آستان مقدس علوی: امسال مراسم عید غدیر را برگزار نمی‌کنیم

آستان مقدس امام علی (ع) از برگزار نشدن مراسم عید غدیر به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز، آستان مقدس علوی امروز یکشنبه اعلام کرد مراسم عید غدیر را به سبب شیوع کرونا برگزار نمی‌کند.

آستان مقدس علوی در این بیانیه اعلام کرد: با توجه به شرایط بهداشتی فوق العاده‌ای که کشور و تمامی جهان با آن به سبب شیوع کرونا روبروست و نیز به منظور پایبندی به دستورات بهداشتی صادر شده از سوی طرف‌های ذی ربط که خواهان دوری از تجمع‌ها و تماس مستقیم به منظور جلوگیری از شیوع این همه گیری اند، با تأکید مرجعیت عالی دینی در خصوص ضرورت پایبندی به این دستورات، این تصمیم اتخاذ شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به منظور حفظ سلامت جان‌های مؤمنان، دبیرخانه آستان مقدس علوی از برپایی مراسم سالیانه غدیر در امسال پوزش می‌طلبد و از خداوند متعال می‌خواهد تا این مصیبت را بزودی برطرف کند.

گفتنی است امروز استاندار کربلا نیز گفته بود شهر کربلا تا سیزدهم محرم به دلیل شیوع کرونا بسته خواهد بود و هرکسی که تلاش کند تجمعات مردمی را برپا کند، به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد.

«نصیف الخطابی» استاندار کربلا در جریان نشست خبری پس از اعمال محدودیت از روز عرفه تا عید غدیر و ممنوعیت تردد در این ایام برای ورود و خروج زائران، اعلام کرد دهه اول محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی امکان پذیرش زائر داخلی و همچنین خارجی وجود ندارد.

این تصمیم استاندار کربلا پس از استفتا آیت‌الله سیستانی، مرجعیت شیعه مبنی بر کاهش تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا و ترغیب افراد به استفاده از فضای مجازی و تلویزیون برای عزاداری محرم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
واقعا خجالت نمی کشید ؟!
_تو شرایطی که وهابی ها با شبکه های قارچی شون به امام علی و اهل بیت توهین می کنند شما از نشان دادن حق کوتاهی می کنید ؟؟؟؟
_لابد پس فردا هم کرونا رو بهانه می کنید برای لغو اربعین!
آخرین اخبار