حال و روز ۳ بیمارستان کرونایی تهران/ بیماران بدحال‌تر و جوان‌تر شده‌اند

روسای بیمارستان های سینای تهران، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و بیمارستان فیروزگر وضع این بیمارستان ها را از نظر میزان بستری بیماران کرونایی تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد طالب‌پور درباره وضع بیمارستان سینا تهران در مقابله با کرونا، افزود: هرچند اکثر این افراد بهبود پیدا می‌کنند، اما شیوع بیماری حتی از محاسبه ما نیز خارج شده؛ به شکلی که شاید روزانه در حال تغییر است.

او بیان کرد: این بیمارستان حدود ۵۰۰ تخت دارد که همواره اشغال است و بیماران مختلفی در آن‌ها بستری هستند و در زمان حاضر ۱۴۰ تخت بیمارستان سینا به بیماران کرونایی اختصاص دارد. در بخش آی سی یو بیمارستان سینا، ۳۰ تخت اشغال شده و اورژانس نیز همواره شلوغ است.

پزشکان و پرستاران پای کار هستند

رییس بیمارستان سینا تهران گفت: موجی بین بیماران کرونایی و غیرکرونایی وجود دارد. پزشکان و پرستاران با وجود خستگی و فشار‌های مالی با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات پای کار هستند و این افتخاری است که می‌توان بیان کرد.

به گفته او، خیرین نیز با وجود طولانی شدن این مشکل، به کمک بیمارستان آمده‌اند و در زمینه تجهیزات کمبود نداریم، اما مشکل این است که دیگر تختی نداریم که بستری کنیم. گاهی ضریب اشغال ما ۱۱۰ و ۱۲۰ درصد می‌شود. این هجوم بیماران کرونایی و غیرکرونایی مدیریت را دشوارتر کرده است.

ابتلای سنین پایین‌تر به کرونا

خسرو صادق نیت رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران اظهار کرد: شدت بیماری افزایش پیدا کرده و حتی ابتلای سنین پایین‌تر را هم بیشتر از گذشته می‌بینیم. نسبت به اردیبهشت و خردادماه افزایش چشمگیر بیماری را داریم و بدحالی بیماران نیز افزایش یافته است.

میزان ابتلا به کرونا در پرسنل مجتمع بیمارستانی امام خمینی

او افزود: در شرایط کنونی بیش از ۶۰۰ تخت به بیماران غیرکرونایی اختصاص پیدا کرده و خدمات در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در تمام رشته‌های تخصصی به بیماران ارائه می‌شود. این دو جبهه بیماران کرونایی و غیرکرونایی کار را دشوارتر کرده است. اگر این شدت مراجعه بیماران کرونایی افزایش پیدا کند، قدر مسلم، ما هم در ارائه خدمت دچار مشکلاتی خواهیم شد.

او درباره میزان ابتلای پرسنل این بیمارستان به ویروس کرونا بیان کرد: تعداد ابتلای پرسنل ما افزایش چشمگیری داشته و یکی از اساتید ما و سه نفر از کادر درمان در آی سی یو بستری هستند؛ هرچند حال عمومی خوبی دارند،، اما تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وضع بیمارستان فیروزگر تهران

فرهاد زمانی رییس بیمارستان فیروزگر تهران اظهار کرد: بیمارستان فیروزگر نیز به شکل شدیدی درگیر این بیماری است. در حدود ۲۰۰ تخت این بیمارستان را بیماران کرونایی اشغال کرده اند که ۷۰ نفر در آی سی یو هستند و ۱۵ نفر زیر دستگاه تنفسی قرار دارند. با توجه به روند افزایش مراجعه به بیمارستان، بخش‌های دیگر نیز به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.

او ادامه داد: مسیری که برای بیماران کرونایی انتخاب شده، اختلالی برای خدمت رسانی به بیماران غیرکرونایی ایجاد نمی‌کند و خدمت رسانی به سایر بیماران نیز انجام می‌شود.

زمانی گفت: خواهش ما این است که مردم رعایت کنند، زیرا هم پرسنل بیمارستان خسته شده‌اند و هم نمی‌توانیم در برخی مواقع به سایر بیماران دیابتی یا سرطانی خدمات ارائه بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۲:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
جوانها الخصوص مردا مراعات نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
جونها اصلا رعایت نمیکنن من هر وقت میرم بیرون بیشتر کسایی که ماسک نزدن جونها هستند کاش بیشتر رتایت کنند و سلامت باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
خدایا خودت به داد مان برس الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
خدایا خودت به داد مان برس الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ابجد
۱۱:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
رعایت کنین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
ای بابا
Brazil
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
برید کنکور برگزار کنید .....
Iran (Islamic Republic of)
سهراب نجاری
۰۹:۱۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
بابا مریضی ‌کجا بود مردم و می ترسونند هرکی هر کسالتی قبل در بیمارستان بودن به اونها میگن کرونای واقعان که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
مهم اینه که شهرداری درآمدش رو از طرح ترافیک از دست نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
خواهشاً مراعات کنیم
به خدا حق الناس است
از خودمون مراقبت کنیم
دندان روی جگر بگذاریم تا کرونا تمام شود بعد مسافرت برویم
بعد گردهمایی داشته باشیم
اول باید ریشه این ویروس منحوس کنده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
بیچاره پرستاران و دکترها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
جونهای بیچاره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
آخییی خدا خودش کمک کنه
آخرین اخبار