در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بخشی از سهام بانک ایران و ونزوئلا بزودی در بورس عرضه می‌شود

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: برنامه آتی بانک توسعه صادرات آزادسازی بخشی از سهام بانک ایران و ونزوئلا در بورس است.

علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات خوشبختانه اموال مازاد ندارد، گفت: دارایی‌هایی که بانک ما دارد مازاد تلقی نمی شود، مانند شرکت تامین سرمایه که بخشی از سهام آن متعلق به بانک ماست زیرا بانک تامین مالی شرکت های بزرگ را از طریق انتشار اوراق در بازار سرمایه انجام می‌دهد که از راه تامین سرمایه اتفاق می افتد.

او ادامه داد: بخشی از سهام تامین سرمایه را در راستای کمک به بازار سرمایه تا پایان تابستان تحت عنوان شرکت "تامین سرمایه تمدن" که متعلق به بانک توسعه صادرات است در بورس عرضه خواهیم کرد.

صالح آبادی اظهار کرد: برنامه آتی بانک توسعه صادرات آزادسازی بخشی از سهام بانک ایران و ونزوئلا است که ۵۰ درصد از سرمایه این بانک متعلق به طرف ونزوئلایی و ۵۰ درصد آن متعلق به بانک توسعه صادرات است که بخشی از آن را بزودی در بازار سرمایه عرضه خواهیم کرد.

رئیس بانک توسعه صادرات  بیان کرد:  بانک توسعه صادرات طبق سیاست‌های اصل ۴۴ از عرضه سهام مستثنی شده است به این دلیل که بانک ما یک بانک توسعه ای است و برای سودآوری تاسیس نشده بلکه برای توسعه بخش صادرات کشور تاسیس شده است و سهام این بانک باید همیشه دولتی باقی بماند و سهام آن قابل واگذاری نیست.


بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه  رونق بورس نیاز به اقدامات عملی دارد، گفت: یکی از این اقدامات این است که هلدینگ هایی مثل پتروشیمی، فولاد و سنگ آهن که وابستگی دولتی دارند مکلف شوند تا سرمایه گذاری هایی که در گذشته داشته اند را وارد بورس کنند و با درآمد حاصل از فروش سهامشان سرمایه گذاری های جدیدی در کشور انجام دهند با این اقدام هم در بورس شاهد رونق خواهیم بود و هم در اقتصاد کلان کشور شاهد این روند خواهیم بود.

صالح‌آبادی در پایان گفت: این موضوع باید تبدیل به الزام شود تا هلدینگ‌های بزرگی که به دولت وابستگی دارند مکلف به اجرای آن و فروش بخشی از سهم سرمایه‌گذاری‌های گذشته‌شان و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های کلان جدید برای توسعه کشور شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار