کاهش قیمت خودرو منتظر ورود مجلس؛ ترمز افزایش قیمت خودرو را چه ارگانی می‌کشد؟

بازار خودرو که روز‌ها را یکی پس از دیگری با افزایش قیمت سپری می‌کند، مدت هاست چشم انتظار ورود نظارت گرانه مجلس برای ایجاد تعادل است.

 کاهش قیمت خودروبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت خودرو مدت زیادیست که دچار آشفتگی عمیقی شده است. روزهایی را پشت سر می گذاریم که شاهد رشد شدید قیمت خودرو هستیم و سیاست‌های دستوری و حتی تغییر روش‌های فروش هم نتوانسته بازار خودرو را آرام کند.

طبق مشاهدات میدانی خودرو‌های داخلی در بازار آزاد به شدت دچار نوسانات قیمتی شده به طوری که از یک ماه گذشته تاکنون بیش از ۴۰ میلیون تومان به قیمت ۲۰۶ که یک خودرو داخلی محسوب می شود، افزوده شده است. در حال حاضر در بازار آزاد خودرو، پژو ۲۰۰۸، ۷۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۱۶۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۱۹۹ میلیون تومان و مزدا ۳ با رقم ۸۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. سراتو نیز در حال حاضر رقم ۵۳۰ میلیون تومان و استپ وی ۳۸۵ میلیون تومانی را ثبت کرده است.

شورای رقابت برای کنترل بازار خودرو اقداماتی را انجام داد و رئیس این شورا، تصمیم گرفت که کلینیکی برای قیمت گذاری خودرو ایجاد کند که بر این اساس قیمت خودرو‌های جدید داخلی در کلینیک تجاری قیمت خودرو تعیین خواهد شد.

این افزایش قیمت، در کارخانه خودرو هم سرکی کشیده و خودروسازان تصمیم به گران کردن مجدد محصولاتشان گرفتند!

اولین جلسه این کلینیک برگزار شد اما نتوانست نظر مثبت فعالان صنعت خودرو و کارشناسان را جلب کند چرا که طبق گفته کارشناسان صنعت خودرو، شورای رقابت در این کلینیک نیز به‌ دنبال پیاده کردن سیاست‌های دستوری و سرکوب قیمت ها بوده است. آن‌طور که برخی حاضران در این جلسه عنوان کرده اند، مسئولان شورای رقابت در مورد خودرو‌های جدید نیز بنای قیمت‌گذاری در حاشیه بازار را ندارند و همچنان اصل بر نرخ‌گذاری دستوری است.

 کاهش قیمت خودرو

 اما این اتفاقات در حالی است که دولت برای کاهش قیمت ها و اُفت التهابات کاری نمی کند و حالا انتظارات از مجلس است. آنچه این بازار نشان می دهد، صنعت خودروسازی نیازمند ورود جدی دستگاه قضایی و دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم است اما قوه قضاییه نیز به این بازار ورود نمی کند.


بیشتر بخوانید


صنعت خودرو خود را تافته جدا بافته از حاکمیت می داند!

یحیی کمالی پور نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در این خصوص می گوید: باید به این نکته توجه کنیم مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی نمی‌تواند به ساز و کار قیمت گذاری، خرید، فروش و پیش فروش ورود کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: در این وضعیت نابسامان ابتدا ورود دستگاه قضایی، ورود عاجل متولیان امر و سازمان‌های مرتبط با موضوع، شاید راه‌گشاتر از اقدامی باشد که مجلس بخواهد در این مدت انجام دهد.

کمالی پور همچنین درباره علت افزایش بی رویه قیمت‌ها در این بازار اظهار کرد: فکر می‌کنم صنعت خودرو کشور ما خود را تافته جدا بافته از حاکمیت می‌داند، به همین دلیل نه دستورالعمل ها، نه نطق‌ها و نه سخنرانی‌ها تاثیری بر عملکرد آن‌ها ندارد و آن‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند.

 کاهش قیمت خودرو

تاکنون دو شرکت خودروساز سایپا و مدیران خودرو وارد فاز افزایش قیمت خودرو شدند و شاید بعد‌ها ایران خودرو هم به این صف بپیوندد، اما با توجه به این موج جدید گرانی خودرو، راهکار مجلس برای مقابله با آن چیست؟

مذاکرات مجلس برای کاهش قیمت خودرو

عزیز اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش مجلس برای کاهش التهابات بازار خودرو، گفت: در مورد مشکلات صنعت خودرو در مجلس، در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در این خصوص هر چه سریعتر به نتیجه‌ای برسیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص بازار خودرو، ادامه داد: در داخل کمیسیون در حال انجام مذاکراتی در بخش‌های مختلف صنعتی در تمام بخش ها هستیم که خودرو یکی از آنهاست. امیدواریم بتوانیم به خوبی کار را پیش ببریم.

به گفته این مقام مسئول، کارگروهی برای کنترل قیمت خودرو تشکیل شده و نظراتی در آن نیز داده شده است که در حال حاضر منتظر نظر کمیسیون هستند و تا زمانی که رئیس کمیته نظر ندهد نمایندگان نمی‌توانند در این خصوص نظر دهند.

او در خصوص ورود مجلس به مشکلات صنعت خودرو،  ادامه داد: به بحث مشکلات هنوز ورود نکرده ایم و مجلس هر اقدامی که از دستش بر آید انجام خواهد داد.

 کاهش قیمت خودرو

راهکارهای مجلس برای کاهش قیمت خودرو

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راهکارهای کاهش قیمت خودرو، گفت: برای کنترل بازار ۳ کار می توان انجام داد. یکی از کارها افزایش عرضه خودرو به بازار است.

او بیان کرد: از آنجایی که عرضه و تقاضا در بازار خودرو بسیار موثر است، در نتیجه در قدم اول باید میزان تولید خودروسازی ها افزایش یابد. یعنی هر چقدر میزان عرضه خودرو به بازار زیاد باشد، شاهد کاهش قیمت ها در بازار خواهیم بود. اما این روند نیاز به زمان طولانی دارد و باید به فکر کاهش قیمت ها در بازه کوتاه مدت باشیم.

باید از خودروهای احتکار شده که کشف می شوند استفاده کرد

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: نکته دیگر در کاهش قیمت خودرو این است که باید به فکر ارزان شدن این کالا در کوتاه مدت باشیم که نکته آن در احتکار خودرو است بدین معنا که  باید از خودروهایی که احتکار شده استفاده کرد، برخی افراد چندین خودرو را در پارکینگ نگه داشته اند تا زمانی که خودرو گران شود و در آن زمان اقدام به فروش می کنند.

مالیات سمی برای احتکار خودرو

طاهری ادامه داد: یک راه حل برای بیرون کشیدن این خودروها از پارکینگ وجود دارد که آن هم مالیات است، اینگونه خودروهای احتکاری به بازار کشیده می شوند و باعث کاهش قیمت خواهند شد. بحث دیگر در خودرو، قیمت مواد اولیه است. 

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: عمده ترین کالایی که در خودرو به کار می رود، فولاد است که اگر قیمت فولاد را کاهش دهیم  شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

 کاهش قیمت خودرو

بازار خودرو، بسیار آشفته و نابسامان است

سعید موتمنی  رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو هستیم، افزود: بازار خودرو، بسیار آشفته و نابسامان است ضمن اینکه در بازار داخلی، شاهد افزایش قیمت‌ها  البته با شیب ملایم بوده ایم.

او بیان کرد: به عنوان نمونه، امروز پراید ۱۱۱، نود و سه میلیون تومان، پراید ۱۳۱، هشتاد و یک میلیون تومان، پراید ۱۳۲، هشتاد و یک میلیون تومان، تیبا دو، ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا صندوق دار، ۹۶ میلیون تومان، ساینا، ۱۰۸ میلیون تومان و بعضی از محصولات ایران خودرو هم مانند، پژوپارس، ۱۷۳ میلیون تومان، پژوپارس تیوفایو، ۲۰۷ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ دو، ۱۶۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ پنج، ۱۹۷ میلیون تومان، ۲۰۶ وی هشت، ۱۹۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، صد و سی و نه میلیون تومان، و سمند ال ایکس، ۱۴۳ میلیون تومان داد و ستد شد.

 رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو، در خصوص قیمت خودرو‌های خارجی هم گفت: حدود دو سال است که خودرو خارجی وارد کشور نمی‌شود و دارندگان این خودرو‌ها قیمت‌ها را بسیار بالا اعلام می‌کنند، مثلا خودرویی که یک سال پیش ۷۰۰ میلیون تومان بوده، الان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

او بیان کرد: خودروی ۲۰۰۸، چند ماه پیش، ۴۸۰ میلیون تومان بود امروز، ۷۴۰ میلیون تومان، سراتو که ۴۶۰ میلیون تومان بود، ۶۲۵ میلیون تومان، هایما که ۴۰۰ میلیون تومان بود امروز ۵۶۰ میلیون تومان و یا خودروی جک که یکسال پیش حتی در بازار زیر قیمت شرکت، به فروش می‌رسید، امروز ۵۶۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود. وی در پایان گفت: در حال حاضر بازار خودرو، مشتری ندارد و خریداران منتظر این هستند تا قیمت‌ها پایین بیاید و معاملات به صفر رسیده است.

واضح است که گرانی خودرو عوامل مختلف دیگری همچون افزایش نرخ تورم، ایجاد سرمایه‌های سرگردان و کاهش ارزش ریال و کم شدن تولید و عرضه خودرو به بازار و تبدیل شدن خودرو از کالای مصرفی به کالایی سرمایه‌ای دارد، اما در این بین نباید نقش دلالان را نادیده گرفت؛ کسانی که عامل اختلاف فاحش قیمتی کارخانه و بازار آزاد شده اند. افزایش نرخ ارز هم بی تاثیر نبوده تا جایی که فعالان بازار خودرو ثبات در نرخ ارز را عاملی مهم در ایجاد آرامش در بازار خودرو می‌دانند.

در این شرایط نابسامان انتظار می رود که مسئولان بالادستی به این قضیه ورود کنند و اما چیزی که کاملا مشخص است نه تنها دولت، بلکه مجلس و قوه قضاییه نیز برای کاهش قیمت ها و ورود نمی کنند و هر روز شاهد  افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید حسینمردی
۲۱:۱۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
شرکت محترم سایپا ی کسی که در سال قبل باتوجه به عدم قیمت قطعی نیمی از قیمت را مشارکت کرده حالا هم با سه برابر قیمت که همان سه ماهه دوم معقول هست مخصوصا کوئیک چرا موجب رضایت خریداران خود نمی شویدوحتی با طرح تبدیل هم مخالفت می کنی
Iran (Islamic Republic of)
سعادتمند
۲۲:۵۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
خدایا بحق علی وال علی علیهم السلام ایران را از شر زالو صفتان سایپا وایران خودرو نجات بده.امین
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۶:۰۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
نخرید.تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
به خدا خسته شدیم از زندگی تو ایران. اگه نمی تونین80میلیون نفر رو مدیریت کنین بزارین یکی دیگه این کارو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا زحمتکش
۱۰:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من ابتدا بایستی قیمت کارخانه پایین بیاید و بعد قیمت اصلی کارخانه را راس قیمت گذاری در بازار آزاد اعلام کنند یعنی اینکه اگر پراید در کارخانه 40 میلیون تومان قیمت گذاری شد اگر فردی یا بنگاهی اقدام به فروش به حتی یک ریال بالاتر از نرخ کارخانه کند باید به خاطر خلاف در قیمت گذاری متحمل مالیات هنگفتی از کل قیمت فروش شود تا درس عبرتی باشد برای کسانی یا بنگاههایی که باعث این افزایش قیمت میشوند البته لازم به ذکر است که این مهم محقق نمیشود مگر با نظارت دقیق دولت بر بنگاهها و کارخانه که حداقل کارخانه ها که همیشه به قیمت گذاری اعتراض دارند میشود که اگر خودرو سازی کشور توان تولید خودرو به نسبت تقاضا را ندارد واردات با گمرک پایین انجام شود تا اینگونه به قشر های ضعیف فشار نیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
خانه از پای بست ویران است، خواجه در بند نقش ایوان است.
Iran (Islamic Republic of)
زمستان
۱۹:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
به همین خیال باشین
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۸:۵۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
این واقعا نامردی که خودرو ساز داخلی نمی‌تواند نیاز خودروی مردم را ارزان فراهم کند و مصرف کننده حق ندارد بدون گمرک خودرباکیفیتر وارزان نر از خودرو داخلی وارد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
اقا وقتی پول از مردم میگیرید بعد از دوسال به مردم تحویل میدید همینه شما همان لحظه تحویل بدید ببینید خودرو به فروش میره یا نه ببینید خودرو ارزون میشه یانه حالا بزارید تو پارکینگ تا بپوسن کسی هم توان خرید نداره ببینید شما ضرر میکنید یا ما ساده ایم بیام ۱۰۰ میلیون بدم پراید بخرم ۲۰ تومنم بشه نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
خودروسازی ما انحصاری هتش تا زمانی که واردات خودرو ازاد نشه این وضع ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم بر مافیای خودرو در ایران
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
بابا مجلس هم که بیاد نمیتونه کاری بکنه // اب از سر چشمه گله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
اصلا ماشین نمیخریم بقیه هم کلا فکر ماشین و از سرشون بیرون کنن فرض کنید صد سال پیشه والسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
توی دنیا برای فروش ماشیناشون التماس می کنند هزار جور تسهیلات و امکانات میدن،انوقت تو مملکت خودمون خودروی که هنوز تولید نشده،،شاید سنگ آهنش هم هنوز استخراج نشده،و قراره و دو سال دیگه تحویل بدن ،دهها شرط و شروط میذارن با قرعه کشی،ملت هم صف می.کشند ،چند سال پیش ملت چند وقتی خودرو نخریدند .،خودرو بود ولی خریدار نداشت آخرش مجبور شد وام بلند مدت برای خرید خودرو.بدهد،الان هم عرضه را کم کردند یا به دلیل کمبود قطعه وتحریم و یا اینکه می خواهند به
این روش «عرضه کمتر از تقاضا»قیمت را بالا ببرنند،در مورد دوم مردم می توانند موثر باشند اگر چند وقت خودروی صفر نخرند مجبور است با خواسته مردم کنار بیاید چرا که بازاری دیگری ندارد واین همه خودرو ظرفیت صادرات را ندارد مگر اینکه به کشورهای دوست و برادر به عنوان صادارات پبشکش کنند
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب
۲۱:۵۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
واسه مردم جای سوال پیش میاد که دادستان کل و سازمان بازرسی و قوه قضاییه چرا سکوت کرده.کاری واسه این اوضاع و دلال بازیها نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۱:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
واقیعت رو وزیر قبلی صمت گفت تفاوت گران فروشی خودرو نسبت به نرخ شورای رقابت به خزانه دولت واریز میشود به همین دلیل هیچ ارگانی ترمز آن را نخواهد کشید. مگر خود ملت نخرند . نخرید . نخرید. نخرید.اگر مقاومت کنید ضرر نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
کجاست عدالت علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
واردات خودرو آزاد بشه همه چی حل میشه نیاز به زحمت هیچکس نیست وارد بازار بشه بگیر وجریمه ومالیات وطرح فروش شانسی لپ لپ نیست
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
خودرو سازان به خودی خود باعث و بانی ایجاد نواسان در حاشیه بازار هستند و با سیاست کاهش شدید تولیدات بی کیفیت خودشان از یک طرف و از طرف دیگر جلو گیری از واردات خودروی خارجی باکیفیت باعث خفه کردن بازار و مشتری های بی چاره شده اند ...و دراین آب گل آلودی که خود پدید آورنده آن هستند میخواهند خود را از به اصطلاح حاشیه کنند و خود را ناجی مردم نشان دهند. تا زمانی که که این انحصار کاملا یک طرفه که شامل تولید - حاشیه بازار و حتی واردات ( به دلیل حمایت وزارت صمت به عنوان متولی اصلی خودرو در مملکت ) در یک سمت معادله باشد وضع خودرو همین هست که هست و روز به روز بدتر خواهد شد .هیچ امیدی به یک نتیجه از این جلسات نیز نیست چون متولیان جلسه همه از یک طرف معادله هستند و به اصطلاح دعوای زرگری با هم دارند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ما را به خیر شما امید نیست.شر مرسانید
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۲۰:۰۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
خدا حق مردم را از خودروسازان بگیرد انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام
تورو به خدا به عنوان یک رسانه بیطرف بداد ما برسید.من بعد از پنج سال بدون خودرو با زحمت و شانس اسم همسرم در قرعه سایپا خودروی کوئیک برای اسفند۹۹ در آمد.۴۰م که واریز کردیم از فردای همان روز گفتند باید ۲۰درصد روی خوردوهای دو کارخانه افزایش قیمت بدهند.یک ماهم نگذشته دوباره تو خبرها همش میزنند هر سه ماه به دلخواه افزایش میتوانند داشته باشند.خوب اگر اولش میگفتند که میخواهند تا آخر سال این بلا را نازل کنند من این کارو نمیکردم.به خدا قسم به جان بچه هام به روح رسول الله شبها از استرس و فکر خواب ندارم.همون ۴۰م باقیمانده را میخواستم با وام و اضافه کاری جور کنم بازم شک داشتم.وقتی هم به شرکت زنگ زدم گفتم اگر انصراف دهم پولم را پس میدهید گفتند سه ماه دیگر.پولی که حتی یک ریال سود و ضرر و زیان هم ندارد.ماندم تو کار خودم از بچه های کوچیکمم خجالت میکشم از بس ذوق دارند.به هر چیزی ایمان دارید انعکاس دهید.صدای من که به جایی نمیرسه.خداوند پشت و پناه شما باشد و یار مظلومان و ضعفا
Iran (Islamic Republic of)
دکتر وحیده صالح میرحسنی روان ی
۱۹:۴۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام.تنها راه کاهش قیمت خودرو که الان حداقل پنج برابرگرانفروشی میکنند اعدام مسئولین سایپا و ایران خودرو و اعدام مافیاها و بمباران این دو شرکت خونخوار با موشک است و ازاد کردن واردات خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت.دکتر وحیده صالح میرحسنی روان ی.سپاس از خبرنگاران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
به بچه هم بگی میدونه یه راه حل وجود داره اونم واردات خودروهای دست دوم خارجی بدون اخذ حق گمرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
دوسال هست همه ارگانها ورود کردن چی شد پراید مگه از ۱۸میلیون به ۱۰۰میلیون پرنکشیده اینا همش حرف تکراری هست منتظر کاهش نباشین هیچ باز افزایشی هم در میان هست
Iran (Islamic Republic of)
جوان ایرانی
۱۸:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
بابا چقد ساده ای، اینا همشون لنگه همن از دولتی ها گرفته تا مجلس و قوه قضائیه، کاشکی رهبری خودش ورود کنه ،
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
شما هم با خودشونینن،اگر دلسوز مردم بودین اینقدر راحت از این موضوع نمیگذشتین،دیگه حتی نمیتونیم یه پراید دست دوم بخریم،زنو بچمون رو باید با موتور ببریم ...
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۳۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
والا قبلاً پیش میومد خودرو های وطن دنده عقب نداشتن
احتمالا الان هم قیمتش ترمز نداره
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۷:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
والا ما هر بار قرعه کشی فروش فوق العاده ثبت نام می کنیم میزنه برنده نشده این پ کی می خوایم برنده بشیم اگه ما هم مثل کل دنیا بخوایم خودرو از هر کمپانی خارجی یا داخلی با قیمت کارخونه بخریم باید چکار کنیم اگه خودرو نمیدین واردات رو باقیمت کارخونه آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۳۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
به نظر بنده ۱واردکردن خودروهای خارجی و زحمت کشیدن دولت از حق گمرکی تودش بگذره به نفع مردم
۲زحمت دوتاشرکت ایرانی که لوازم خودروهای خود را به غیر از بدنه وارد می کنه کم کنه با دادن حقوق کارگران زحمت کش از جیب ما مردم در همان کشور چین وارد کنه تا دیر نشده بگذارند مردم واسه خودشون خودرو وارد کنند ومارا بیشتر از این ازار ندهند چون هنوز خودروههایی است اگروارد کمیم کمتر از ۵۰میلیونتومان نی شود
Iran (Islamic Republic of)
اسحق روزافروزی
۱۷:۳۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
خنده داره در یک مملکت اسلامی هرچیزی که میخواهی یک مشکل اساسی داره میدانید چرا برای اینکه دلالی و دزدی از بین نمی ره همه دارند سبقت میگیرند که بدن و آن بالا ماشین دا قبلا به نمایندگی می دادند نمایندگی یا نقد می فروخت یا اقساطی وام از بانک بیشتر اوقات هم ماشین با کمی اختلاف قیمت تو نمایندگی بود از آن موقع که قرعه کشی شد این گرفتاری شروع شد کیفیت هم آمده پایین چون هیچ رقابتی نیست .موفق باشید .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۳۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
یک صندوق سرمایه ای باید ایجاد بشه توی بورس با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی و جذب سرمایه های حقیقی برای تأسیس خودروسازی جدید. اینطوری بازار خودرو از انحصار خارج شده و سرمایه های سرگردان جذب میشه با سود بالا و طبیعتا عرضه افزایش پیدا میکنه و مردم هم ترجیح میدن از خودروسازی تازه تأسیس خرید کنن و از این دو خودروساز بدنام ترجیحا دست بکشن. در این حالت سایپا و ایران خودرو قیمت هاشون رو کاهش میدن و درمجموع هم تولید شغل میشه هم شاهد کاهش واقعی قیمت خودرو هستیم. ضمن اینکه همزمان باید در بورس هلدینگی برای سرمایه ایجاد بشه تا صنعت قطعه سازی و کارخانه تولید فولاد هم توسعه پیدا کنه. از ابتدای این اتفاق قیمت خودرو کاهش پیدا میکنه هرکسی هم پولی داره صرف پیش خرید و سهم گرفتن توی کارخونه جدید میکنه ن این محصولات داغون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
فقط وفقط تادوماه دیگربازارخودروچنان دچاررکودمطلق میشودکه کسی حاضرنمی شودمحصولات سایپاوایران خودرورابقیمت کارخانه بخرد.این خط واین نشان
اووقته که هردوخودروفروش مجبورمیشوندتولیدات خودشان رابه زوراقساط بفروش برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
تازمانی ک این دو شرکت فرغون ساز بی خیال انحصار تولید خودرو نشن همین آش و همین کاسه هست
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۷:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
نه دولت مقصره و نه خودرو ساز میدونین چرا ؟

چون درآمد خودرو ساز از همین چیزاس و هرچی گرونتر بهتر . و بخشی از درآمد دولت هم از همین کارخانه هاس ، هرچه گرانتر ، مالیات بیشتر.

لطفا برای چند دقیقه دست از سر دولت و خودرو ساز بردارین و به خودتون نگاه کنید.

چرا میخرین؟؟؟؟ اگه چیزی گرون میشه نخرین ، بعد از مدت کوتاه خود به خود ارزون میشه چون سازنده ها منافع مالیشون به خطر میوفته.

دوباره ازتون میپرسم مردم عزیز ....


چرا میخرین ؟؟؟؟
لطفا برام دلیل قانع کننده بگین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
فقط دروغ راستی چرا زمین گران شده ایا تحریم هستیم ایا قاچاق میشود دست بردارید نمیدونم مگه عمر انسان چقدره انقدر ظلم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
اقا ترمز رو بکشن که سر خودشون میخوره به شیشه ماشین تازه اگه کمربند رو بسته باشن پس خیالت راحت نمیکشن هرچند گاهی نمایندگان ملت بحث چیزی رو پیش میکشن که جیب خودشون رو پر کنن که اگه پر نشد ترمز رو میکشن اگه پر شد ترمز چیه تازه به افزایش سرعت گرانی خودرو دامن میزنن الی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ما کالای ایرانی نخواستیم مخصوصا داخل ماشین چون به قیمت خون پدرطون میفروشن ماشین بی کیفیت رو
واردات رو ازاد کنند و عوارض رو از ماشین های وارداتی بردارند ببینید چطور همینا ماشین 100 میلیونی رو میدن 20 میلیون
والا هرچی میکشیم از قوانین حمایت از کالای داخلیه اگه یکم فکر میکردند میدیدن داخل بعضی از صنایع باید رقابت باشه مثل خودرو سازی که مردم فقط دو تا حق انتخاب دارن و دستشون بسته یه پس عوارض گمرگی رو بردارید بزارید خودرو بیاد داخل
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۴۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
این حرفها همش کشکه قیمت تابع عرضه وتقاضاهستش وقتی کارخونه ها هرروز به راست ودروغ میگن رکوردتولیدشکسته شدو....تحقیق کنیداز۵۰۰۰۰هزاردستگاهی که میگن تولیدکردن چندتاشو دادن دست مصرف کننده کلازیر۵۰هزارتا مابقیش کجاست دست دلال که طرف حساب تولیدکننده هستش پس خودکارخونه ها نمیدن توبازار تاقیمت ها بالاتربره وبدشون نمیادماشین ۲۰مسلیونی رو باتحویل اخروالزمان ۲۰۰میلیون بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
از پارسال تا الان مجلس ورود کرده بهتر که نشد هیچ بدتر هم شد
Iran (Islamic Republic of)
خودمم
۱۶:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
وقتی یک رئیس جمهور نتونست کاری بکنه.پس مجلس هم هرچی داد بزنن فایده نداره.چون صنعت خودرو سازی ماباتوجه به این دهه اخیر،وروی کار آمدن دولت نابلد.حالا دست مافیا افتاده و هرجوری که بخوان تاخت و تاز میکنن.بله دوستان همینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
مسولین چطور جواب خدا را میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
کارگری که نمیتونست پراید ۲۰ میلیونی رو بخره براش فرقی نداره که قیمت پراید ۳۰ میلیون باشه یا میلیون، آب از سرش گذشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ازانحصاربیرون اوردن خودرو سازهای داخلی با ازتدکردن واردات خودرو باتعرفه گمرکی پایین نه تنها ترمزکشیده میشه قیمتهای خودروی داخلی کمترازنصف میشه.البته خودرو سازهای داخلی هم ورشکسته میشن.حالا ببینید چه کسی نمیزاره این اتفاق بیوفته....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
هیچ اصلاحی در هیچ زمینه ای خودرو مسکن شغل و... نیست صاحب اصلی بیاد تا ریا کارهای خائن دستشون رو بشه ان شا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
خیلی دارین نازمافیهای خودرورامی کشین تنها راه شکست قیمت خودرو واردات خودرهست واین همه فکرکردن نداره خودروی وارداتی یک چهارم قیمت خودرو نمیشه چرااین کارانجام نمیشه
دولت دست دردست خودروسازداردوشکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
این خبر جک بود نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
اون موقعی که داشتی رای میدادی باهاس فکر اینجاشم بکنی
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۲:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
از آب گل آلود ماهی نگیر، مگه کشور قانون نداره که با گرانفروشی برخورد کنه؟؟؟ چرا گردن مردم می اندازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
خودرو رو بخوان کنترل کنن خیلی راحت کنترل میکنن همونطور که الات مردم خشمگین و عصبانی رو کنترل کردن.. نکنید این کارارو.. .. .. هرروز یک خبر جدید و یک فشار ببشتر به مردم.. هرروز مردم رو عصبی تر میکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
دیگه از دست کسی کاری بر نماید . فقط خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام آقا رییسی تو قرآن توامام حسین قسم میدم شماهم کاری انجام بدین توخدا قیمتها هر روز میره بالا چه خبره بیچاره شدیم آرزو ماشین ماندیم دیگه حتی پراید نمیتونیم بخریم واقعان درسته شماکه همیشه از گرانی صحبت میکنی چرا یکبار از قیمت ماشین حرفی نمیزنید
Iran (Islamic Republic of)
بیخیال
۱۴:۵۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
بازم یه بازی دیگه واسه سرگرم شدنمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
والله من که تا خرداد 1400هیچ امیدی ندارم مگر اینکه بعدش فرجی چیزی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
فقط وفقط تادوماه دیگربازارخودروچنان دچاررکودمطلق میشودکه کسی حاضرنمی شودمحصولات سایپاوایران خودرورابقیمت کارخانه بخرد.این خط واین نشان
اووقته که هردوخودروفروش مجبورمیشوندتولیدات خودشان رابه زوراقساط بفروش برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم امیدی به بعد1400 هم نداشته باش این خانه از پای بست ویرانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
مگه بعداز روحانی انتظار داری ارزون بشه همه چی نه گرامی تا زمانی که تحریم و این اختلاسها هست گرانی هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
تحریم بازیچه ای در دست اقایونه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
طبق آخرین اخبار از مجلس فعلا نمایندگان انقلابی دنبال فیلترینگ تمامی پیام رسان های خارجی و شبکه های اجتماعی خارجی هستند

کاری از دست این نمایندگان در خصوص گرانی اگر بر میامد حتما همان اول انجام میدادند
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۲:۵۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
آره کاری از دستشون بر نمیاد چون بهشون چندین ماشین دادند
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۳:۵۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
منتظریم ببینیم آیا کسی در ایران هست که عرضه این کار را داشته باشد یا باید به حال نابسامان ایران و ایرانی خون گریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
دولت میده مجلس مجلس میده دولت !
بعدش هم میگن من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
فقط وفقط تادوماه دیگربازارخودروچنان دچاررکودمطلق میشودکه کسی حاضرنمی شودمحصولات سایپاوایران خودرورابقیمت کارخانه بخرد.این خط واین نشان
اووقته که هردوخودروفروش مجبورمیشوندتولیدات خودشان رابه زوراقساط بفروش برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
خودروسازی اتفاقا کاملا وابسته به حاکمیت است.کدامیک از مسئولین در خودروسازی سرمایه‌گذاری کرده یا به نحوی وابستگی دارد اول دست اونا رو ببرید ببینید بعدش خودروسازی پشتش به کی گرمه که خون ملت رو تو شیشه کرده
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
راه کارخروج ازبحران گرانی.خودرو ومسکن ساده واسانه ولی کو مسئولی که گوش شنوا داشته باشه وبه فکرمردم باشه.اگر مسئولی مثل قراردادویلموس نباشه.حاضرم راهنمائیش کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
لطفا واردات خودرو را آزاد کنید تا لااقل دلالان نتوانند سوء استفاده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
چرا هیچ نظارتی بر قیمت خودرو نیست چرا هیچ ارگانی بر قیمت خودرو نظارت نمی کند مردم عادی چه گناهی کردن شما را به خدا فکری به حال این مردم کنید مجلس محترم . قوه قضائیه محترم امید مردم نگاه مردم به شما بزرگواران هست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
دیگه نمیشه الان که داره دولت تموم میشه .تحریمهابرگرده چطورمیارین پایین؟قطعه سازمان میاره پایین میگه ندادن دادم آزادمردان نمیشه تا ازریشه درست نشه ارزودلاروسکه تاپایان ونشه قطعه ای ۲۵۰۰ودلار۴۲۰۰ هیچ چیزارزون نمیشه سکه ۱۱میلیون شد خدابدادمه یه بده هابرسه کارمندی که حقوق ۱۱میلیونی تو۳۰سال خدمتش ندیده ازکجاسکه ومهریه بده که داره نابودمیشی حداقل روزمهریه شروع ونمایندگان ربع سکه تصویب کنیدکه را.بخشنامه بشه تاابد ای جوان درحال ازدواج هردوطرف راضی .حقوق یکماه کارمندبره سکه هم نمیشه دکترزندانهاخالی وفقط بندی منطقی بشه زنی که مهریه میگی ه وجدان داره نکته میخواد به مهریه برسه بایدقبول کنه والاتر میره زندان میخوره میخواهی زن هم به مهریه نمی سه یاطلاقش نمیده مرد..اول سکه ومهریه رادرست کنیدخواهشا عمرجوان داره میره نوزادان ربع کنی سالی بااین اوضاع طلا ودلار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
فقط مجوز واردات بدن و بازار رو از انحصار این مافیای خودرو خارج کنن
اونوقت ببینم کسی واسه پراید الان با دلار 23 تومنی کلا 5 میلیون پول میشماره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خودمم
۱۶:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
دورت به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
سید جلال
۱۲:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
اگه راست میگه بیاد واردات خودرو را آزاد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
واردات خودرو نیاز به ارزداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
فقط وفقط تادوماه دیگربازارخودروچنان دچاررکودمطلق میشودکه کسی حاضرنمی شودمحصولات سایپاوایران خودرورابقیمت کارخانه بخرد.این خط واین نشان
اووقته که هردوخودروفروش مجبورمیشوندتولیدات خودشان رابه زوراقساط بفروش برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
تاحالا که کسی به کمک مردم بی پناه ایران هیچ اقدمی مبنی بر جلوگیری ازافزایش قیمت خودو توسط خودروسازان صورت نداده امیدواریم نمایندگانمحترم مجلس جدید بوانند ازقدرت خوداستفاده کنن وکاری کنند که دیگر شاهد پرروگرایی خودروسازانشود ترمز اقزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان گرفته شود انشالله بحق این ماه عزیز و بازوی شکسته حضرت ابوالفضل العباس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
گوش اگه گوش مسئولین است آن که جای نرسد فریاد ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
قرار است دنا پلاس توربو اتومات تحویل فروردین 99 را با قیمت 250 میلیون تحویل کسانی که ثبت نام کرده اند بدهند در صورتی که هایما اس 5 تحویل فروردین را با قیمت 178 میلیون در فروردین 99 تحویل دادند و خودرو هایما اس 7 را با قیمت حدود 200 میلیون تحویل دادند
این چه قانون و عدالتی است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
از دست مجلس هیچ کاری بر نمیاد دلخوش نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
دلخوش نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
قیمت خودرو این همه حرف نمی خواهد یک نماینده هم می داند قیمت خودرو به دلار بستگی دارد و این کاری که نمایندگان می کنند جنبه سر گرم کردن مردم را دارد و بس.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
منظور مجلس از ترمز همون سلام به گرونی هستش. اول گرون میکنن بعد چن تا برنامه علت گرانی میزارن و مجلس هم تایید میکنه تعزیرات هم همراهیشون میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
افرین حرف حق همینه
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۱۲:۳۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه خودرو سازان از اعتقادات مردم سو استفاده کردند و هر کالای بی کفیتی را به عنوان کالا ایرانی به فروش می رسانند اگر شما اهل دین و ایمان بودی اولا به کفیت فکر می کردی نه به سود خودتان2- اگر این خودرو خوب محکم و با کلاس است چرا اقازاده های خودتان استفاده نمی کنند3- اگر فکر می کنید که قابل رقابت است چرا واردات خودرو خارجی را متوقف نمودی؟؟؟/این حرفها را همه می دانند اما کسی نیست که جواب بدهد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
در یک کلام احساس ناامیدی و بدبختی به آدم دست میده آنقدر چیزهای واجب تر از ماشین است مثل دارو ،سرپناه......اصلا آدم نمیدونه درد به کی بگه کو گوش شنوا و حلال مشکلات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
جلوی افزایش هر 3ماه یکبار کارخانه را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۲:۲۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
قوه قضاییه و مجلس و دستگاه های نظارتی چرا ورود نمیکنن ؟؟؟؟ میشه دلیلشو بگین ؟؟؟؟ از بدبختی مردم لذت میبرین ؟؟؟ نمیبینین مردم چه فشاری رو دارن تحمل میکنن ؟؟؟؟؟ این مردم براتون باید چیکار میکردن و نکردن ؟؟؟؟ شما برای مردم چیکار کردین ؟؟؟ تحریمیم قبول ، ولی اینم راهش نیست که پا روی گلوی مردم بذارین !!! دولت توی این تحریم ها چه کاری برای مردم انجام داده ؟؟؟ دستگاههای نظارتی که نمیتونه قیمت بازارهای داخلی رو مدیریت کنه وجودش واسه چیه ؟؟؟ برای چی حقوق و مزایا از دولت میگیرن و دولت و قوه قضاییه چرا پیگیری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
شک نکن دست همشون توی یه کاسه س که کسی کاری نمیکنه منافع اینا در ایجاد همچین اوضاعیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
چرا و به کدامین منطق هر سه ماه یکبار قیمت های ماشین را در کارخانه افزایش میدهید. هرچقدر افزایش بدهید بازار هم همان مقدار گران تر می شود. اگر شما بفکر مردمید حقوق کارگر و کارمند را هر سه ما یکبار افزایش دهید. حقوق ها در سال حد اکثر 10 تا 20 درصد افزایش داره اما خودروسازان دولتی و رانتی هر سه ماه یکبار 20 تا 30 درصد افزایش دارن. یعنی در سال میشه 80 تا 120 درصد. فقط میگوییدکه بفکر مردم هستید که بوالله نیستید. خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
به خدا اگه مجلس و شورای رقابت و دولت شش ماه تعطیل بشه اثرش بیشتره شش ماه تعطیلشون کنین همه چی درست میشه
Germany
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
افرین خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
اگر این مسولان میخواستند کاری کنند جلوی افسار گسیختگی قیمت مسکن رو میگرفتند که همه چیش برای خود کشور است از زمین. بگیر تا مصالح ......البته باید دید چه کسانی پشت این دلالان هست و با چه پولهایی افتادن به جان اقتصاد ....از یه ور میگن مواد غذایی دارو تحریم هستیم اگر تحریم هستیم چگونه کشتی کشتی مواد غذایی میفرستید ونزوالا ان هم مواد غذایی که ما خوابش رو هم نمیبینیم دارو میغرستید برای کشورهای دیگه بعد مردم خودنون در رنجند ....واقعا باید به حال این ملت گریست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
اقا این داستان حمایت ملی چیه؟
فقط برای طبقه بدبخت و بیچاره جامعه هستش؟؟؟؟؟
مگر ماشین ملی تولید نمیشه تو مملکت
مسئولین حکومتی و دولتی چرا سوار اتومبیل های تولید داخل نمیشوند برای حمایت از تولید
مگر خونشون قرمز تر هستش؟؟؟؟؟؟؟
حتی لوازم هاشون همه خارجی
پس اینقدر شعار ندهید که مردم در حال بالا اوردن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
مجلس لطفا ترمز خیلی چیزا رو باید بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
یکی باید ترمز خوده مکجلس رو بکشه
هنوز برخی از نمایندگان محترم از شرح وظایف خودشون آگاهی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
یکی باید بیاد ترمز مجلس بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان به خدا و داشتن کشوری در شأن مردمانش
۱۲:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
تا کی میخواین کسری بوجه و فروش نرفتن نفت و بقیه محصولات رو به دلیل نداشتن مراوده با بقیه کشورها از جیب ملت تامین کنید؟؟؟؟؟؟؟
اینکه مردم چیزی نمیگن دلیل بر نادانی نیست.
هر سه قوا (مجریه، مقننه و قضائیه) باید به این مسائل رسیدگی کنند و ملت شریف ایران رو به حق واقعی خود برسانند
همی اجناس توی مدت کمتر از 12 ماه به قیمت های سرسام‌آور 300 و 800 درصد افزایش داشته.
مگه قرار نبود بنزین لیتری 3000 تومن تاثیری بر افزایش بقیه اجناس نداشته باشه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
بازرسین محترم اصناف و حکومتی چرا این افزایش ها رو نمیبینن و به درد مستمندان رسیدگی نمی کنند؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
این بازی زرگری هستش
خود مسئولین درش نقش دارند
اخه یا سهامدار افتخاری هستند یا ماهانه به حسایهای ارزی که فقط شماره هستش م هیچ مشخصات فردی قابل ردگیری در داخل کشور نیست
واریز میشه
تازه گیریم که مجلس کنترلش کنه ایا این قدرت رو داره که قیمت ها رو برگردونه به شش ماه قبل ، جزوه محالات امر هستش ،نهایتش دو یا سه میلیون ، اونوقت باد تو غبغب میکنند که قیمت رو کنترل کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۱۲:۱۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
رییس محترم مجلس شما کهه فرمودین
قیمت خودرو کنترل کردین.
کجایید این قیمت های نجومی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۱۲:۱۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
رییس محترم مجلس شما کهه فرمودین
قیمت خودرو کنترل کردین.
کجایید این قیمت های نجومی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۳۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
فکر کنم مردم جز ماشین دقدقه دیگه نداشته باشن ک دولت فقط فکر گرونی ماشینه انقدر ک مسکن برا مردم مهمه ماشین ضرورتی نداره به فکر مسکن ارزون باشین نه ماشین ارزون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
دولت بجای اینکارها فروش خودرو در بنگاهها و به واسطه دلالان را ممنوع کند و در صورت معامله تعویض پلاک نکنند. همه چیز دست دولته و راههای زیادی برای کاهش خودرو میتوان انجام داد .خودرو های احتکار شده را روانه پارکینگ های دولتی بکنند و بر ارزش کارشناسی قیمت گذاری و به وسیله خود دولت بفروش برساند .خودرو های خاک خورده و کارکرده تو پارکینگهای دولت رو به ارزش و مدل خودرو قیمت گذاری کرده و باز خود دولت به مصرف کننده بفروش برسانند.و خیلی راههای دیگه .
کاهش نمیدهند چون خودشان نمی خواهند .دولت با این کارهایی ک انجام میدهد امید و اعتماد مردم رو از دست می‌دهد.
منی که ۴۴ ساله کارگر ساختمان و بدون بیمه بدون خانه بدون ماشین با هزار بدبختی چ گناهی کردم ک باید تاوان یک عده کلاهبردار و سرمایه دار و دلال که برای سود بیشتر احتکار و یا هر چیزی میکنند رو پس بدم؟؟یک ساله وام گرفتم که یک ماشین کار کرده بگیرم حداقل .که با این افزایش قیمتها نمی تونم بخرم.
ماشین ۱۵ سال پیش رو که فرسوده به حساب میاد رو دلالان به قیمت خون پدرشان قیمت میگن چرا کسی نیست جلوگیری کنه؟
یعنی دولت نمی تونه از پس چند تا دلال بر بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ترمز چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ترمز چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
چرا خودرو ساز در یکسال 4 مرحله خودرو را گران کند؟؟؟
چرا مردم را زیر پا له می کنند؟؟؟
چرا متوجه نیستن علت گرانی بازار خودرو افزایش بی رویه هر 3 ماه یکبار خودروساز است
چرا کسی نیست مردم را یاری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
چرا خودرو ساز در یکسال 4 مرحله خودرو را گران کند؟؟؟
چرا مردم را زیر پا له می کنند؟؟؟
چرا متوجه نیستن علت گرانی بازار خودرو افزایش بی رویه هر 3 ماه یکبار خودروساز است
چرا کسی نیست مردم را یاری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
فقط وفقط تادوماه دیگربازارخودروچنان دچاررکودمطلق میشودکه کسی حاضرنمی شودمحصولات سایپاوایران خودرورابقیمت کارخانه بخرد.این خط واین نشان
اووقته که هردوخودروفروش مجبورمیشوندتولیدات خودشان رابه زوراقساط بفروش برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۱:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
آخی ،بلاخره فهمیدن خودرو گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
فقط وفقط تادوماه دیگربازارخودروچنان دچاررکودمطلق میشودکه کسی حاضرنمی شودمحصولات سایپاوایران خودرورابقیمت کارخانه بخرد.این خط واین نشان
اووقته که هردوخودروفروش مجبورمیشوندتولیدات خودشان رابه زوراقساط بفروش برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۱:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
آخی ،بلاخره فهمیدن خودرو گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
افزایش هر 3 ماه یکبار خودروساز دلیل اصلی گرانی خودرو می باشد
چرا صدا و سیما از مسئولین افزایش 3ماه یکبار را پیگیر نمی شود و صدای مردم را به گوش مسئولین و قوه قضاییه نمی رساند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
افزایش هر 3 ماه یکبار خودروساز دلیل اصلی گرانی خودرو می باشد
چرا صدا و سیما از مسئولین افزایش 3ماه یکبار را پیگیر نمی شود و صدای مردم را به گوش مسئولین و قوه قضاییه نمی رساند!!!
Spain
امید
۱۱:۴۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
اخ بزا گرون بشه. چون تو هر ارزونی یه حکمتی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید خدمت خبرنگار جوان
نمی خواهیم بس کنید هر وقت دولت خواست یک چیزی رو کنترل کنه بدتر کرده کی و کجا شاهد کاهش قیمت دولت شدیم که این یکی هم دومی باشه. دولت خودش آب تو آسیاب خودروسازها ریخت و مردم رو بدبخت کرد . نمی خواهیم ماشین سوار نمی شیم نخواستیم اونم دادیم مسئولان ارزانی خودشان.
حالا میخوان پراید ۹۰ تومانی رو ۱۲۰ کنند بعد دو ماه ۲تومن کاهش بدن بعد تیتر بزنند که خودرو به خاک سیاه نشست.۴۴ساله سوار نشدیم مردیم که بعد این هم سوار نشیم بمیریم.
اینجا ایران است و مسئولان هر روز به روز میلیاردر و کارگر و قشر ضعیف هر روز به روز بدبخت تر و گرسنه تر . این است عدالت دولت ایران.
هر کی پولداره جرم گناهش را هم میتونه بخره اما اونی که پول نداره حتی نمی تونه بی گناهیش رو ثابت کنه.
از خبرنگار جوان خواهش میکنم درج کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
علاج گرانی نخریدن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
والا داخل اقتصاد وقتی یه مردم حق انتحاب محدودی دارن همینه اکه میخواید قیمت خودرو بیاد پایین کیفیت بره بالاتر عوراض گمرگی وارد برخودرو بردارید خودروهایی هستن با قیمت دلار آزاد 50 میلیون به قیمت ایران با کیفیت صد برابر ایرانی اینا هم فقط حرف میزنند عمل ندارند تا وقتی رقابت نباشه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
آقای ریئسی کجاس بیا خونه و ماشینو درست کن که مردم بدبخت شدن.
شما .فقط جلوی ماشنو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ببینید من الان چند بار میگم به خدا مردم ایران خیلی صبور هستن ولی به یه جایی که برسه وامصینتا میشه پس ترمز گرانی همه چیز رو بکشید دولت مردا که بد عاقبتی نزدیک خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
امیدوارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
وقتی دولت پشت این گرونی هاست هیچ ارگانی جرات کاهش قیمتهارو نخواهد داشت
انقدر فیلم بازی نکنید برای مردم کاهشی در کار نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
وقتی دولت پشت این گرونی هاست هیچ ارگانی جرات کاهش قیمتهارو نخواهد داشت
انقدر فیلم بازی نکنید برای مردم کاهشی در کار نخواهد بود
۱۲
آخرین اخبار