برای بازگشت دختر جوانی به نام «شمیمه بیگم» معروف به «عروس داعش»، که در سال ۲۰۱۵ برای پیوستن به گروه داعش به سوریه رفته بود، حکمی صادر کرد!

بر اساس این حکم، «شمیمه بیگم» می‌تواند به انگلیس باز گردد و درخواست خود را برای احیای تابعیتش ارائه نماید!

در حکم دادگاه انگلیس آمده است «شمیمه بیگم می‌تواند به بریتانیا برگردد و همانند دیگر گروندگان به گروه‌های تروریستی، نسبت به حکم لغو تابعیت انگلیس اعتراض کند.»

گردش کار پرونده حقوقی عرس داعش

«شمیمه بیگم» اکنون ۲۰ سال دارد؛ او در سن ۱۵ سالگی به سوریه رفت؛ پس از فروپاشی خلافت خودخوانده داعش، «شمیمه بیگم» در اردوگاه‌های محل نگهداری خانواده تروریست‌های تکفیری سرگردان بود.

در آن هنگام «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس، به دلایل مسائل امنیت ملی، تصمیم به سلب تابعیت عروس داعش گرفت.

اما اکنون دادگاه انگلیس سلب تابعیت قطعی وی را رد کرده و به «عروس داعش» اجازه داده است تا در خصوص این حکم اعتراض کند. آن هم با حضور دوباره در خاک انگلیس!

فرش قرمز انگلیس برای عروس داعش/ حمایت رسمی غرب از تروریست‌های تکفیری!

«شمیم بیگم» در گفت‎وگو با شبکه اسکای نیوز می‌گوید «من در طول مدتی که در قلمروی داعش و با همسرم (که از تروریست‌های تکفیری بود) زندگی می‌کردم، فقط یک خانه دار بودم! من سه هفته پس از ورود به استان رقه در شمال سوریه، با یک عنصر هلندی داعش به نام یاگو ریدجیک ازدواج کردم.»

در فوریه امسال (بهمن ماه ۱۳۹۸)، کمیته تجدید نظر مهاجرت انگلیس تاکید کرده بود که سلب تابعیت از عروس انگلیسی داعش، کاملا به صورت قانونی و مستدل صورت گرفته است! با این حال پس از چند ماه، مقامات قضایی انگلیس رویکرد متفاوتی در این خصوص در پیش گرفتند.

آن‌ها به «شمیمه بیگم» اجازه دادند تا به انگلیس بیاید و درخواست دوباره خود را برای کسب تابعیت این کشور ارائه کند. مقامات قضایی انگلیس در این خصوص اظهار کرده‌اند «ملاحظات انصاف و عدالت در مورد این قضیه، باید موازی و برابر با نگرانی‌های امنیت ملی باشد، به همین دلیل باید اجازه بازگشت به وی داده شود؛ همچنین شمیمه بیگم پس از بازگشت به انگلیس، تحت نظارت و کنترل خواهد بود.»

اشک تمساح رسانه‌های غربی برای شمیمه بیگم

بسیاری از رسانه‌های غربی، در یک عملیات تبلیغاتی گسترده، سعی در عادی سازی پروژه بازگشت عده‌ای از عناصر تروریستی و تکفیری داعش به کشورهایشان دارند.

این رسانه‌ها که در مقابل جنایات وقیحانه، ضد انسانی و غیر قابل توصیف داعش در سوریه و عراق سکوت کرده‌اند، لغو تابعیت عناصر داعش را مغایر با حقوق شهروندی می‌دانند!

شبکه دویچه وله در یکی از گزارش‌های خود، اینگونه از «شمیمه بیگم» دفاع می‌کند «لغو تابعیت شمیمه بیگم در جهان نیز خبرساز شده است؛ بیگم که اکنون در یک اردوگاه پناهجویان زندگی می‌کند، چندین بار خواهان برگشت به انگلیس شده است، تا در یک فضای بهتر بزرگ شده و آینده بهتری داشته باشد؛ او در این ارتباط از مقام‌های انگلیس خواهان همدردی شده است!»

به نظر می‌رسد مقامات انگلیسی و اروپایی به ابراز نیاز همدردی عروس داعش پاسخ داده‌اند!

صدور حکم دادگاه لندن به سود «شمیمه بیگم»، به خوبی نشان می‌دهد که عناصر داعش حتی در صورت حضور در مناطق دوردست‌تر از اروپا و ارتکاب جنایات بشری، این فرصت و موقعیت را خواهند داشت تا بار دیگر به کشور‌های اروپایی که دارای تابعیت آن‌ها هستند بازگشته و زندگی خود را از سر بگیرند.

