نیاز ۵ بیمار کرونایی به پلاسما در خراسان جنوبی

رئیس بخش عفونی بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند گفت: ۵ بیمار مبتلا به کرونا در خواست پلاسمای خون بهبود یافتگان این بیماری را دارند.

ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: امروز برای یک نفر از بیماران مبتلا به کرونا پلاسما تهیه شد و ۵ بیمار دیگر نیز درخواست پلاسما را دارند که همگی آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا نیاز به بستری شدن ندارند، افزود: از بین این ۸۰ درصد ممکن است افرادی باشندکه فاقد هرگونه علائمی باشند.


بیشتر بخوانید


ضیایی با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند و بیماری در آن‌ها خفیف است، بیان کرد: در این میان تنها ۵ درصد از افراد، این بیماری در آن‌ها شدید است که پلاسما به این افراد تزریق می‌شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند اظهار کرد: هر بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری شود نیازمند تزریق پلاسما نسیت، عنوان کرد: تنها بیمارانی که آسیب به ریه در آن‌ها بیشتر می‌شود پلاسما در یافت می‌کنند.

او با بیان اینکه موجود بودن پلاسما و تزریق به موقع آن برای بیماران کرونایی نیازمند، بسیار مهم است، گفت: تا کنون بیش از ۲۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا پلاسما دریافت کرده اند که اغلب آن‌ها بهبود یافتند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.