معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد؛

اجرای طرح یاریگران زندگی در تمامی مدارس کشور تا سال ۱۴۰۰

یاوری گفت: ۱۲ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته‌اند و برای سال ۱۴۰۰ تمام مدارس کشور شامل این طرح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر، اظهار کرد: در حدود ۶ سال پیش طرح ستاد مبارزه با موادمخدر شکل گرفت و راه‌های مختلفی برای مقابله با اعتیاد در نظر گرفته شده است.

یاوری گفت: ابتدا مبارزه با موادمخدر فیزیکی بود، اما کم کم به این سمت رفت که با اقدامات پیشگیرانه به کمک سایر دستگاه‌ها فعالیت کنیم و از حدود یک سال پیش با نظر دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیم گرفته شد از کمک‌های مردمی استفاده کنیم و اسم این طرح را طرح یاریگران زندگی گذاشتیم، با این کار قصد داشتیم که در جامعه یک گفتمان‌سازی را ایجاد کنیم و آموزش‌های تخصصی را به مردم دهیم.

وی افزود: با کمک آموزش و پرورش کانون‌هایی را در مدارس ایجاد کردیم و وظیفه پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر را بر عهده آن‌ها گذاشتیم. ۱۲ هزار مدرسه از ابتدای این طرح تا به امروز تحت پوشش قرار گرفتند و آموزش‌های لازم را دریافت کردند و کانون‌ها فعال شده‌اند و فعالیت خود را انجام می‌دهند. امیدوار هستیم سال ۹۹ تعداد مدارس به حدود ۴۰ هزار مدرسه برسد و برای سال ۱۴۰۰ تمام مدارس کشور درگیر این موضوع شوند و آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: بحران اعتیاد از سن ۱۴ و ۱۵ سالگی شروع می‌شود، به همین دلیل ما از دوران دانش آموزی و دانشگاه تلاش می‌کنیم که آموزش‌های لازم را به نوجوانان و جوانان ارائه دهیم. در کنار این طرح، طرح یاریگران ورزش و کار نیز فعال می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار