بوستان زریسف در کرمان به بهره‌برداری رسید

در پنجمین هفته از پویش افتتاح شهرداری کرمان با شعار هر هفته یک افتتاح، دیشب بوستان زریسف در شهر کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهران عالم زاده، شهردار کرمان دیشب در مراسم افتتاحیه بوستان زریسف ضمن تبریک عید سعید قربان، توسعه و گسترش فضا‌های سبز شهری را از جمله اهداف شهرداری کرمان دانست و گفت: افزایش سرانه فضای سبز، موجب افزایش نشاط و شادابی شهروندان و ایجاد چشم‌انداز زیبا در شهر می‌شود.

او با اشاره به اینکه ساخت بوستان‌ها به‌ عنوان یکی از عناصر سرزندگی در شهر است، افزود: ساخت بوستان‌ها، نقش بسزایی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان دارد.

عالم‌ زاده به مناسب‌ سازی بوستان‌ها برای کودکان و افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: با توجه به انتخاب شهر کرمان به‌ عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک و همچنین ضرورت مناسب‌ سازی معابر و بوستان‌ها برای افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی بوستان‌های در حال ساخت، در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار کرمان، تصریح کرد: دلیل نامگذاری این بوستان به نام زریسف نیز به قدمت بیش از ۲  هزار ساله این خیابان و محله برمی‌گردد؛ ضمن اینکه یخدان زریسف، آتشکده زرتشتیان و باغ و عمارت نواب (آقا)، از جمله بنا‌های تاریخی موجود در این محله است.

عالم‌زاده همچنین در خصوص برخی از مسائل از جمله لکه‌گیری معابر به شهروندان قول مساعد داد.

علی عسکری، سرپرست شهرداری منطقه چهار کرمان نیز در حاشیه این آیین با اشاره به اینکه بوستان زریسف، محدوده قلاع دختر و اردشیر را در بر می‌گیرد، گفت: مساحت این پارک ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع است که ۵۸۰ مترمربع فضای سبز و ۲۰۰ متر مسیر پیاده‌ روی در آن اجرا شده است.

او افزود: بیش از یک‌ و نیم میلیارد تومان برای ساخت این بوستان هزینه شده است.

شهردار کرمان در پایان این آیین با ساکنان محدوده این بوستان گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات شهروندان قرار گرفت.

تاکنون، در چهار هفته ابتدایی این پویش، بوستان سراج، بهسازی میدان رسالت و  بوستان معلم در منطقه سه شهری و محوطه‌سازی گنبد جبلیه در منطقه یک و بوستان شب‌بو در منطقه دو شهری به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار