استقبال آمریکا از آتش بس سه روزه دولت افغانستان و طالبان

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و رسرپرست سفارت آمریکا در کابل از اعلام آتش‌بس میان دولت افغانستان و طالبان در روزهای عید قربان استقبال کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و راس ویلسون، سرپرست سفارت آمریکا در کابل از اعلام آتش‌بس میان دولت افغانستان و طالبان در روزهای عید قربان استقبال و بر آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کردند.

زلمی خلیلزاد امروز (چهارشنبه ۸ اسد/ مرداد) در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما از اعلام آتش‌بس میان حکومت افغانستان و طالبان استقبال می‌کنیم. امیدواریم نیرو‌های امنیتی افغانستان به خدمات خود به مردم ادامه دهند و از تعهد این نیرو‌ها به افغانستان متشکریم.»

راس ویلسون، سرپرست سفارت آمریکا در کابل نیز از اعلام آتش بس در روزهای عید قربان استقبال کرده و گفته است که افغان ها استحقاق آن را دارند تا روزهای تعطیلی عید را در آرامی بگذرانند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشته است: «از دو طرف توقع دارم که به تعهدات خود عمل کنند و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز نمایند.»

گفتنی است که گروه طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که به مناسبت عید سعید قربان سه روز با دولت افغانستان آتش بس می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.