اعتراض سفیران کشور‌های اروپایی به شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها

سفیران ۱۵ کشور اروپایی با ارائه یادداشتی، اعتراض خود را به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، ۱۵ سفیر از کشور‌های اروپایی با ارائه یادداشتی به مقامات رژیم اشغالگر قدس اعتراض خود به ساختمان‌سازی در منطقه‌ حساس کرانه باختری با نام « E۱» را ارائه دادند.

این سفیران در نامه خود با اشاره به آنکه ساختمان‌سازی در این منطقه حساسِ کرانه باختری راهکار دو دولتی را از بین می‌برد، گفتند این رفتار صهیونیست‌ها مانعی بر تشکیل دولت فلسطینی شده و امکان مذاکره در چارچوب‌های بین‌الملل را از هر دو طرف سلب خواهد کرد.

از جمله سفیرانی که این یادداشت اعتراضی را به امضا رسانده‌اند می‌توان سفرای «دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، بلژیک، فنلاند، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال و سوئد» را نام برد.

دلیل این نامه اعتراضی این است که ماه گذشته رژیم اشغالگر اعلام کرد قصد دارد ۳۵۰۰ واحد مسکونی را در منطقه E۱ در شرق قدس اشغالی احداث و آن را به «معالی ادومیم» متصل کند.

منطقه E۱ در شرق قدس اشغالی و بین شهرک معالیه ادومیم (در کرانه باختری رود اردن) و قدس قرار دارد. مساحت این منطقه نیز ۱۳ کیلومتر مربع عنوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار