مدیریت بازار خودرو با روش قرعه کشی؛ قیمت خودرو همچنان گران!

بازار خودرو دچار التهابات زیادی است، اما گویا مسئولان برای کنترل این بازار، طرح ثبت نام خودرو را چاره کار می‌دانند.

ثبت نام خودروبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال های گذشته خودروسازان کشور اقدام به ثبت نام خودرو به صورت اینترنتی می کردند که در این بین شبهاتی ایجاد شده بود. عده زیادی موفق به ثبت نام خودرو نمی شدند و از این رویه شکایت داشتند. 

پس از آن مشاهده می شد افراد زیادی موفق به ثبت نام خودرو می شدند چرا که با واسطه گری ها و اینترنت پرسرعت می توانستند نه تنها یک خودرو بلکه چند خودرو ثبت نام کنند. در این دوره ثبت نامی هر کسی می توانست اقدام به ثبت نام خودرو کند و شرایط خاصی نداشت.

پس از آن وزارت صمت، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده جلسه ای را برای کاهش دلال بازی و یافتن متقاضیان واقعی برای ثبت نام  خودرو برگزار کردند و شرایط خاصی را برای آن در نظر گرفتند. در این طرح بنا بر این بود که هر کسی که نیاز واقعی به خودرو دارد باید دارای شرایط خاصی باشد.

یکی از این شرایط داشتن گواهینامه بود. از دیگر شرایط ثبت نام این بود که هر کد ملی در ۴۸ ماه گذشته ثبت نامی نداشته باشد و بالای ۱۸ سال باشد. پس از آن بنا شد ۲ خودروساز در کشور اقدام فروش شرایطی خودرو کنند.

 ثبت نام خودرو

نارضایتی شهروندان از روند ثبت‌نام خودرو!

تغییرات تصمیم وزارت صمت در روش فروش خودروسازان، ریشه در نارضایتی شهروندان از روند ثبت‌نام خودرو و آشفتگی بازار دارد. پس از خروج امریکا از توافق هسته‌ای و برجام در اردیبهشت سال گذشته و به تبع آن، تحریم صنعت خودروی ایران، تیراژ افت کرد و قیمت‌ها روندی صعودی در بازار به خود گرفتند. هرچه تولید پایین آمد، نرخ بالا رفت، چنان که همه از قیمت‌های جدید انگشت به دهان ماندند.

حالا وزارت صمت تصمیم گرفته است که تا پایان سال ۸ مرحله فروش برای هر خودروساز داشته باشیم که بر این اساس ۴ فروش ویژه و ۴ پیش فروش و طرح مشارکتی داشته باشیم که تاکنون هر ۲ خودروساز تا حدی به این تصمیم پابرجا مانده اند و طرح‌ها را ادامه داده اند.

به زودی فروش فوق العاده سایپا آغاز می شود

مجید باقری قائم مقام گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرایط ثبت نام خودرو، گفت: در حال حاضر مکانیزمی برای قرعه کشی در نظر گرفته شده است چرا که در گذشته شبهاتی برای ثبت نام خودرو ایجاده شده بود.

او بیان کرد: در گذشته می‌گفتند، عده‌ای برای ثبت نام خودرو از اینترنت پر سرعت استفاده می‌کنند و حق دیگر افراد که این نوع اینترنت را ندارند، پایمال می‌شود و عده‌ای واسطه گر هستند.

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا تشریح کرد: به همین دلیل برای اینکه این شبهات از بین برود، شرایط جدیدی را برای ثبت نام اعمال کردیم. برای اینکه مصرف کننده واقعی بتواند در این طرح شرکت کند، یکی از شرایط این بود که کد ملی در ۴۸ ماه گذشته ثبت نامی نداشته باشد، هر کد ملی دارای گواهینامه و سن بالای ۱۸ سال داشته باشد.

 ثبت نام خودرو


بیشتر بخوانید


باقری افزود:در حال حاضر طرح جدیدی مطرح شده که از هر خانوار یک کد ملی می‌تواند اقدام به ثبت نام خودرو کند، اما در هیچ یک از ثبت نام‌ها این شرط اعمال نشده است و تا طرح بعدی اگر این شرط اجباری شود حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ البته این شرط تاکنون به شرط ثبت نام اعمال نشده، اما می‌توان در طرح‌های آتی اعمال شود.

او بیان کرد: در حال حاضر خودروسازی سایپا پنج مرحله قرعه کشی را اجرا کرده است که هم طرح فروش فوق العاده هم طرح مشارکتی و پیش فروش داشته ایم و بنا داریم در آینده نزدیک مجدد طرح فروش فوق العاده خواهیم داشت. از ابتدای سال تاکنون یک فوق العاده، ۲ طرح پیش فروش یک ساله، ۲ طرح مشارکت در تولید داشته ایم.

همچنان ثبت نام خودرو ادامه خواهد داشت

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با تصمیم وزارت صمت، سازمان حمایت و شورای رقابت، بنا بر این است تا پایان سال طرح های فروش داشته باشیم که تاکنون این طرح ها اجرا شده به طوری که تاکنون ۲ طرح فروش فوق العاده داشته ایم.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو  ادامه داد: کارهای فروش فوق العاده مرحله قبل انجام شده و تاچند روز دیگر این خودروها تحویل مشتریان داده خواهد شد. در آینده نیز طرح های پیش فروش، طرح مشارکتی و فروق العاده خواهیم داشت.

ثبت نام خودرو

امیر حسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طرح های فروش خودرو که هم اکنون در حال برگزاری هم نقاط مثبت هم نقاط منفی دارد.نقطه مثبت این است که دست دلالان از این بازار کوتاه می شود اما نقطه منفی آن عدم تحویل خودرو و افزایش قیمت هاست که این بازار را آشفته می کند. 

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: یک نکته حائز اهمیت این است که توازن بین عرضه و تقاضا بهم ریخته؛ چرا که به اندازه نیاز بازار امکان تولید خودرو وجود ندارد.

کاکایی تشریح کرد: در گذشته می‌گفتیم که به ازای هر دو دستگاه خودرو، سه مشتری وجود دارد، الان این آمار تغییر کرده و برای هر دستگاه خودرو به طور متوسط ۲.۵ متقاضی وجود دارد. به عبارتی رقابت برای دریافت خودرو صفر آن هم با قیمت کارخانه‌ای ایجاد شده است.

 شاید در نگاه اول، قرعه‌کشی از جنبه رعایت عدالت، روش مناسبی برای فروش خودرو به حساب بیاید، اما نه‌تنها چالش‌هایی را به دنبال خواهد داشت، بلکه اصل بیماری بازار خودرو درمان نخواهد شد.

شاید نخستین چالشی که گریبان وزارت صمت و خودروسازان را بگیرد، شاکی شدن آن دست از ثبت‌نام‌کنندگانی است که نام‌شان از گوی بیرون نیامده است. به‌عنوان مثال، در فروشی که یک میلیون نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند و تنها نام پنج هزار نفر در قرعه‌کشی بیرون آمده، ۹۹۵ هزار نفر شاکی به دنبال خواهد داشت.

 ثبت نام خودرو

پرسش اینجاست که وزارت صمت و خودروسازان چگونه می‌خواهند این جمعیت عظیم را یا نصف آن‌ها را یا ثلث و ربع‌شان را قانع کنند که قرعه‌کشی در کمال عدالت برگزار شده است؟ اصلا چه تضمینی هست که در همین روش قرعه‌کشی نیز رانتی وجود نداشته باشد؟ این قاعده را که هرجا قیمت دو نرخی است، رانت هم وجود دارد، نمی‌توان منکر شد، بنابراین اصلا بعید نیست قرعه‌کشی مدنظر وزارت صمت نیز درگیر رانت شود.

پرسش مهم دیگر از مسوولان وزارت صمت و خودروسازان این است که آیا تضمین می‌دهند با روش قرعه‌کشی، تقاضا در بازار خودرو مدیریت و بازار تنظیم شود؟ به‌نظر می‌رسد پاسخ این پرسش منفی باشد، زیرا ریشه‌های التهاب بازار خودرو و رانت موجود در آن و فراوانی تقاضا، در مسائل دیگری به‌ویژه قیمت‌گذاری دستوری نهفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
مدیریت قیمت خودرو یا هر چیز دیگه ای خیلی راحته فقط مسئولی میخواد که بخور و بخواب نباشه و هر ارگانی رو به حال خودش واگذاره
همین کارخانه خودرو رو به خودم بدن خداشاهده من پارس و سمندی که دم از صد و خورده ای میلیون میزنه من با ٣٠ تا ۴٠ میلیون تحویل مردم میدم .این کارشون از دزدی هم بدتره که ماشینو نگه میدارن از چند سال پیش که گرون بدن دست مردم
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۱:۴۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
لطفاً خودرو ارزان تر تولید کنید حتی بی کیفیت تر از پراید تا بتوانیم ما هم استفاده کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
Tannaz
۲۱:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
واقعا دستشون درد نكنه با قوانين قشنگي كه گذاشتن تو قرعه كشي مرداد ايران خودرو كه در خانوار نبايد پلاك فعال وجود داشته باشه گناهه كسي كه ١١ سال پيش خانوادش ماشين خريدن و الان براي خودش ثبت نام كرده و الان برنده شده بخاطر قانون مسخره ايران خودرو بردش باطل شده
ممنون بخاطر حمايتي كه از جوانان انجام ميشه
بنده قرعه كشي ايران خودرو برنده شدم و بدليل اينكه ١١ سال پيش مادر من ماشين خرديه و درحال حاضر ماشين رو دارن من حذف شدم از ليست برندگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
مردم به خودشون رحم نمیکنن، تو دیوار موتور سه چرخ کهنه دیدم قیمتش فکر می کنید چند زده بود ؟؟؟؟
32 میلیون تومان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نوشته بود معاوضه با پراید هم میشه !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
چه ربطی به دولت داره ؟؟؟؟ مردم هجوم میبرن واسه خرید لگن ملی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۴۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
همون لگن الان آرزوی خیلی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
الان شما بازار خودرو مدیریت می کنید یا خودرو بازار شمارو؟
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا رضائیان
۰۲:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
بابا بسه به خدا من هر روز آرزو میکنم کرونا بگیرم بمیرم از دست این همه گرونی راحت شم من دیگه نمی تونم شکم زن و بچه سیر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
انشالله درست میشه
امیدت رو از دست نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
ملت نخریدند والا بهتون میندازن با این کیفیت قطعات ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
اینده خودرو ایران ورشکستگی است
آن روز دور نیست
بتازید
Iran (Islamic Republic of)
زبان لکی ثبت رسمی شد
۲۲:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
دراین سایت هروقت خبری در باره ی خودرو درج میشه یه بنده خدایی با پرچم آمریکا جواب نظرات همه دوستان را درج می کرد
الان چند روزی است پیدایشان نیست. یادش به خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
میگم قوه قضائیه ونمایندگان مجلس کجاهستند نمیبیندکه این دو خودرو ساز
دارن چه بر سر مردم میارن .وای بر همه شما مسئولین !!!!خودتون که هیچ
مشکلی ندارید پس مردم چی شما جزو این مردم نیستید.وای.....
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۱:۵۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
تازمانی زیرساخت ریلی برقی هم مسافری هم باری به روزدنیا برقرار نباشه درست نمیشه شخصی مسافت ۱۰۰۰کیلومتری رادر۲.۵الی ۳ساعت میتواند برسه چرا باخودرو که ۱۲ساعت تو مسیر باآن همه هزینه استحلاک خطرات جاده و.....همه مشکلات قابل حله
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۱:۴۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
الآن یکسال هست که فقط میگن باید معوقات خودروها به صفر برسد ولی هیچ وقت به سرانجام نمی رسد و فقط در حد حرف مونده و همانند همه کارهای مسئولین که چندین ساله در حد حرف مونده و کسی هم نیست که از مردم رنج کشیده دفاع کند ولی موقع رای دادن و راهپیمایی که میشه مردم میشن اصل نظام.فقط به خاطر یه عده مسئول بی کفایت.
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
همونطور که شورای رقابت قیمت کارخانه رو مشخص میکنه بیاد قیمت بازار آزاد و هم مشخص کنه برای خودروی صفر کیلومتر یک حداکثر قیمتی بذاره تا هرکس برای خودش قیمت گذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
فامیل های ما اونایی که مسئول و کارمند هستند دارن می خورند
و ما شغل آزاد ها داریم از گشنگی میمیریم

کاش من هم یک حقوق بگیر بودم تا غذاهایی که اونا مبخورند ،بخورم
Iran (Islamic Republic of)
زبان لکی ثبت رسمی شد
۲۲:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام خدمت شما هم وطن عزیز
ای کاش راهی بود به شما هم وطن عزیز کمک برادرانه ای می کردم
Germany
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا برعکس میفرمایید
بازاریان و مسئولین و کارمندان ارشد دارند از سیری منفجر میشوند
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
از گشنگی میمیری چه?????کارکن بخور
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
حقوق کارمند تو این تورم و گرانی 15 درصد افزایش داشته و قیمت خودرو 55 درصد کجای کاری!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
خدا شفات بده حقوق کارمند 15 درصد افزایش داشته قیمت خودرو لاستیک 55 درصد مواد غذایی 50 تا 150 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
والله این دولت و خودروسازان ملت را گذاشتند سر کار...مردم بازیچه دست اینها شده اند.... این همه خودرو مدل 99 پشت نمایشگاهها و گالری های خودرو مال کیست؟؟!!بی شک این قرعه کشی دروغی بزرگ است... اغلب نمایشگاه داران خودرو عامل نفوذی در ایران خودرو دارند....فقط مسئولان پاسخ دهند این همه خودرو مدل 99 پشت ویترین گالری های خودرو چه کار می کند؟ و پشت صحنه این ماجرا چه کسانی سود می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
علی رضایی
۲۰:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
در رابطه قرعه کشی خودرو دروغ می گویند من سه فرزند دارم که تمام شرایط ثبت نام رادارند در سال 99 سه بار هر سه نفر را برای 405 TU5 , و سمند ثبت نام کردم هیچ کدام هنوز برنده نشده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
اقا واردات ازاد کنید
Ireland
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
نمونه بارز دیکتاتوری همین خودروساز ها هستن. واقعا متاسفم برای مسعولین و قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
این ها کاری کردند خانواده هایی که اصلا خودرو لازم نداشتند .به متقاضیان اضافه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بازار گرمی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۱۹:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
در اصل باید به هر استان و بعد به هر شهرستان با توجه به جمعیت اون شهر تعدادی مشخص سهمیه اختصاص بدن سپس بین متقاضیان هر شهر قرعه کشی برگزار بشه

اینجوری عادلانه تر خودروهای آشغال با قیمتهای ناعادلانه شون به متقاضیان بی فکر میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
آره این یک روش تقریبا خوبی است .ولی اینها تا بخوان این روش رو بکار گیرند قیمت خودرو آشغال شون به فلک میکشه.
Bulgaria
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
مدیریت یا کاربلد نیست سر ساماننی به این وضعیت بده
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدامین
۱۷:۵۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا کسی بفکر این همه گرونی نیست بخدا مردم در سختی هستن یکم مسئولین از خواب بیدارشین مردم بدبخت بیچاره رو ببینین یکم انصاف و وجدان لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
باید استعفا بدهند تا شرایط بهتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۷:۱۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام به همه عاشقان هرموقع شما نظارت کردی قیمت رفت بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
هر خطی یه انتهای داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
خیلی جالبه که وقتی نوبت به مردم عادی رسید ، کلی شرط و شروط وسط گذاشتن ولی وقتی حودرو رو به راحتی اب خوردن در اختیار دلال میزاشتن ، خبری از این شروط نبود . کلا همه چی برعکس هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
فقط قیمت دستوری روی خودرو جواب میده!!!!!!
این قیمت باید توبازار هم اجرا بشه نه اینکه شورای رقابت قیمت پراید بکنه ۳۷ میلیون!!!! بعد مصرف کننده یا دلال بخره توبازار بده ۱۰۰ میلیون!!! پس مبارزه با گران‌فروشی چی!!! تعزیرات فقط دنبال شیر،نون،تخمه وماسک میگرده؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناصر جعفری
۱۵:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید تو رو خدا پیگیری کنید من یه ماشین پراید اسقاطی دارم هر روز خرابه تو اسنپ کار میکنم تو رو خدا پیگیری هر چی کار میکنم باید خرج ماشین کنم و چیزی برای مخارج زندگی نمی ماند تو رو خدا پیگیری کنید میخام ماشین ثبت نام کنم می گویند پلاک فعال دارید اگه میشه این بند پلاک فعال برای ماشین های اسقاطی بردارید تو رو قرآن صدای من به مسئولین برسونید با تشکر جانم فدای انقلاب ورهبری و قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
مسئولین میشنوند ومیبینن اما نمیخان بفهمن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
مگر سازمان حمایت نکفت طبق قانون نمایشگاه دارها حق ندارند ده درصد بیشتر از شرکت ها بفروشند ولی چرا اجراه نمی شود چون این خودروها در بازار از خود شرکت ها و نمایندگی ها زیر مجمو یه شرکت های دولتی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
یکی ازراهای رسیدن دست مسئولین بته جیب ملت همین خودرو سازاهستند. والسلام.نون مسئولینو اجر نکنید تا نونتونو اجرنکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
یعنی چه این شرط و شروطهایی که گذاشتید ظلم به مردم است واقعاً مظلوم واقع شدیم به جای پیشرفت داریم به عقب بر میگردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
آخه چرا قیمت بازار آزاد با کارخانه این همه تفاوت فاحش داشته باشه واقعا نمی تونید جلوی این همه گرونی رو بگیرید یا نمیخواهید انجام بدید مردم دارن له میشن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۱:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
همین الآنم مردم برای فاصله قیمتشه که سرو دست میشکونن وگرنه کسی این آشغالها رو نمیخریدو حربه ایست که آشغالهایشان را بفروشن.
Germany
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
نمیخواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
عامل گرانی همین مسئولان حقوق بگیر میباشند
Iran (Islamic Republic of)
فقط اخراج
۱۴:۳۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
300 هزار نفر متقاضی دنا موجودی 1000 دستگاه با این روش التهاب بازار بیشتر میشه و ماشین گرونتر خاک بر سر این مدیریت با این تولید هم ماشین نمی تونن تولید کنن و هم سهامشون رو 300 برابر کردن بدتر از نمیشه ملت رو اذیت کرد
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
ملت رو ول کن وضع خودت چطوره؟؟؟؟فقط اخراج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
چی میگی برو ببین فیلمی که از بابل تو ی نمایندگی که ماشینارو دپو کرده پشته تپه چندین هزار ماشین بابا اینا میخوان قیمته کارخونه و بازارو بالا بمونه والاتر من که قیده ماشینو زدم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
من برج 12 سال 98 کوییک ثبت نام کردم تحویلش برج 12 سال 99 هست اون موقع قیمت کوییک بود 64 م گفتم بقیش وام میگیرم
الان کوییک شده 101 م چجوری باید تحویل بگیرم اگه تا اون موقه گرونتر نشه که میشه باید 70 م وام بگیرم یک سالم بی وسیله بودم اگه همون موقع 40 م وام گرفته بودم میتونستم کوییک صفر بخرم یک سالم بدون وسیله نبودم
لطفا مسئو لین که نه قوه قضائیه پیگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام خدایش یکی نیست این سوال بپرس چرا تولیدات کشور ما از خودرو گرفته تا میوه اینقدر گران ار آب درمیاد ? مثلا موز با ارز آزاد از خارج وارد میشه کیلوی ۱۵۰۰۰ اما گیلاس از لواسان میاد کیلوی ۲۲۰۰۰: خودرو دسته دوم آلمانی یا ژاپنی با کیفیت(سال ۲۰۱۸): ارزونتر از خودر بی کیفیت داخلی ولی صفر !!!!!!!! آخه چرا?
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا تولیدات کشور ما از خودرو گرفته تا میوه اینقدر گران ار آب درمیاد ?
افزایش حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
فقط کاهش تعرفه به زیر 5 درصد و اجازه واردات خودروهای ارزان قیمت روز دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
مطمئن باش این کار فقط به داد واردکننده ها میرسه نه مردو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
فقط کاهش تعرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
واردات
Iran (Islamic Republic of)
george floyd
۱۳:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
فعلا که دولت کمبود بودجه اش رو انداخته رو دوش ملت و از اونا داره تامیین میکنه

فقط امیدوارم زودتر سیر بشن چون دیگه خونی تو بدن من نمونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
چه ربطی به دولت داره ؟؟؟؟ مردم هجوم میبرن واسه خرید لگن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
قیمت خودرو همچنان گران

بگو چی گرون نیست الان حتی قیمت کفن و قبر هم دوبرابر شده
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۳:۱۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
باید سرگرم احتکار خودرو.گوشت و مرغ.ارز و مافیا.لاستیک.بورس.وایتکس شیر و لبنیات. .آقازاده.و..... بسه خسته شدم دیگه نمیتونم نام ببرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
کشور ملت دانا میخواهد نه مسئولان دلسوز.
وقتی به هر قیمتی ملت برای ثبت نام بی کیفیت ترین خودروهای جهان با بالاترین قیمت دست و پا میشکنند. دلالان و خودروسازان حق دارند که خواسته های خود رو تحمیل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
برید بخرید ولی خواهشا بعدش دیگه انقدر غر نزنید که گرونه یا آپشن نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
انقدر خودروها رو انبار کردید و نفروختید که قیمت خودرو در بازار آزاد سر به فلک کشید الانم قرعه کشی راه انداختید پول مردم رو میگیریدو هر قیمتی دوست دارید به مردم میفروشید و تازه زمان تحویلشم معلوم نیست!
از خدا بترسید
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
وضع خودت چطوره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بابا این بدبختی چیه سه ماه یه بار اضافه بشه مگه رو گنج نشستیم پول مارو شش ماه قبلش گرفتن الانم مدام اضافه میکنه، قوه قضائیه رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
قوه قضائیه رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
حتما رسیدگی میکنه چی میگی برا خودت چ رسیدگی اگه رسیدگی داشتن که دنا پلاس تو بازار 300 ملیون نبود پارس 200 ملیون اس ال ایکس 160 ملیون بگم بازم
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۲:۱۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
هیچکس از افزایش ۳۰ درصدی هر سه ماه یک بار حرفی نمیزنه بابا حالا اسممون در اومدن پژو ۶۰ تومنی شد ۹۰ تومن از کجا بیاریپ بی انصافا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
با این حرکت فقط میخوان ببینن ملت تا کجا جا دارن که با این وضعیت پراید ۱۵۰میلیونی هم ثبت نام داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بزار بشه 500 ملیون نخریم فقط ببین تا 6 ماه دیگه نخریم چی ب سرشون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
نتایج قرعه کشی ایران خودرو ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بدتر ازین نمیشد
۱۲:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
300 هزار نفر متقاضی موجودی 1000 دستگاه با این روش التهاب بازار بیشتر میشه و ماشین گرونتر خاک بر سر این مدیریت با این تولید هم ماشین نمی تونن تولید کنن و هم سهامشون رو 300 برابر کردن بهتر از نمیشه ملت رو اذیت کرد خدا خودش شما رو برکنار کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
آخه منی که یه پراید 87دارم،متاهلم،پدر و مادرم با من زندگی میکنن چطوری باید ماشینم عوض کنم،الان یه سال نمیتونم ماشینم عوض کنم ،حالا بماند که هردقیقه پولی که جمع میکنم قیمتش بالاتر میره,الآنم قرعه کشی کردن لیست برنده ها اعلام نمیکنن،حالا ما باید باورمون بشه لیست برنده ها عوض نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا نباید مردم یک روز خوش را تجربه کنند تمام این مشکلات از نبود کار دست اهلش می باشد تا کار به کاردان سپرده نشود همین است
-
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
اول وآخراین قضیه از گرانی روز به روز خودرو دولت سود می بره وگرنه اجازه واردات بدون تعرفه خودروهای کارکرده خارجی رو آزادکنند
-
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
اگه ماشین نیست پس بنگاه های ماشین ازکجااین همه ماشین خشک چیدن جلو بنگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
ماشین خشک بدون پلاک دارند لطفارسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
ده روش برنامه فروش گذاشتن تا ملت رو گیج کنند و دست و بال خودشون باز باشه واسه فروش تو بازار آزاد
اگه صداقت دارید یه برنامه فروش بذارید اولش هم پول بگیرید که اونی که میخواد امتیاز رو بفروشه نتونه ثبت نام
پول همه رو گرفتید بعد قرعه کشی کنید برای زمان تحویل خودرو،نهایتا بین اونایی برای اونایی که دیرتر خودرو میرسه به دستشون یه امتیازی قایل بشید،قرار بوده یک میلیون خودرو ساخته بشه کجاست؟نصف سال رفت تکلیف صد هزار خودرو هم روشن نشد
تا زمانی که بخوایید مردم رو فریب بدید به جایی نمیرسید،لطفا صادق باشید،و با این روال مطمین باشید روزی این صنعت اجباری رو مردم حذف میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم این طرح ۱۰ درصد بالاتراز کارخانه را پیگیر بشید اجرا کنند تنها راه مقابله با بی ثباتی همین طرح بود بقران اگه ده تام فروش فوق العاده هم بازارین همون آشه همون کاسس .دگه ماشین نو شده ارزو برای مردم من خودم ۶ ماهه میخام ماشین بگیرم نمیتونم هرروز یه قیمته بخدا دگه خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بهترین راه ، بیرون زدن از بازار مسخره خودرو هستش...عطای ثبت نام خودرو و خرید از بیرون رو ب لقاش بخشیدم خدایی...یه پراید چندین ساله دارم و ازش استفاده میکنم تا ببینم چی میشه...پول بی زبون خودتون رو که با هزار سختی بدست آوردید رو دور نریزید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
یعنی چه هر خانوار یک کد ملی؟
فرزند پسر یا دختری که سر کار میروند که همیشه نمی توانند بدون خودرو باشند یا قیمت نجومی بازار آزاد خودرو بگیرند.
پسری که خودرو نداشته باشه برای کار و ازدواج به مشکل میخوره .
حمل و نقل عمومی هم که نیست ، تاکسی هم که گرانه
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۱۲:۲۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
خداروشکر که باز شما نگران نداشتن ماشین واس پسرت هستی .. ما که نه خودمون ن بابامون ماشین داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
کم نیستن خانواده هایی که با چند تا بچه باز هم ماشین ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
حق ما اینه دیگه .... که پول میدن 14 ماه براشون ماشین بسازن بعد کمپانیهای بنز و بی ام و و پژو .ولو......دنیا دارن تعطیل میشن چون مشتری ندارن که تحویل بدن قسطی پولشو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۱۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
مگه چقد حقوقهای مارو افزایش دادید که قیمت همه چی 5/10 برابر کردید. پراید 90 میلیون 405 ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
5 تا 10 برابر خخخ تو تو کمد بودی عمو برو بالا تورم 300 برابر شده تو مه الکی البته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
پراید 90 میلیون 405 ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
همین قرعه کشی هم رانت و فساد داره با چشم خودم دیدم که میگم اونایی که نمیتونن پول رو واریز کنن از چرخه خارج و آشناها رو جایگزین میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
ثبت نامت نمیکنن که باشی یا نباشی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام بهترین راه آزاد کردن واردات است من برم خراج ماشین خریداری کنم با خودم بیارم ایران مطمئن باشین میرم ماشینی وارد میکنم که خدماتش باشه و تا 10 سال حق فروش نداشته باشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
همه ماشینا وارداتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
وقتی قیمت کارخانه بالاست انتضار دارید بازار پایین بیاد یا انتضار دارید با این روش مسخره قرعه کشی که از 100 نفر 1 نفر در بیاد بازار بیاد پایین نمایندگی یعنی چی ؟؟ میریم نمایندگی میگه آزاد داریم قیمت بازار خب حق داره وقتی شرکت به نمایندش نمیده ماشین چی بفروشه نمایندش باید بره از دلال بگیره . دیگه انتضار کاهش نداریم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
نماینده از بازار نمیخره،خود شرکت به قیمت بالا بهش میده که نماینده بالاتر بفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
دلیل گرانی بازار فقط عدم از طرف تولید کننده است ...دنبال چیز دیگه ای نگردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
نه برادر شرکت به نماینده خودرو نمیده نماینده ها میرن از بازار میخرن خودم در نمایندگی هستم اطلاع دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
نه عزیزم تا واردات آزاد نشه هیچ انتظاری نباید داشته باشیم این حرف دل خیلیهاست که میخوان خودرو به روز و با کیفیت سوار شن اینا نه میتونن خودرو ارزون تولید کنن نه با کیفیت، جدیدنم که قیمت این خودروهای بی کیفیت هم هر سه یک بار میخوان گرون کنن آقای روحانی اینم وزیر جدید صمت مگه اینکه مجلس به داد مردم برسه که بعید میدونم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
عجب باحال !!!
خودرو هم جز خوشبختیهاست ؟؟؟
آخه دارن براش قرعه کشی می کنن !!!!
خداوکیلی کشور ما نمونه است !!!
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۸:۳۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
چرا نظرهای مردم نمیزارین برا همین هم پول گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
اینها الکی پیاز داغ زیاد کردن که بتونن ماشینهای بی کیفیت بفروشن .مردم صبر کنن وقتی با چین قرارداد بستن ماشینهای خوب میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
اشتباهی شد چین چین میکنه ما ماشینای چینی نمیخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
دولتی که بعد 7 سال نتونه حتی یکی یک صنعت را مدیریت کنه، در آن دولت را باید گل گرفت
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
دولت در نداره گل بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
ماهی گیری از آب گل آلود
لعنت به صنعت ظالم خودروسازی ایران و نحوه مدیریتش
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
صنعت خودروسازی ایران خوبه هوا آلوده بده
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۸:۱۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
کدوم قرعه کشی؟؟دم به دیقه شرکت خودش داره گرون میکنه اتظار چی داریم که ارزون شه؟؟؟؟عامل اصلی بی ثباتی خوذشون هستن،دزدی که همش از دیوار مردم بالا رفتن نی،این کارشون عین خونخواریه،یه مشت هند جگر خوار افتادن به جون مردم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
ثبت نام رو شروع کنید مردیم از بی ماشینی وهربارهم برنده نمیشیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
عجیب است که هنوز شعور مسئولین نرسیده بجای ثبت نام خودرو ، خودرو ، بهترین زمان ممکنه است که خودرو های فرسوده را از رده خوارج کنند
اکر خودرو فرسوده را کیلویی هم بخرند یا رایگان بگیرند و بجای آن خودرو نو بدهند خیلی ها جلو ایران خودرو صف خواهند کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
اونایی که اصلن ماشین نداشتن و ندارن چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۰۸:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
لطفا"پی گیر فروش بازار آزاد 10درصدبیشتراز قیمت کارخانه باشدید.همه طرحهای مدنظرشون داره اجرایی میشه غیر از 10درصدبیشتراز قیمت کارخانه.این طرح یک طرح فعلا"خوبی هست اگر اجرا بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
فکر کنم یادشون رفت یا نمیخوان پیگیر باشن
آخرین اخبار