دانشگاه رازی رتبه ۱۴ دانشگاه‌­های جامع را کسب کرد

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی گفت: در تازه ترین نتایج نظام رتبه‌بندی وبومتریک که در چند روز اخیر منتشر شده دانشگاه رازی رتبه ۳۰ را در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۴ را دربین دانشگاه‌­های جامع کسب کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی با اشاره به تاریخچه و جایگاه نظام رتبه بندی وبومتریک یادآور شد نظام رتبه‌بندی وبومتریک یک نظام ارزیابی است که توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) که واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا به شمار می­رود تهیه می­‌شود و عملکرد دانشگاه­‌ها را بر مبنای حضور در محیط وب سالانه دوبار در ماه‌های تیر و دی ارزیابی می‌کند.

چقامیرزا با ذکر شاخص‌های این نظام رتبه‌بندی ادامه داد: همانطور که مشاهده می‌شود بهترین رتبه دانشگاه رازی شاخص Excellence است که رتبه ۱۲۱۶ را در جهان کسب کرده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی افزود: این شاخص مربوط به حضور و عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه در پایگاه گوگل اسکولار و میزان استناداتی که تولیدات علمی دانشگاه رازی در این پایگاه کسب کرده است، می‌باشد.

چقامیرزا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت پژوهشی به منظور افزایش حضور اعضای هیات علمی در پایگاه‌های اجتماعی علمی نظیر گوگل اسکولار، یادآور شد: برای بهبود رتبه دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی وبومتریک نیازمند تلاش سایر بخش‌­های دانشگاه به ویژه حوزه فناوری اطلاعات هستیم.

مدیر پژوهشی دانشگاه با اشاره به شاخص Impact (قابلیت دید) افزود: این شاخص مهم‌ترین و کلیدی‌ترین شاخص نظام رتبه‌بندی وبومتریک است که وزن بالایی دارد متاسفانه رتبه دانشگاه رازی در این شاخص از سایر دانشگاه‌ها بسیار پایین‌تر است و می‌توان با اقدامات موثری مانند تبادل لینک باسایر دانشگاه‌ها و موسسات معتبر، اختصاص صفحه شخصی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فعالیت دانشگاه در شبکه‌­های اجتماعی قانونی نیز لینکدین، اینستاگرام و قرار دادن محتوای مناسب در آنها، ارتقای صفحه انگلیسی پورتال و روزآمد­سازی آن، رتبه دانشگاه در این شاخص را بهبود داد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار