مسعودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ثبت اولین تراکنش کانال مالی سوئیس، نتیجه تلاش‌های ایران برای رفع تحریم‌ها

کارشناس مسائل اروپا گفت: تلاش ایران برای رفع مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا بالاخره با ثبت اولین تراکنش مالی سوئیس نتیجه داد.

حیدرعلی مسعودی کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه یک شرکت داروسازی سوئیسی اولین معامله خود را تحت یک کانال تجاری بشردوستانه با ایران انجام داده است، گفت: مدت زیادی است که ایران تلاش می‌کند در قالب یک کانال مالی بتواند مشکلات و موانع تحریمی آمریکا به خصوص در حوزه‌های بشر دوستانه را برطرف کند، بنابراین به نظر می‌رسد این اقدام با تاخیر زیاد توانسته است نتیجه دهد.

او افزود: انجام تراکنش کانال مالی سوئیس با ایران ناشی از فشار‌های است که در محیط‌های بین المللی ضد آمریکا وارد شد، البته واشنگتن با این تحریم‌هایی ظالمانه ای که علیه ایران اعمال کرده باعث فشار بر مردم کشورمان شده و در شرایط کرونایی وضعیت بهداشتی و سلامت مردم ما را به خطر انداخته است.


بیشتر بخوانید


مسعودی ادامه داد: انجام تراکنش کانال مالی سوئیس با ایران یک دستاورد حداقلی برای سیاست خارجی کشورمان است، ولی اینکه دامنه آن چقدر باشد و تا چه حد بتواند نیاز‌های متنوع حوزه سلامت ایران را برطرف کند بحث‌هایی است که وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
من یک دقیقه سکوت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
الله اکبر این کلمه بشر دوستانه رو که میشنوم اتیش میگیرم یعنی اینکه با پول خودمون صدقه بهمون میدن و چقدر هم منت میزارن که دلمون سوخت چرا اینجوری شدیم خدایا
آخرین اخبار