مصائب محو‌رهای مواصلاتی هرمزگان تمامی ندارد؛ جاده توکهور به میناب کمترین استاندارد را دارد

جاده مواصلاتی بخش توکهور به شهرستان میناب علی‌رغم قدمت ۴۰ساله همچنان مورد بی‌توجهی مسئولان استان هرمزگان قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محور بخش توکهور به شهرستان میناب یکی از مهمترین محور‌های شرق استان هرمزگان است که در اوایل انقلاب توسط جهاد سازندگی برای عبور و مرور روزانه انگشت شمار وسایل نقلیه آن زمان احداث شد، اما در حال حاضر این مسیر از کمترین استاندارد‌های لازم برای یک راه ایمن برخوردار است.

وجود گردنه‌های خطرناک با عرض کم جاده و چاله‌های فراوان، رانندگی در این جاده را بسیار دشوار کرده به طوری که سالانه افرادی در این محور باریک جان خود را از دست می‌دهند. متاسفانه به خاطر همین غیراستاندارد بودن هر از گاهی شاهد واژگونی یا قیچی کردن وسایل نقلیه سنگین هستیم و انتظار می‌رود مسئولین استانی و شهرستانی با جدیت نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز گردنه‌ها اقدام کنند.

این درحالی است که استاندار هرمزگان در جریان سفر به بخش توکهور شهرستان میناب در دی ماه ۹۷ از کمک به بهسازی جاده توکهور به میناب خبر داد، اما دو سال از سفر استاندار به این منطقه می‌گذرد و مردم این منطقه همچنان چشم انتظار عنایت مسئولین هستند.

یکی از اهالی بخش توکهور گفت: از تمامی مسئولین خواهشمندیم فکری اساسی برای رفع معضلات کنونی این جاده مهم و استراتژیک منطقه ما بکنند تا هر روز شاهد صحنه‌های دلخراش نباشیم.

او افزود؛ این جاده فعلی در شأن مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این خطه از میهن اسلامی‌مان نیست.

امیرزاد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان میناب نیز اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۸ بهسازی راه‌های اصلی و فرعی در اختیار اداره راه و شهرسازی بود و اداره راهداری و حمل و نقل فقط وظیفه نگهداری از راه‌ها را بر عهده داشت.

او گفت: در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ بهسازی و روکش آسفالت راه‌های فرعی و اصلی در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان قرار گرفت.

امیرزاد عنوان کرد: در این رابطه اداره کل پیشنهاد بهسازی محور بخش توکهور به شهرستان میناب را به کمیته برنامه ریزی شهرستان ارسال کرد و خوشبختانه در کمیته برنامه ریزی شهرستان دو میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات متوازن و چهار درصد نفت به تصویب کمیته برنامه ریزی شهرستان رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان میناب بیان داشت: با ابلاغ اعتبار و تخصیص اعتبار اداره کل کار مطالعات را انجام می‌دهد و عملیات مناقصه و ادامه کار را شروع خواهد کرد.

او افزود:با وجود چاله‌هایی با قدمت بسیار بالای این محور، قاعدتاً مشکلاتی وجود دارد و ما هم بطور پیوسته و دائمی درحال لکه گیری در مسیر بخش توکهور به شهرستان میناب هستیم.  

امیرزاد همچنین در خصوص چاله‌های این محور از چاه غربال تا سرنی گفت: به پیمانکار ابلاغ کار شده و انشاءالله بعد از دریافت سهمیه آسفالت عملیات روکش انجام می‌شود.

بخش توکهور قطب کشاورزی استان هرمزگان نیز محسوب می‌شود که اصلاح و بهسازی این محور می‌تواند نقش مهمی را در توسعه بخش کشاورزی، جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال داشته باشد.

هرچند وعده‌های فراوانی برای بهسازی این محور از سوی مسئولان داده شده، اما تاکنون این وعده‌ها رنگ عمل به خود نگرفته است و کماکان محور توکهور به میناب خسارات زیادی به مردم این منطقه وارد می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.