در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سود دهی شرکت‌های پروژه سهامی عام با افزایش مشارکت مردمی

کارشناس بازار سرمایه گفت:شرکت‌های پروژه سهامی عام کامل‌ترین نوع شرکت سهامی هستند که برای انجام امور مهم و بزرگ از آن‌ها استفاده می‌شود.

مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حضور شرکت های پروژه سهامی عام در بورس اظهار کرد: این صندوق ها جز پروژه های نیمه تمامی است که در سراسر کشور وجود دارند این شرکت ها بعد از آنکه تامین مالی شدند در قالب یک مجموعه تحت عنوان شرکت های سهامی عام در بازار سرمایه عرضه می شوند.

او  افزود : این شرکت ها در واقع برای آنکه  پروژه ها تامین مالی شوند دو  روش پیش رویشان قرار دارد نخست می توانند از ابزار های بدهی بهره گیرند اما در اصل ایراد وارد به این روش این است افرادی که از آن استفاده می‌کنند در انتها خروج نقدینگی ندارند و به طور عملی می توان گفت که تکمیل پروژه با مشکل مواجه می شود. به همین دلیل روشی را خلق کردند که این شرکت ها بتوانند از طریق سهام داران تامین سرمایه کنند.


بیشتر بخوانید


 این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته ای که در این امر وجود دارد این است که حتما باید در دستور عمل آنها پالایش صورت بگیرد و طرح های مطالعاتی آنها به روز شود تا از این طریق سرمایه مالی آنها افزایش پیدا کند. بهره گیری از روش دوم یعنی کمک از سرمایه گذاران باعث می شود تا به این طرح های پروژه ای فشار نیاید که علت اصلی این امر را می‌توان عدم نیاز به خروج نقدینگی دانست؛ بهره گیری از سرمایه گذاران کمکی برای ارتقا و افزایش عمق اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار