سلطانی خبر داد؛

پذیرش دانشجو در ۱۶۵ رشته و ۱۶ مرکز علمی کاربردی هلال ایران

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال‌ ایران از پذیرش دانشجو در ۱۶۵ رشته و ۱۶ مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد سلطانی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال‌ ایران وابسته به جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت هلال احمر در حال حاضر در ۳۱ مرکز استان دارای مراکز علمی کاربردی است که مهر سال گذشته در ۱۳ مرکز پذیرش دانشجو داشتیم. مهر ماه جاری نیز برای هفت مرکز علمی کاربردی هلال، مجوز پذیرش دانشجو در رشته HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) که رشته‌ای پرطرفدار است، دریافت کرده ایم.

وی با بیان اینکه اکنون ۲ هزار و ۱۲۷ دانشجو در سراسر کشور در حال تحصیل در مراکز علمی کاربردی هلال ایران هستند، افزود: با توجه به سهمیه بندی انجام شده برای پذیرش دانشجو در ۱۶۵ رشته محل در ۱۶ مرکز علمی کاربردی هلال ایران، مهر ماه جاری حدود ۵ هزار دانشجو به دانشجویان هلال اضافه خواهند شد.

موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران از سال ۷۴ با عنوان مرکز آموزش و تحقیقات هلال احمر و با هدف آموزش پرسنل داخلی جمعیت تأسیس شد، از سال ۷۸ مجوز پذیرش دانشجو گرفت و از سال ۸۰ به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران تغییر نام داد. از سال ۸۱ نیز بعد از تفاهم نامه با دانشگاه ایران، از وزارت بهداشت برای رشته اعضای مصنوعی پذیرش دانشجو داشت. تعداد کل دانشجویانی که از سال ۷۸ از این مرکز فارغ التحصیل شده‌اند ۳۰ هزار و ۹۵۴ دانشجو بوده که از این تعداد ۱۸۳ دانشجو، در رشته اعضای مصنوعی تحصیل کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار