پویش ملی آماده باش در سیستان و بلوچستان آغاز شد

رییس هیات ورزش همگانی سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی «آماده باش» با توجه به شیوع ویروس کرونا و کم تحرکی مردم در این استان آغاز شد.

پویش ملی آماده باش در سیستان و بلوچستان آغاز شدزهرا مشهدی رییس هیات ورزش همگانی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: پویش ملی آماده‌باش، برنامه جدید فدراسیون ورزش‌های همگانی برای ورزش کردن مردم در روز‌های کرونایی است.

او گفت: هدف اصلی این پویش مبارزه با کم‌تحرکی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ایجاد شور و نشاط، پویایی خانواده‌ها، آگاهی بخشی، تحریک و ترغیب شهروندان به ورزش‌کردن در ایام شیوع کروناست.

رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: در این پویش که در قالب رقابت‌های مجازی چالشی است، شهروندان با اجرای حرکات ورزشی ویدئو‌های خود را ارسال و این ویدئو‌ها در شبکه‌های اجتماعی این هیات ورزش منتشر می‌شود.

او اظهارداشت: همچنین این هیات طرح «آوای ورزش در همسایگی» با توجه به شیوع کرونا و کم تحرکی مردم را با هدف فراهم کردن بستر ورزش در این استان اجرایی کرده است.

مشهدی افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه سلامت جسمانی افراد با ورزش، تقویت سیستم ایمنی در شرایط بیماری فراگیر، تقویت تاب آوری افراد در شرایط بحران، افزایش انسجام اجتماعی با محوریت تمرینات محلی و کاهش خطر با فراهم کردن فضای ورزشی برای افرادی که تمایل به حضور در باشگاه یا فضای ورزشی را دارند، است.

او ادامه داد: اجرای این طرح از مجتمع‌های مسکونی اجرا و پس از موفقیت در مرکز سیستان و بلوچستان به شهرستان‌ها نیز تعمیم داده می‌شود به طوریکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده پنج مجتمع مسکونی در زاهدان برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

رییس هیات‌های ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل اجرای طرح در محیط همسایگی با هدف دسترسی و امکان اجرا برای همه سعی می‌شود ابزار لازم ورزش‌ها طراحی و اجرا شود و در این راستا ابزار و تجهیزات نیز شامل فراهم کردن سیستم صوتی برای انگیزش افراد با پخش آهنگ ورزشی مهیا می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار