دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دستگاه برتر اقامه نماز شد

رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانست در ارزیابی فعالیت‌های مربوط به اقامه نماز در دستگاه‌های اداری استان، به عنوان دستگاه برتر در این زمینه معرفی و اعلام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام علی مولوی، رئیس ستاد اقامه نماز در استان کرمانشاه گفت : خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانست در ارزیابی فعالیت‌های مربوط به ستاد اقامه نماز در میان دستگاه‌های اداری استان، به عنوان دستگاه برتر در این زمینه معرفی و اعلام گردد.

او به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اقامه نماز و در دانشگاه علوم پزشکی اشاره و افزود: مقام معظم رهبری در پیام سیزدهم، دستور العمل دقیقی را به تمامی مسئولین اعلام فرمودند که برای تحقق آیه ۴۱ سوره حجر لازم است نظام اسلامی برپایی نماز را مورد توجه ویژه خود قرار دهد؛ بنابراین تشکیل هیئت‌هایی برای این امر ضروری است و بایستی نهاد‌های مختلف مدت‌ها بر روی این موضوع فعالیت جدی داشته باشند تا تمامی متولیان امر بتوانند این پیام حضرت آقا را محقق نمایند.

رئیس ستاد اقامه نماز در استان به موضوع تفاهم نامه این نهاد با دانشگاه علوم پزشکی اشاره و ادامه داد: نتیجه هیئت برنامه ریزی در ستاد اقامه نماز این بود که مسئولین به صورتی کاملا خود جوش اعلام آمادگی کرده که می‌توانند در این زمینه چه فعالیت‌هایی را داشته باشند. در نهایت تفاهم نامه‌ای منعقد گردید تا ستاد اقامه نماز با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تعامل بیشتری داشته باشد، به این صورت که چندین محور اساسی تعیین گردید و بالاترین مقام در هر دستگاه، مکلف به انجام این محور‌ها شد و در نهایت منجر به بسته شدن یکی از قوی‌ترین تفاهم نامه‌ها در سطح کشور گردید.

او ادامه داد: این تفاهم نامه به امضا وزیر دستگاه مربوطه، نماینده رئیس جمهور در حوزه اقامه نماز و حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز رسیده است تا از لحاظ حقوقی نیز به شکلی کامل و بدون نقص باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مولوی به صورت بومی سازی این تفاهم نامه در نهاد‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت اشاره و افزود: کلید این امر توجه به تفاهم نامه ذکر شده و تقویت انگیزه‌ها ضمن برطرف کردن موانع می‌باشد. طبق سخنان حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در خصوص وضعیت نماز در گذشته فعالیت‌های خوبی صورت پذیرفته است، اما برای ما راضی کننده نبوده و زمانی برای ما کاملا ایده آل است که یک نفر هم تاریک الصلاه نداشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.