امام جمعه سنندج:

در شرایط سخت کرونا از کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف غافل نشویم

ماموستا رستمی گفت:نباید در شرایط سخت کرونا از کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف غافل شویم، چرا که تنها با همدلی می‌توان از بحران کنونی عبور کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در اولین خطبه‌های نماز جمعه سنندج در سال ۹۹ گفت: مردم و خیرین در کنار دستگاه‌های مختلف، در مدت شیوع کرونا، فقرا و نیازمندان را تنها نگذاشتند و با تمام توان در راستای خدمت به اقشار ضعیف جامعه گام برداشتند که بسیار ارزشمند است.

او بر لزوم کمک به فقرا و خانواده‌های بی‌سرپرست در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: وظیفه همه است براساس توان مالی به تهیدستان و اقشار آسیب‌پذیر از کرونا کمک کنند، چرا که تنها با همدلی می‌توان از بحران کنونی عبور کرد.

امام جمعه سنندج از خدمات پزشکان و پرستاران در چند ماه گذشته در راستای خدمت به مبتلایان به کرونا تقدیر کرد و یادآور شد: کادر درمانی خالصانه جان خود را در راه خدمت به مردم و مقابله با ویروس کرونا به خطر انداختند و با همت این قشر زحمتکش، توانستیم تا حدود زیادی بر بیماری کووید ۱۹ در استان غالب شویم.

ماموستا رستمی شرایط چند ماه اخیر در کشورمان را بسیار دشوار و طاقت‌فرسا عنوان کرد و گفت: به طور قطع اگر همکاری مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آنان نبود، قادر به کنترل بیماری نبودیم، هرچند هنوز خطر ویروس کرونا باقی است و باید همچنان هوشیار بود.

او در ادامه ضمن تبریک عید قربان به مسلمانان جهان و ایران اسلامی، اظهار داشت: همه باید مانند حضرت ابراهیم و اسماعیل، خالصانه در راه خدا قدم برداریم و از هیچ کوششی برای جلب رضایت پروردگار دریغ نورزیم.

امام جمعه سنندج، سنت قربانی را امری بسیار ارزشمند و والا نزد خداوند عنوان کرد و یادآور شد: کسانی که اقدام به ذبح می‌کنند، گوشت قربانی را بین نیازمندان، خانواده‌های بی‌سرپرست و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) توزیع کنند که اجر آن بیشتر است.

گفتنی است؛آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه در کردستان و سنندج بدلیل شیوع کرونا از اول اسفند پارسال تعطیل شد اما امروز جمعه ۱۰ مرداد براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونای کردستان، مبنی بر امکان ادای نمازجمعه در شهرهای زرد و سفید استان، برای اولین بار در سال ۹۹ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.