رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

فعال‌سازی واحد‌های نیمه راکد و تعطیل محور برنامه‌های وزارت صمت است

کرهرودی گفت: فعال‌سازی واحد‌های نیمه راکد و تعطیل از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت صمت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سعید جعفری کرهرودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در جریان بازدید از واحد‌های شهرک صنعتی کاوه ساوه گفت: فعال‌سازی واحد‌های نیمه راکد و تعطیل و ارتقای بهره وری واحد‌های فعال از محوری‌ترین برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید است.

جعفری کرهرودی افزود: مشکلات و مطالبات صنایع در کارگروه‌های ویژه اقتصادی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته‌های مربوطه مطرح خواهد شد تا نسبت به احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی اقدام اساسی صورت گیرد.

حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم رفع موانع تولید را وظیفه مجلس دانست و گفت: مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی قبل از اینکه باعث رکود فعالیت‌ها و تعطیلی شود، نیازمند رسیدگی و چاره اندیشی است.

حجت الاسلام سبزی افزود: مشکلات ارزی، معضلات ناشی از واردات کالا و مدیریت موجب شده تا تولید کنندگان به ناچار واحد‌های خود را تعطیل یا با کمترین ظرفیت‌های خود به تولید ادامه دهند.

او تصریح کرد: باید با بررسی و احصا مشکلات و استفاده از ظرفیت ملی و امکانات استانی و شهرستانی، در سایه‌ی مشارکت بین بخشی، مشکلات صنایع و حوزه تولید شهرستان‌های ساوه و زرندیه که قطب صنعت و تولید استان و کشور محسوب می‌شوند را در کمیته اقتصاد مقاومتی طرح کنیم تا برای برون رفت از آن راهکار‌های لازم اتخاذ شود.

میرزایی فرماندار ساوه هم از پیگیری مشکلات صنایع در سال جهش تولید خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات تولیدی و رونق کسب و کار همه‌ی دستگاه‌های اجرایی با حداکثر ظرفیت‌های قانونی باید کمک کار مدیران صنایع باشند.

میرزایی با اشاره به مشکلات مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، مطالبات سیستم بانکی از صاحبان صنایع، استمهال وامها، مطالبات قطعه سازان از خودروسازان خاطرنشان کرد: در کارگروه اقتصادی که به ریاست استاندار مرکزی تشکیل خواهد شد این مشکلات بررسی و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ملزم به همکاری با صنایع در چارچوب قانون خواهند شد.

در این بازدید مسئولین از ۶ واحد صنعتی و تولیدی بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آن‌ها قرار گرفتند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.