اختصاص اعتبارات لازم برای بهسازی شهرک صنعتی اردبیل پیگیری می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای تامین اعتبارات لازم به منظور بهسازی و ترمیم شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با صاحبان صنایع شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گفت: شهرک صنعتی اردبیل به عنوان مهمترین شهرک صنعتی استان اردبیل نیاز به بهسازی معابر و تکمیل زیرساخت دارد که تلاش می‌شود با پیگیری‌های لازم، اعتبارات مناسبی به این شهرک اختصاص یابد.

او ادامه داد: این شهرک صنعتی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان اردبیل، آبروی استان بوده که بایستی با تدوین یک برنامه چند ساله، بهسازی این شهرک در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد تا با تامین اعتبارات لازم بتوان این شهرک را به وضعیت مطلوب خود رساند.

توسعه و بهسازی شهرک صنعتی به اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال نیاز دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز گفت: با گذشت زمان، معابر و برخی از تاسیسات شهرک صنعتی شماره اردبیل مستهلک و دچار فرسودگی شده است که تامین اعتبارات لازم برای بهسازی این شهرک در حد توان این شرکت نبوده و نیاز به تخصیص اعتبارات استانی و ملی دارد.

اهلی با بیان اینکه توسعه و بهسازی این شهرک به اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال نیاز دارد افزود: متاسفانه کل اعتبارات تخصیصی سال ۹۸ به شهرک‌های صنعتی استان کمتر از ۳۰ میلیارد ریال بوده که تنها ۷ میلیارد ریال آن به این شهرک اختصاص یافته است که این اعتبارات حتی یک درصد از نیاز‌های شهرک صنعتی اردبیل را تامین نمی‌کند.

او از دیگر مواردی را که بایستی مورد توجه نمایندگان قرار گیرد، پیگیری برای اجرای قانون مالیات ارزش افزوده دانست و افزود: با اجرایی شدن اختصاص بخشی از درآمد حاصل از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی، روند خدمت رسانی به واحد‌های تولیدی و تکمیل زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی تسریع و شتاب خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر مشکلات شهرک صنعتی ۲ اردبیل را عدم اجرای قانون قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم برای این شهرک دانست و افزود: شهرک صنعتی اردبیل در شهرستان نمین و در یکی از مناطق محروم استان قرار گرفته است که لازم است با اجرای این قانون که منجر به اعمال برخی معافیت‌های مالیاتی خواهد شد در جهت کمک به واحد‌های صنعتی این شهرک حرکت نمائیم.

اهلی یکی از مهمترین وظایف اساسی شرکت شهرک‌های صنعتی را خدمت رسانی به واحد‌های صنعتی دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا با تکمیل زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مطلوب به واحد‌های تولیدی، سطح رضایتمندی آنان را افزایش دهیم، چونکه این امر سبب رونق تولید و ایجاد اشتغال و در نتیجه باعث رشد و توسعه صنعت استان خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار