بازی‌ها و ورزش‌هایی در سراسر دنیا رواج دارند که شاید اندکی عجیب و یا غیرقابل باور باشند.

عجیب‌ترین ورزش‌هایی که ممکن است بشنوید (قسمت هفتم)به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در سری گزارش‌های "عجیب‌ترین ورزش‌هایی که ممکن است بشنوید" به معرفی بازی‌ها و ورزش‌هایی به ظاهر و یا واقعا عجیب در سراسر دنیا می‌پردازیم.

گاهی این ورزش‌ها به لحاظ نحوه انجام و قوانین، نزدیک به رشته‌های رسمی و پرطرفدار دنیا و گاهی کاملا عجیب و متفاوت هستند. در برخی موارد این بازی‌ها به مرور جای خود را در مناطق دیگر نیز باز کرده و در مواردی هم تنها در نقطه پیدایش خود ادامه پیدا می‌کنند.

بازی عجیبی در انگلستان وجود دارد که مسابقات جدیدی هم برای آن در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر نحوه انجام این ورزش، نام آن هم عجیب است. این مسابقه محبوب در انگلستان با نام غلتاندن پنیر برگزار می‌شود.

متاسفانه این ورزش از جمله ورزش‌های بسیار خطرناک است که قدمتی تقریبا صد ساله در کشور انگلستان دارد و در منطقه‌ای با نام "کوپر" انجام می‌شود.

در این ورزش باید ابتدا یک قالب پنیر دایره‌ای شکل با وزن ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم از تپه‌ای که شیب تندی دارد به سمت پایین غلتانده شود. ورزشکاران و شرکت کنندگان در این مسابقه باید برای گرفتن پنیر با یکدیگر رقابت کنند.

هر سال در برگزاری مسابقات این ورزش خطرناک، دست یا پای بسیاری از افراد شکسته می‌شود و مجروحان زیادی بر جای می‌ماند. کاملا مغایر با دیدگاهی که می‌گوید با ورزش سلامت بدن خود را حفظ کنید!

فایده‌ای که نصیب برنده می‌شود آن است که جایزه نقدی قابل توجهی دریافت می‌کند، مشهور می‌شود و اگر سالم مانده باشد یک قالب پنیر را هم به دست می‌آورد.

شکارچیان در این ورزش، برخلاف دیگر شکارچیان به سختی آسیب می‌بینند. البته این ورزش عجیب تنها در کوپر برگزار نمی‌شود، در مکان‌های دیگری در انگلستان که تپه‌های شیب دار وجود دارد نیز، مورد استقبال است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار