کتاب سیاست پسا استعماری توسعه در مهاباد ترجمه شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد از انتشار و ترجمه کتاب سیاست پسا استعماری توسعه اثر دو هنرمند مهابادی در این شهرستان خبر داد.

جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: کتاب "سیاست پسا استعماری توسعه " اثر " ایلان کاپور " ترجمه مصطفی احمدزاده و رشید احمدرش پژوهشگر کورد، چاپ و منتشر شد.

جونابخت با اشاره به اینکه " ایلان کاپور " استاد مطالعات توسعه انتقادی در دانشکده مطالعات محیط زیست، دانشگاه یورک، تورنتو، انتاریو، کانادا است، افزود: این کتاب مجموعه‌ای از مقالات نوشته شده بین سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۷ است، و از نخستین کتاب‌هایی است که به تجزیه و تحلیل مسائل توسعه از دیدگاه پسااستعماری پرداخته است.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد تصریح کرد: مهاباد از گذشته‌های دور از جمله شهر‌های پیشرو در زمینه کتاب و نویسندگی بوده که گواه این ادعا، وجود شاعران و نویسندگان برجسته‌ای، چون میرزا عبدالرحیم سابلاغی مشهور به وفایی، عبدالرحمن شرفکندی متخلص به هه‌ژار، محمدامین شیخ‌الاسلامی متخلص به هیمن، محمد قاضی ملقب به پدر ترجمه ایران، احمد قاضی و ناصر آغابرا است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.