حاج رضایی: "پاتر" با جهانبخش مشکلی ندارد که با او لجبازی کند/ لیگ قهرمانان اروپا ۲ دسته خواهد شد

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص وضعیت لژیونر‌های ایرانی و حواشی اختلاف "گراهام پاتر" و جهانبخش توضیحاتی را بیان کرد.

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فاصله سطح فوتبال ایران و اروپا اظهار داشت: در حال حاضر سطح فوتبال ایران قابل‌ مقایسه با فوتبال اروپا و حتی فوتبال شرق آسیا هم نیست، شما ببینید فوتبال شرق آسیا چند نماینده در ۵ لیگ معتبر اروپا دارد؟ ما از فوتبال آن ها هم عقب‌مانده‌ایم، فوتبال اروپا که جای خود دارد. لیگ  ایران در این چند سال به‌جای پیشرفت، پسرفت کرده است. عقب ماندن ما از فوتبال دنیا فقط و فقط به دلیل مدیریت غلط و نبود برنامه‌ریزی درست است. ما می‌توانیم لژیونر‌های خوبی در لیگ‌های معتبر اروپا داشته باشیم، اما با کدام پیشرفت؟ با کدام مدیریت؟

حضور لژیونرها در لیگ‌های مختلف اروپایی، امتیاز مثبت برای فوتبال کشورمان است

حاج رضایی در خصوص بازیکنان لژیونر گفت: حضور لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های مختلف اروپایی، امتیاز مثبت برای فوتبال کشورمان محسوب می شود. هرچند لژیونرها در تیم‌های مطرح اروپا حضور نداشته باشند، اما یک‌قدم رو به‌ جلو برداشته اند و می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. طارمی و آزمون در این فصل از فوتبال اروپا عملکرد خوبی داشته اند. شرایط آزمون از طارمی هم بهتر است، چراکه توانست با زنیت ۲ قهرمانی را در این فصل کسب کند و با قدرت راهی لیگ قهرمانان شود.

کسانی که می‌گویند "پاتر" با جهانبخش مشکل دارد و با او لجبازی کرده، اشتباه می کنند

امیرحاج رضایی در خصوص اختلاف سرمربی تیم فوتبال برایتون با علیرضا جهانبخش گفت: علاقه نداشتن تیم برایتون به جهانبخش را باید از ۲ زاویه بررسی کنیم. ۱- چرا "گراهام پاتر" باید با جهانبخش که بازیکنی بی حاشیه و بسیار با اخلاق است مشکل داشته باشد؟ ۲- مگر یک سرمربی می‌تواند هزینه‌های یک باشگاه را نادیده بگیرد و با یک بازیکن لجبازی کند و از او استفاده نکند؟ کسانی که می‌گویند پاتر با جهانبخش مشکل دارد و با او لجبازی کرده، اشتباه می کنند. این نوع تفکرات به نظرم بسیار ابتدایی و بدون در نظر گرفتن خیلی از مسائل دنیای فوتبال است. باید این را بپذیریم که فوتبال ما با فوتبال دنیا فاصله خیلی زیادی دارد. من به نظرات دیگران احترام می‌گذارم و باید دیدگاه‌های مختلف بیان شود تا یک تیم و یا یک شخص پیشرفت کند و به نقطه‌ای برسد که انتظار می‌رود.

وی افزود: کسانی که درباره پاتر صحبت می‌کنند و می‌گویند پاتر با جهانبخش مشکل دارد مگر در داخل تیم برایتون هستند و همه‌چیز را می‌بینند که چنین تصور می‌کنند؟ نگاه یک سرمربی بر روی نیمکت، چه در تیم‌های باشگاهی و چه در تیم‌های ملی بسیار متفاوت است. نوع تصمیم‌گیری برای هر سرمربی در شرایطی که دارد فرق می‌کند. شاید صد‌ها ایراد به گراهام پاتر وارد باشد، اما تدابیر او برای تیم برایتون شخصی بوده، چراکه اختیار دارد به‌عنوان سرمربی تصمیم بگیرد. ضعف پاتر و تیم برایتون به‌طور کامل مشخص است، مسئله مالی عمده‌ترین مشکل تیم براتون است که سرمربی خوبی را نمی‌توانند به خدمت بگیرند.

حاج رضایی: سطح فوتبال ایران و اروپا فاصله زیادی دارد / پاتر با جهانبخش مشکلی نداردکه با او لجبازی کند/ لیگ قهرمانان اروپا دودسته خواهد شد

او تصریح کرد: شما زیدان را ببینید، با آن‌همه افتخاراتی که به دست آورد، بازیکن سطح یک همچون گرت بیل را بر روی نیمکت نشاند و به او بازی نداد، بازیکنی از هر نظر درجه‌ یک است. در این شرایط باید بگویند زیدان با گرت بیل لجبازی کرده است و با او مشکل دارد؟ نه اصلا چنین چیزی نیست. ما باید به دنبال دلیل آن باشیم، نه به دنبال مقصر کردن یک نفر دیگر که در بدنه تیم حضور داشته و تمام بازیکنان را زیر نظر دارد.

در گذشته وضعیت بازیکنان لژیونر ایرانی به‌ مراتب خیلی  بهتر و حرفه‌ای‌تر بود

کارشناس فوتبال ایران درباره لژیونرهای قدیمی ایران بیان کرد: در گذشته وضعیت بازیکنان لژیونر ایرانی به‌مراتب خیلی بهتر و حرفه‌ای‌تر بود. مهدوی کیا، علی کریمی، علی دایی، وحید هاشمیان و جواد نکونام همه در لیگ‌های معتبر دنیا بازی می‌کردند. اما امروزه بازیکنان در تیم‌های گمنام بازی می‌کنند، هرچند با این وضعیت فوتبال ایران لژیونرهای ایرانی قدم خوبی برداشته‌اند.

حاج رضایی: سطح فوتبال ایران و اروپا فاصله زیادی دارد / پاتر با جهانبخش مشکلی نداردکه با او لجبازی کند/ لیگ قهرمانان اروپا دودسته خواهد شد

یوفا می‌خواهد لیگ قهرمانان اروپا را ۲ دسته کند

امیرحاج رضایی با اشاره به مهم بودن مسئله مالی در فوتبال اروپا اظهار کرد: مسئله مالی در دنیای فوتبال به‌ قدری مهم است که مسئولان یوفا در نظر دارند تا لیگ قهرمانان اروپا را ۲ دسته کنند. تیم‌هایی که بار مالی خوبی برای اروپا دارند و تیم‌هایی که بار مالی چندانی را برای اروپا ندارند. نمی‌دانم چه زمانی این انفاق عملی خواهد شد، ولی لیگ قهرمانان اروپا به ۲ لیگ، سوپر لیگ قهرمانان اروپا و لیگ قهرمانان اروپا تقسیم خواهد شد.

او ادامه داد: تیم‌های برتر و صاحب‌نام، در سوپر لیگ حضور خواهند داشت و تیم‌هایی که با نتیجه‌ها ضعیف و به زور راهی لیگ قهرمانان شده اند، در این تورنمنت بازی خواهند کرد. این اقدام یوفا نشان می‌دهد که مسئله اقتصاد در فوتبال دنیا بسیار حائز اهمیت بوده و تمام هزینه‌هایی که برای فوتبال می‌کنند بسیار دقیق و حساب‌ شده است. اما در فوتبال ایران هیچ‌ چیز حساب‌ و کتاب ندارد و اصلا توجه به مسئله مالی به شکلی که در اروپا به آن پرداخته می‌شود، نیست.

حاج رضایی: سطح فوتبال ایران و اروپا فاصله زیادی دارد / پاتر با جهانبخش مشکلی نداردکه با او لجبازی کند/ لیگ قهرمانان اروپا دودسته خواهد شد

بازیکن تا با باشگاهی قرارداد نبندد و با پیراهن آن باشگاه عکس نیندازد، هیچ‌چیز معلوم نیست

کارشناس فوتبال ایران در خصوص شایعه پیشنهاد‌های تیم‌های مختلف به لژیونر‌ها عنوان کرد: بازیکن تا با باشگاهی قرارداد نبندد و با پیراهن آن باشگاه عکس نیندازد، باور کردنش سخت است و نباید به شایعات دامن زد. به هر حال باید صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقاتی در فصل آینده برای لژیونر‌های ما می‌افتد. رفتن سردار آزمون به لیگ‌های معتبر و تیم‌های معتبر برای من خوشحال‌کننده است، همچنین رفتن مهدی طارمی به پورتو بسیار خوب است، چراکه پورتو خود ۲ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است و یکی از تیم‌ها بزرگ و مطرح لیگ پرتغال است. اما از واقعیت تا شایعه‌ فاصله بسیار زیاد است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: من همیشه دوست داشتم لژیونر‌های ما در تیم‌های مطرح دنیا بازی کنند، چراکه هم لیاقت و هم پتانسیل آن را دارند. حضور لژیونر‌های ما در سطح یک فوتبال دنیا برایم بسیار دلنشین است. در هر صورت آرزو می‌کنم حال فوتبال کشور ما بهتر شود و شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه فوتبال باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
کارشناس فوتبال یعنی این! وقتی فساد در لیگ برتر رو دید دیگه هیچ اظهار نظری نکرد، چون آقایون وقتی از فساد حرف میزنی نه تنها ناراحت نمیشن بلکه با کمال وقاحت مدرک میخوان و بعدش هم راحت سرتو زیرآب میکنن
درنتیجه کارشناسان واقعی سکوت میکنن و کارشناس نماها سهم خودشون رو میگیرن و نظر میدن
#پوکر_فساد
آخرین اخبار