ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش در مزارع کشاورزی شهرستان سرعین

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین از ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش در مزارع کشاورزی شهرستان سرعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهلا امیری، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین ضمن اشاره به ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش در مزارع از اطلاع رسانی و آگاه سازی زارعین بمنظور ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش در مزارع منطقه خبر داد.

او افزود: با توجه به اینکه در فصل برداشت محصولات زراعی گندم و جو در سطح شهرستان قرار گرفته ایم؛ متاسفانه هر ساله طبق رسم دیرین شاهد آتش زدن بقایای گیاهی بعد از برداشت در اراضی توسط صاحبان مزارع هستیم که این امر منجر به از بین رفتن مواد آلی خاک، آلودگی هوا، از بین رفتن حشرات مفید و آشیانه پرندگان، کاهش بهره وری محصول و افزایش هزینه‌های اولیه زراعت می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین با اشاره به نصب پلاکارد‌هایی با مضمون ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش در مزارع منطقه افزود: به دلیل اهمیت موضوع و بادخیز بودن منطقه سرعین در وهله اول تلاش می‌شود با صدور اطلاعیه و آگاهی رسانی از طریق رسانه‌ها، طرح در کلاس‌های آموزشی- ترویجی و پیگیری از طریق مدیریت جهادکشاورزی شهرستان از آتش‌سوزی پیشگیری شود و در صورت مشاهده طبق قانون هوای پاک با خاطیان برخورد می‌شود.

امیری اظهار داشت: در سال زراعی گذشته دو پرونده در دادگاه سابق کیفری ۲ شهرستان مطرح شد که یکی از آن‌ها محکوم به پرداخت ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و نیز تهیه و نصب ۵ پلاکارد زیست محیطی با مضمون ماده ۲۰ قانون هوای پاک (رای جایگزین) جهت اطلاع عموم مردم در مناطق پررفت و آمد و روستا‌های دارای بیشترین موارد آتش سوزی شد که با نظارت این نمایندگی حکم اجرا شد.

او از مردم درخواست می‌شود هرگونه آتش سوزی مزارع و تخلفات زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ یا شماره تلفن ۰۴۵۳۲۲۲۴۰۵۷ اطلاع دهند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.