نوسازی ۶۰۰ کیلومتر کابل فرسوده برق در غرب شهر تهران

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از نوسازی ۶۰۰ کیلومتر کابل فرسوده برق در غرب شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (دوشنبه) ۱۵ پروژه توزیع شرکت برق منطقه‌ای تهران با سرمایه‌گذاری ۲۸۵ میلیارد تومان، در قالب چهاردهمین هفته پویش هرهفته الف_ب_ ایران با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس در شرکت برق منطقه‌ای تهران افتتاح شد.

در ادامه این برنامه آرش کردی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال و با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه فوق‌توزیع در استان تهران برای گذر از پیک بار ۹۹ و پیشگیری از بروز حوادث ناخواسته در شبکه اجرا شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: برنامه ما افزایش ظرفیت شبکه و حفظ و ارتقای رویت پذیری شبکه به منظور بازسازی ترانس‌های فرسوده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران تصریح کرد: استفاده حداکثری از توان تولید ملی و تجهیزات ساخت داخل کشور به میزان بیش از ۹۷ درصد از ویژگی‌های بارز این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

کردی گفت: خوشبختانه با تدابیر انجام شده توانستیم بیش از ۶۰۰ کیلومتر کابل از ۱۵۰۰ کیلومتر کابل فرسوده در غرب تهران را تعویض کنیم.

او در ادامه در خصوص بهره برداری از پروژه‌های امروز بیان کرد: پست ۶۳ کیلوولت کارون، تقویت و توسعه پست‌های شمس آباد ۲، پاکدشت، فاطمیه، مشیریه، ظفر و نصب فیدر‌های ۲۰ کیلوولت ترانس سوم شهریار، خطوط ۶۳ کیلوولت ارتباطی طرشت، شریف آباد، شیخ بهایی، ورامین، دوشان تپه_شهدا و دوشان تپه پیروزی و پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی در ۸ شبکه، نصب و بهره‌برداری خازن‌های ۲۰ کیلوولت در ۳۰ پست فوق توزیع، طرح‌های قابل افتتاح این هفته از پویش است.

کردی گفت: ۲۰درصد تاسیسات انتقال و فوق توزیع کشور و ‌۲۵ درصد از مشترکان در حوزه برق منطقه‌ای تهران هستند.

او با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص رفع فرسودگی‌ها گفت: در این شرکت برای اصلاح و بهینه سازی، برنامه‌ها با هدف اصلاح و بهینه سازی و‌ رفع فرسودگی‌ها تدوین شده است، این برنامه‌ها برای پیک‌های سال آینده حیاتی است.

کردی در حوزه ساز و کار‌ها نیز با اشاره به پیام رییس جمهوری در حوزه پویش هر هفته الف_ب_ ایران گفت: ساخت و ساز‌ها را نیز با پشتیبانی و‌ زیربنای سازوکار‌ها پیگیری خواهیم کرد.

او در‌ خصوص‌ پروژه های این شرکت در هفته چهاردهم پویش هر هفته‌الف_ب_ایران‌ نیز‌ گفت: پست‌ کارون در منطقه صنعتی با قدمتی ۵۰ ساله بود که با توجه به فرسودگی آن، یک پروژه جدید از نوع dcs در کنار آن ساخته شد که دو‌ هدف جهش تولید و‌ رفع فرسودگی را دنبال می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار