پرداخت ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ارتقای تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی آذربایجان شرقی

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی از پرداخت بیش از ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ارتقای تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،کرمی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی  گفت:  بیش از ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ارتقای تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان در سال‌های ۹۷ و ۹۸  پرداخت شده است و از محل این تسهیلات حدود ۱۰ هزار و ۳۷۲ فرصت شغلی جدید در روستا‌های استان ایجاد شده است.

کرمی گفت: از محل قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری و تفاهم‌نامه معاونت توسعه روستایی با بانک‌های سینا و پارسیان نیز تاکنون بیش از ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۳۹۷۰ طرح پرداخت شده است که نتیجه آن ایجاد ۸۵۰۰ فرصت شغلی در روستا‌های استان بوده است.

او گفت: از محل تسهیلات تفاهم‌نامه‌ای پست‌بانک برای خرید ماشین‌آلات و اجرای طرح‌های درآمدزا در دهیاری‌ها نیز استان آذربایجان شرقی با ۱۰۴ طرح و جذب ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

او از تهیه طرح مطالعاتی ارائه راهبرد عملی توسعه اشتغال در ۶۵ روستای منتخب استان با رویکرد اقتصاد و معیشت و با مشارکت مردم برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، بیش از ۸۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری‌های استان و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای روستا‌های فاقد دهیاری در استان پرداخت شده است.

 کرمی همچنین از ایجاد بستر لازم برای توسعه خدمات گردشگری با استفاده از اعتبارات ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد و گفت: در این راستا ۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های ۲۴ روستای هدف گردشگری استان هزینه شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار