برای تأمین مرغ در چهارمحال و بختیاری مشکلی وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برای تأمین مرغ در استان مشکلی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون بیش از ۳۴۰ تن مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده است و برای تامین مرغ در استان مشکل خاصی وجود ندارد.

او افزود: در چند روز اخیر به منظور ایجاد تعادل در بازار و مقابله با افزایش قیمت مرغ، بیش از ۲۰۰ تن مرغ منجمد از استان‌های همجوار و تهران برای استان تأمین و در استان توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


رستمی با اشاره به اینکه تاریخ مصرف مرغ‌های ذخیره‌سازی شده در استان تا پایان آذرماه امسال است اضافه کرد: بر اساس راهبرد بازار، توزیع مرغ منجمد از استان‌های دیگر در این استان انجام شده و مرغ‌های منجمد استان ذخیره‌سازی شده است.

او به شیوع ویروس کرونا و انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه تولید ماسک، آب ژاول و تهیه الکل از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و زیرمجموعه‌های این سازمان از جمله واحد‌های صنعتی و تولیدی و صنفی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه مواسات و همدلی بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تجهیزات پزشکی از سوی اتاق بازرگانی استان خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده شد.

رستمی به ارائه کمک‌های مؤمنانه ازسوی شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری در ایام کرونا به عنوان نخستین استان بود که ماسک‌های تولیدی پارچه‌ای را در شرکت پرتودهی گاما، پرتودهی و استریل می‌کرد.

او افزود: در این مدت بیش از ۱۸۰ هزار ماسک، ۳۵ میلیون دستکش یکبار مصرف تهیه و در بازار توزیع شده و همچنین مازاد ماسک و دستکش تولیدی نیز با هماهنگی ستاد کرونا استان در ۲ مرحله به استان‌های دیگر ارسال شد.

رستمی اضافه کرد: تولید دستکس در استان به پنج برابر ظرفیت رسیده است و در این مدت ۳۱۲ تن مواد ضدعفونی، یکهزار تن آب ژاول، ۲۵ هزار دست گان، ۲۲۵ تن مواد ضدعفونی کننده برپایه نقره و ۱۲۰ تن مایع دستشویی و ۳۰ هزار ماسک سه لایه در استان تولید شده است.

او با اشاره به اینکه در زمینه تولید ماسک در استان مشکل خاص وجود ندارد ادامه داد: هم‌ا کنون یک واحد صنعتی در استان در حال تولید ماشین‌آلات تمام اتوماتیک خط تولید ماسک است و هماکنون سه واحد تولید ماسک سه لایه در استان فعال است.

رستمی به انجام ماهانه پنج هزار بازرسی در استان توسط ۴۰ بازرس در حوزه مقابله با گران فروشی اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرونده تخلف در استان ماهانه تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
وقتی قیمت مرغ 19هزار تومانه دیگه چه مشکلی؟؟؟؟
آخرین اخبار