نوع مواجهه منابع قضایی و رسانه‌ای اروپا با پرونده «شمیمه بیگم»، مصداق فرش قرمزی است که کشور‌های غربی برای تروریست‌های تکفیری پهن کرده‌اند!

من هنوز یک داعشی هستم!

نکته حائز اهمیت اینکه «شمیمه بیگم» صراحتا از گذشته‌اش دفاع کرده و ازدواج با همسر داعشی خود را افتخاری بزرگ برای خود می‌داند!

او در گفت‎وگویی با روزنامه تایمز گفته است که «از رفتن به سوریه پشیمان نیست».

او تاکید کرده است که همسر هلندی خود را که همچنان در عضویت گروه داعش است، دوست دارد!

حدود شش ماه قبل که وزارت کشور انگلیس در پاسخ به تمایل وی برای بازگشت به کشور اعلام کرد که تابعیت وی را سلب می‌کند، جنجال رسانه‌ای زیادی در انگلیس و اروپا بر پا شد!

این رسانه‌ها مدعی بودند که سلب تابعیت یک انسان امکانپذیر نیست!

این در حالیست که همین رسانه‌ها در مقابل سلب حیات میلیون‌ها انسان بی گناه در منطقه غرب آسیا سکوت کرده و آن را طبیعی جلوه داده‌اند!

چشمک غرب به تروریست‌های تکفیری

مواجهه خاص مقامات قضایی (و امنیتی) انگلیس با پرونده «شمیمه بیگم» و زمینه سازی برای احیای تابعیت او، آن هم در حالی که وی هنوز به داعشی بودن خود افتخار می‌کند، مصداق احیای تروریسم تکفیری از سوی غرب است.

به نظر می‌رسد پس از شکست سنگین داعش در عراق و سوریه، که مرهون جانفشانی رزمندگان مقاومت بود، این بار غربی‌ها سعی دارند به صورت غیر مستقیم، تضمین‌هایی را به تروریست‌های تکفیری ساکن اروپا (جهت امکان بازگشت آن‌ها به کشورهایشان پس از ارتکاب جرایم تروریستی) فراهم سازند.

فرش قرمز انگلیس برای عروس داعش/ حمایت رسمی غرب از تروریست‌های تکفیری!

در این پروژه، شاهد هم افزایی معنادار آمریکا و اروپا با یکدیگر هستیم؛ واشنگتن و لندن و البته برخی کشور‌های اروپایی دیگر در صدد بازتعریف داعش به سود اهداف تروریستی خود در منطقه بوده و موضوع مبارزه با داعش اساسا اصالتی ندارد.

در این میان رویکرد دولت آمریکا، انگلیس و متحدان آن‌ها از جمله عربستان سعودی باید مورد تحلیل جدی قرار گیرد.

بدیهی است که اقدام اخیر دستگاه قضایی انگلیس در حمایت از یک عضو گروه داعش (که حتی هنوز از عضویت در این گروه دفاع می‌کند)، نمی‌تواند تصادفی و بر اساس یک اتفاق بوده باشد!

مقامات انگلیسی و اروپایی در ماورای این رفتار، پیام خاصی را به تروریست‌های تکفیری مخابره کرده و چتر حمایتی خود را این بار به صورتی علنی‌تر بر سر آن‌ها پهن کرده‌اند.

بدون شک در آینده‌ای نزدیک، اسناد و شواهد بیشتری در خصوص تلاش دستگاه‌های امنیتی، قضایی و دولتی غرب در حمایت از تروریست‌های تکفیری ساکن کشور‌های اروپایی منتشر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


منبع: میزان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
فکنم // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۶:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
لعنت بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۲۳:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
چقدر هم زشت و گریهه.تفففف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
بمیره الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
داعش بدون حمایت غرب اصلأ بوجود نمی آمد و اگر هم بوجود می آمد اولاً به آن گستردگی و ابعاد نمی بود ثانیاً این مدت تدوام پیدا نمی کرد ، حمایت فعلی غربی ها از عناصر داعش واقعیتی است که سالها تقریباً مخفی انجام می‌گرفت حالا علنی شده و تعجب آور هم نیست .
Canada
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
انگلیس به کشور بنگلادش فشار میاورد که
این خانم را بپذیرد .چونکه خانواده اش بنگلادشی هستند
ولی خود خانم انگلیس متولد شده
بنگلادش قبول نکرد
مجبور شدند .
Canada
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
اینهایی که حق بشر اروپا و امریکا میگویند
در زمان استعمار .اگر کسی جلوی شان میایستاد .
سر رهبر گروه را از تن جدا و به موزه برای عبرت بقیه میبردند
132 سال الجزایر تحت استعمار فرانسه بوده و
هر شخصی که گروهی را برای مقابله با فرانسه جمع میکرد
او را دستگیر و سرش را جدا و در موزه نگه میداشتند
بعد از 150 سال جدیدا فرانسه سر 24 مبارز را به الجزایر برگرداند
بهتره کمی سواد تاریخی تون را بالا ببرید
تا هر چرندیاتی را که کانالعای معاند بخوردتون میدهند
قبول نکنید .خودتون تحقیق کنید
نگه داشتن سر در تمام اروپا برای ترس بقیه وجود داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
ایشالا کرونا بگیره به درک واصل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
احتمالا دوباره از این مهره ها به نفع خودشون استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۵۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
جلاد تر از غربیها وجود نداره گواه اون جنگهای جهانی و خصوصا جنگ اخیر در بوسنی هست غیر از توطئه هایی که برای ایجاد جنگ و کودتا در سرزمینهای دیگر میکنند و ملیونی آدم میشکند
مضحک تر از هر چیز اون ژستهای دفاع از حقوق بشریشون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
وقتی اومد انگلیس سر ملتو برید گذاشت رو سینه اشون اونوقت میفهمن کجای کارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
داعش بهترین محصول غرب است که برای غرب به خوبی جواب داده و بزرگترین حامی داعش هم همین غرب است البته حمایت غرب کاملا مثل سایر جنایاتشان بیشتر سری است تا اذهان مردم متوجه این همه جنایات غرب نباشد و مردم ساده لوح همه چیز را عادی ببینند ووحشی گری غرب را متوجه نشوند
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین‌
۱۴:۱۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
ای خدا لعنت کنه داعش وامثال داعش رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
انشاالله که نسل داعش منقرض شه انسان نیستند که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
اینا که خودشون از داعش هم بدتر هستند، #۱۲۰ میلیون کشته در جنگ جهانی اول تا دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
توی یک صفحه می خوانیم فردی خودش را برای حق و مردم مظلوم فدا می کتد و در صفحه دیگر می خوانیم که فردی افتخار می کند که مردم مظلوم را می کشد
تفاوت از زمین تا آسمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
اینکه تعجب نداره!غربیها به اهدافشون که بدنام کردن اسلام.نا امن کردن کشورهایی مثل سوریه و عراق و.. و به جان هم انداختن نژادهای مختلف .. رسیدند،حالا مزدورانشون رو بر میگردونند به کشورهاشون برا آموزشهای جدید وپروژه های جدیدتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
داعش مردم معترض را میکشت اعدام میکرد لعنت به این تند روها که به اسم اسلام هر جنایتی را میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
خدایا کمتر از انی مارا به حال خودمان غافل و گمراه وامگذار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
اینبار داعش و غرب وحشی رو باید با هم نابود کرد. ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۰:۴۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
اینکه دست به جنایات زده با نزده رو نمیدونم.اما نکته قابل تامل اینکه اروپاییها و آمریکاییها چقدر بفکر مردمشون هستند حتی در دور دسترین قاره ها و به شهروندانشون اهمیت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
چون این داعشیهابه نفع اینها خیلی کار کرده پس قدرش را میدانند.
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۱۵:۳۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
حتی اگه مردمشون تروریست و خونخوار باشن.اصلا این دلیل نمیشه اینارو نباید جزیی از مردم یا آدما حساب کرد.من الکی برای کسی قضاوت نمیکنم اما اینا حکمشون مرگه مخصوصا الان که داره میگه پشیمون نیست شما فک کن یه گله کفتار بندازی وسط شهر چی میشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۱۵:۴۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
حتی اگر مردمشون خونخوار و تروریست باشن.اصلا اینارو نباید جزیی از آدما حساب کرد شما فکر کن یه گله کفتار بندازی وسط شهر بعد بگی ما حافظ حقوق حیواناتیم.اینا حکمشون از دم مرگه مخصوصا که الان میگه پشیمون هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
انسان انسان است چه غربی چه شرقی.اونا خودشون را انسان می‌دونن بقیه را نه.
آخرین اخبار