روند ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل بالا است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل بالا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل روند ابتلا به بیماری کرونا در این استان را همچنان بالا اعلام کرد و گفت: اهالی این استان با جدیت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و این بیماری را بیش از پیش جدی بگیرند.

او آمار بیماران مبتلا به کرونا در این استان را نگران‌کننده خواند و خواستار مشارکت فعال شهروندان برای کنترل این بیماری شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با هشدار جدی نسبت به عواقب کم‌توجهی شهروندان به توصیه‌های بهداشتی در مورد مهار کرونا گفت: آمار بیماران بستری و بدحال مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل همچنان بالا و نگران‌کننده است.

حبیب زاده با اشاره به کاهش جزیی مراجعان به مراکز درمانی استان با احتمال ابتلای به کرونا بیان کرد: این کاهش به علت رعایت هم استانی‌ها و مساعدت سازمان‌های مختلف در اجرای مصوبات کنترلی ستاد مدیریت کرونا بوده است.

او همچنین اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته هشت نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست داده و ۶۴ مبتلای جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل مجموع افراد بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به علت ابتلای به کرونا را ۳۹۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۶۸ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت‌نظر قرار دارند.

حبیب‌زاده اضافه کرد: از عموم اهالی استان درخواست می‌شود که با ادامه همکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خادمان حوزه بهداشت و درمان را برای ارائه خدمات مناسب در دوره پیک دوم کرونا در استان یاری کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.