کاهش ۲ درصدی کشته شدگان سوانح رانندگی در استان مرکزی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کاهش ۲ درصدی کشته شدگان سوانح رانندگی در جاده‌های این استان خبر داد.

سرهنگ ایرج کهریزی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  از کاهش ۲ درصدی کشته شدگان سوانح رانندگی در تیر ۴ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در جاده‌های استان خبر داد.

سرهنگ کهریزی با تشریح تجزیه و تحلیل تصادفات جاده‌ای در ۴ ماهه نخست سال جاری در محور‌های مواصلاتی استان مرکزی گفت: در ۴ ماهه نخست امسال با کاهش ۵ درصدی، ۱۰۸ تصادف فوتی در جاده‌های استان رخ داد که در این سوانح رانندگی تعداد ۱۳۵ نفر جان باختند و میزان کشته شدگان هم در این سوانح در حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به نوع تصادفات منجر به فوت بر اساس کاربری نوع راه افزود: ۳۷ درصد از این تصادفات در بزرگراه‌ها، ۲۳ درصد در محور‌های اصلی، ۲۰ درصد در آزاد راه‌ها و ۲۰ درصد در محور‌های فرعی و روستایی رخ داده است.

خودروهای سواری بیشترین نقش را در سوانح منجر به فوت  دارند

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ۶۹ درصد از سوانح منجر به فوت در تیر ماه مربوط به خودرو‌های سواری، ۱۶ درصد کامیون ها، ۷ درصد وانت بار‌ها، ۵ درصد موتور سیکلت‌ها، ۲ درصد اتوبوس و یک درصد نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.

او به نقش دیگر سازمان‌ها در این تصادفات اشاره کرد و گفت: از تعداد تصادفات رخ داده، ۳ تصادف منجر به فوت، ۱۲ مجروح در ۳ فقره تصادف جرحی و در ۳ تصادف خسارتی مربوط به اداره راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

سرهنگ کهریزی تصریح کرد: ۶ نفر فوتی در یک فقره تصادف فوتی و یک مجروح در یک تصادف جرحی مربوط به اداره راه و شهرسازی ۲ نفر متوفی در یک تصادف فوتی و یک مجروح مربوط به شرکت احداث و نگهداری آزاد راه ساوه – همدان و یک فقره خسارتی مربوط به بنیاد مسکن است.

او با تشریح بیشترین تصادفات فوتی در جاده‌های استان مرکزی گفت: آزاد راه ساوه - همدان، محور اراک- قم، محور فرمهین - اراک، آزاد راه ساوه - تهران، محور ازنا، محور زالیان، محور اراک - توره، محور دلیجان- اصفهان، محور بوئین زهرا و ... از محور‌های مواصلاتی استان بودند که بیشترین سوانح رانندگی منجر به فوت در ۴ ماه امسال در این مکان‌ها رخ داده است.

واژگونی وسیله نقلیه بیشترین علت سوانح فوتی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد:‌۵۲ درصد از سوانح فوتی دراین بازه زمانی بر اثر واژگونی وسیله نقلیه، ۳۴ درصد برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، ۸ درصد وسیله نقلیه با موتورسیکلت، و ۶ درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است.

او با تشزیح علت وقوع سوانح رانندگی در یک ماهه اخیر گفت:‌۶۳ درصد از تصادفات منجر به فوت در این مدت به علت بی توجهی به جلو، ۲۰ درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۸ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۳ درصد رعایت حق تقدم عبور، یک درصد ورود ناگهانی به سطح راه، و ۵ درصد مربوط به دیگر علت‌ها بوده است.

سرهنگ کهریزی بیان کرد: ۶۲ درصد از متوفیان تصادفات در این بازه زمانی در صحنه تصادف جان باختند و ۳۸ درصد دیگر بعد از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

زنان بیشترین جان باختگان سوانحه رانندگی

او اضافه کرد: ۷۵ درصد از جان باختگان سوانحه رانندگی تیرماه مرد و ۲۵ درصد از زنان بوده اند و همچنین ۴۲ درصدی از جان کشته شدگان سرنشینان خودرو، ۴۴ درصد رانندگان خودرو، ۹ درصد راکبان موتورسیکلت و ۵ درصد عابران پیاده بوده اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: ۶۳ درصد از تصادفات فوتی در این مدت مربوط به پلاک‌های غیربومی و مابقی مربوط به پلاک‌های بومی است.

او با تحلیل ساعات وقوع تصادفات فوتی در ماه گذشته در جاده‌های استان مرکزی گفت: ۱۹ درصد از این تصادفات در حد فاصل ساعت ۱۶ تا ۲۰، ۱۷ درصد در ساعت ۱۲ تا ۱۶، ۱۹ درصد از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۵ درصد از ساعت ۲۴ تا ۴، ۱۶ درصد از ساعت ۲۰ تا ۲۴ و ۱۴ درصد از ساعت ۴ تا ۸ رخ داده است.

سرهنگ کهریزی با بیان کاهش ۱۹ درصدی تردد‌های وسایل نقلیه از محور‌های مواصلاتی استان مرکزی گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۱۴ میلیون ۶۳۳ هزار و ۳۴۴ تردد وسیله نقلیه در جاده‌های استان ثبت شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.