جذب ۲ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت سیل در لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت:دولت بیش از سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان به جبران خسارت سیل استان اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت:علی رغم محدودیت‌های اقتصادی، دولت بیش از سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان به جبران خسارت سیل استان اختصاص داد که تاکنون ۲ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان آن جذب و به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است

 مهدی پازوکی روز چهارشنبه در کمیسیون الحاق روستای ملاوی و گوه مهدی به روستای سراب حمام پلدختر اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در جریان سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ در بخش‌های مختلف زیرساخت، مسکن، کشاورزی، زراعت و بخش خدمات خسارت واردشد.

او افزود: بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در استان لرستان در جریان وقوع سیل تخریب شد که ۱۳هزار واحد از این تعداد احداثی و ۲۲ هزار واحد تعمیری بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان یادآورشد: کاربازسازی مناطق سیل زده در استان لرستان با اعتباراتی از سرفصل‌های مختلف، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض انجام شده، اما متاسفانه عده‌ای با بی انصافی مطالبی را در فضای مجازی و رسانه‌ای مبنی بر این که این خسارت‌ها پرداخت نشده را منعکس کردند.

پازوکی افزود: این درحالی است که هرکس که در جریان سیل آسیب دیده و مشمول و واجد شرایط دریافت خسارت بوده، با ثبت نام در سامانه خسارت را دریافت کرده است.

او گفت: دولت درحوزه خسارات ناشی از سیل و بحث پیشگیری و جبران آسیب‌های وارده علاوه بر پرداخت خسارات در حد توان و بضاعت خود کمک کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان افزود:به جرات می‌توان گفت هیچ فرد آسیب دیده از سیل مشمول و واجد شرایط در بخش‌های مختلف نیست که خسارت سیل را دریافت نکرده باشد و از خبرنگاران خواست این موضوع را به مردم اطلاع رسانی و منعکس کنند.

پازوکی یادآورشد: بخشی از زیرساخت‌های تخریب شده از سیل به لحاظ محدودیت‌های اعتباری صد درصد بازسازی نشده و ۲۰ تا ۳۰ درصد کسری اعتبار دارند که مقررشد این کسری به دستور استاندار لرستان از سایر منابع تامین شود.

او گفت:مردم تاکنون همدل و همراه مسوولان بودند انتظار می‌رود در بحث بازسازی همچنان با مسوولان همدل باشند و این همراهی را ادامه دهند تا بازسازی ناشی از سیل هر چه زودتر به پایان برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستانی، استانی و ملی که در بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل همکاری کردند، تقدیر کرد و یادآورشد: در جریان جبران خسارات سیل همه مدیران یکدل و یکصدا با برنامه‌ای مشخص تحت دستورات استاندار لرستان تلاش کردند.

پازوکی افزود: بیش از یکهزار و ۱۴۸ پروژه در بخش زیرساخت برای بازسازی در استان لرستان لرستان تعریف شده و این استان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده بود و همه دستگاه‌ها درگیر بازسازی بودند و مدیران به ویژه در پلدختر وقت گذاشتند و تلاش شبانه روز کردند.

او گفت: بیشترین آسیب در جریان سیل متوجه شهرستان پلدختر بود که فرماندار و مجموعه مدیران شهرستانی در بحث بازسازی به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به جابجایی ۲ روستای سیل زده ملاوی و گوه مهدی پلدختر اشاره کرد و افزود: بنا است سیل زدگان واجد شرایط این ۲ روستا با کلیات الحاق زمین به محدوده روستای سراب حمام الحاق شوند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار