رای الیوم گزارش داد:

توافق برای سرقت نفت سوریه فروکردن خنجری زهرآگین به پشت ملت‌های عربی است

توافقنامه‌ میان نیرو‌های «قسد» با شرکت آمریکایی برای سرقت و قاچاق نفت سوریه، تاثیری منفی بر روابط عربی-کُردی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبد الباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مطلبی نوشت: توافقنامه‌ای که به اصطلاح دولت خودمختار در شمال شرقی سوریه با شرکت آمریکایی دلتا کرسنت انرژی برای توسعه و بهره برداری از میدان‌های نفتی سوریه امضا کرده با حمایت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمر یکا و استقبال و شادمانی اسرائیل امضا شده و خنجر زهرآگینی نه تنها به پشت دولت و ملت سوریه بلکه به پشت همه ملت‌های عربی است که بازتاب‌های منفی بر روابط عربی-کردی خواهد داشت و برخی نیرو‌ها را که با ظلم‌های تاریخی به ملت کرد در منطقه همدردی می‌کنند در تنگنا قرار خواهد داد.

در این مطلب آمذده است: هیچ کشوری در منطقه به اندازه دولت سوریه از کرد‌ها در طول تقریبا ۵۰ سال گذشته حمایت و پشتیبانی نکرده است و اکثریت آنان نیز که هم اکنون در حال توطئه علیه تمامیت ارضی سوریه هستند زمانی که از اذیت و آزار ترکیه گریختند، دریافتند که سوریه حامی مهربان آنهاست و آخرین حمایت از حمایت‌های دولت سوریه از کرد‌ها نیز ۱۰ سال پیش بود زمانی که به ۳۰۰ هزار نفر از آنان تابعیت داد و آن‌ها نیز نمک نشناسی کردند و با توطئه آمریکا و اسرائیل از سرگرم بودن ارتش عربی سوریه به دفاع از حاکمیت کشورش و باز پس گیری سرزمینها، بهره برداری کردند و به سرقت نفت و ثروت‌های سوریه مشغول و وارد این توطئه خطرناک شدند.

مظلوم عبدی فرمانده نیرو‌های سوریه دمکراتیک (قسد) که این توافقنامه را با تحریک اسرائیل و حمایت‌های آمریکا امضا کرده، تاریخ و مشخصا فصل‌های اخیر آن را درباره عراق و افغانستان به خوبی نخوانده است و سرنوشت پایگاه الشدادی آمریکا در الحسکه که ۵۰۰ سرباز آمریکایی در آن است و مأموریتشان حفاظت از میدان‌های نفت مسروقه سوریه است، بهتر از سرنوشت پایگاه‌های آمریکا در عراق نخواهد بود که از ۱۳ پایگاه به سه پایگاه کاهش یافته است و نیرو‌های آمریکایی از ترس و هراس ناشی از موشک‌ها و حملات نیرو‌های مقاومت عراق پا به فرار می‌گذارند.

میدان‌های نفتی سوریه، مال آمریکا نیست که آنان را به مزدورانش در دولت خودمختار کرد ببخشد. اگرچه اولویت ارتش عربی سوریه در حال حاضر چگونگی پس گرفتن ادلب است، اما این به معنای آن نیست که اجازه خواهد داد توطئه سرقت ثروت‌های سوریه و اراضی حاصلخیز آن در شرق فرات عملی شود و همچنان که حلب و حماه و دیر الزور و غوطه شرقی و تدمر را پس گرفت حتما میدان‌های نفتی سوریه را نیز پس خواهد گرفت، اما مسئله کنونی مسئله اولویت‌ها و پافشاری بر سیاست صبر و بردباری و پرهیز از گشودن جبهه‌های جدید است.

مظلوم عبدی و هم‌قطارانش نیاز به کسانی دارند که به آنان یادآوری کنند نیرو‌های مقاومت عراق بیش از یکصد هزار سرباز را در عراق شکست دادند که بیشتر آنان در کشور سوریه آموزش دیدند و مسلح شدند و از فرزندان قبایل عربی اصیل تشکیل شده اند و به زودی زود مقاومت سوریه نیز تشکیل خواهد شد و در شکست دادن ۵۰۰ سرباز آمریکایی در پایگاه الشدادی در جنوب الحسکه عاجز نخواهد بود.

رهبران کُرد در منطقه خودمختار شاید در اوج شادمانی شان از حمایت‌های آمریکا و اسرائیل و شیرینی نفت سرقتی فراموش کرده اند با چنین کاری، دشمنی برخی ابرقدرت‌ها مانند روسیه و برخی قدرت‌های منطقه‌ای مانند ترکیه و ایران را به جان خریده است. روسیه همواره از کرد‌ها حمایت کرده است و ترکیه نیز به عنوان یک کشور بزرگ منطقه هرگز موجودیت کردی را نه تنها در سوریه بلکه در کره مریخ نیز نمی‌پذیرد و ایران به عنوان رهبر محور مقاومت در کنار قبایل عربی سوریه قرار دارد و قبایل عربی سوریه نیز اکثریت را در منطقه‌ای که نفتش به سرقت می‌رود تشکیل می‌دهند.

نه تعجب می‌کنیم و نه بعید می‌دانیم این توطئه آمریکایی به بازگشت هماهنگی بین سوریه و ترکیه برای جنگ با گرایش‌های جدایی طلبانه کرد‌ها نه تنها در سوریه بلکه در ترکیه و عراق کمک کند و دشمنی‌ها نیز دائم نیست و منافع مشترک در بیشتر حالات بر چیز‌های دیگر مقدم است و تنها خداوند همیشگی است.

اراضی شرق فرات و ثروت‌های نفتی آن، مال ملت سوریه است و تنها برای دولت یا حکومت سوریه نیست و این ملت عربی اصیل نیز از ثروت‌ها و روزی فرزندانش چشم پوشی نخواهد کرد و در برابر اشغالگران آمریکایی و آن‌هایی که زیر چتر آمریکا هستند مقاومت خواهد کرد همچنان که در برابر اشغالگران ترکیه‌ای و فرانسوی مقاومت کرد و اکنون در حال مقاومت در برابر دشمنی اسرائیل است.

در انتهای این مطلب آمده است: بله دزد‌هایی می‌دزدند و دزد‌هایی نیز می‌خرند و به زودی روزی خواهد آمد که همگی بهای جنایاتشان را پرداخت خواهند کرد و سرقت شده‌ها به طور کامل به صاحبانشان باز خواهد گشت همچنان که در قاره‌های آفریقا و آسیا و آمریکایی جنوبی چنین شده است و عظمت آمریکا در حال از بین رفتن است و قلدری اسرائیل نیز در حال تبدیل شدن به حالتی از رعب و وحشت ناشی از موشک‌های مقاومت و نیرو‌های مقاومت است... و سوریه پس از آن که توطئه را شکست بدهد عزیز و سربلند باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار