سرلشکر باقری:

شهید سلیمانی و همرزمانش عراق و سوریه را از دست تروریست‌ها نجات دادند

سرلشکر باقری گفت: اگر حضور شهید سلیمانی و همرزمانش نبود قطعا حاکمیت عراق و سوریه در دست داعش و امثالهم بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (سه شنبه ۱۴ مردادماه) در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های محور مقاومت و در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه و موزه‌ای که امروز افتتاح شد، بخشی از آن تلاش‌های رزمندگان محور مقاومت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دسیسه‌ها و اقدامات استکبار جهانی که مردم سوریه، عراق و مقدسات اسلامی را در این کشور‌ها مورد هدف قراردادند، به تصویر کشیده است.

وی با بیان اینکه تروریست‌های داعشی از قتل عام و وحشی‌گری ابایی نداشتند و امنیت و حاکمیت این کشور‌ها را به خطر اساسی انداختند ادامه داد: این نمایشگاه نشان داد چگونه دشمنان اسلام و بشریت با گروه‌های تروریستی با وحشی‌گری کامل تلاش کردند که آزادی و امنیت ملت‌های منطقه را به خطر انداختند و مقدسات را مورد هتک حرمت قرار دهند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تروریست ها امنیت و حاکمیت کشور‌های سوریه و عراق را به طور اساسی به خطر انداختند و اگر حضور شهید بزرگوار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش و دیگر فرماندهان که در امر مستشاری فعال بودند، نمی‌بود و اگر همراهی و همدلی فرماندهان با ملت و حاکمیت سوریه و عراق محقق نمی‌شد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود، قطعا حاکمیت این کشور‌ها در دست داعش و امثالهم بود. اما آنچه اتفاق افتاد، با هدایت رهبر معظم انقلاب و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، گروه تروریستی داعش و گروه‌های مانند آن نابود شدند و امروز حاکمیت و امنیت تا اندازه زیادی به دو کشور سوریه و عراق بازگشته است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه این موزه بخش اندکی از این شجاعت ها، رشادت‌ها و اقدامات را به خوبی به نمایش گذاشت، اظهار کرد: من توصیه می‌کنم، ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان عزیز ما به این نمایشگاه بیایند و افتخارات که آفریده شده است را از نزدیک ببینند، قطعا اگر این اقدامات در کشور‌های عراق و سوریه انجام نمی‌شد، تروریست‌ها و حامیان آن‌ها قصد داشتند تا با تصرف این کشور‌ها امنیت جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطرات اساسی کنند. آن نبرد‌هایی که سرانجام دشمن را به شکست و اضمحلال کشانید، باعث شد تا ملت ما با آرامش کامل بتواند در حوزه توسعه و پیشرفت حرکت کند.

وی ادامه داد: افتتاح این موزه با پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ با رژیم صهیونیستی همزمان است. بخش‌هایی از این نبرد  هم در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ همچنین نبرد‌های ضداشغالگری ملت فلسطین و نبرد آزادسازی افغانستان پس از تصرف رژیم صهیونیستی و ارتش تروریستی آمریکا در این نمایشگاه جمع شده است و قابل استفاده برای نسل جوان است.

سرلشکر باقری گفت: جلسه امروز فرماندهان مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بود، این نشست مرتبط است با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود. در این جلسه، گزارشی از ستاد برگزاری این مراسم ارائه شد و تبادل نظر شد تا چگونه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم واقعیات دفاع مقدس و این برهه بی نظیر تاریخی ملت ایران را در دفاع از کشور، تمامیت ارضی و دفاع از مردم و حیثیت ملی را برای نسل جدید به نمایش بگذاریم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تاکید کرد: بحمدالله کارهای فوق العاده ای برنامه ریزی شد تا با رعایت موازین بهداشتی به مرور اجرا شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار