لزوم توجه مسئولان به پایگاه امدادی امام علی (ع) اندیمشک

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک بر لزوم توجه مسئولان به پایگاه امداد و نجات امام علی (ع) حسینیه تاکید کرد.

زهرا بهاروندی رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نجاتگران پایگاه امدادی امام علی (ع) علاوه بر حضور در صحنه‌های حوادث جاده‌ای با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا، اقدام به انتقال مصدومان نقاط صعب العبور کردند تا یاریگر کادر درمان در خدمت رسانی به بیماران کرونایی باشند.

او بیان داشت: پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر نقش ارزنده‌ای را ایفا نموده اند و گرچه وظیفه ذاتی این پایگاه‌ها رهاسازی مصدومان گرفتار در خودرو‌ها با ابزار نجات است.

بهاروندی افزود: جمعیت هلال احمر بدون دریافت کمکی و با تکیه برداشته‌های خود تلاش نموده امکانات حفاظتی و بهداشتی مورد نیاز نجاتگران مستقر در پایگاه‌ها که در معرض خطر بوده را تامین نماید.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک تصریح کرد: ارائه خدمات شایسته در کمترین زمان و انتقال مصدومان با رعایت همه جوانب امدادی از اولویت‌های خادمین نجاتگر و رانندگان کادر است، اما نگهداری و به روزرسانی امکانات، اقلام و خودرو‌های امدادی مستلزم حمایت همه جانبه مسئولان است.

این مقام مسئول گفت: عواقب اقتصادی کرونا و کاهش مبادلات کالا و مشکلات مالی جمعیت هلال احمر که درآمد‌های تعریف شده در قانون برای آن تحت شعاع این موضوع قرار گرفته را در نگهداری و به روز رسانی خودرو‌های امدادی و اقلام امدادی و خدمت رسانی به نجاتگران داوطلب با مشکل روبرو کرده است.

او ادامه داد: اگرچه مسئولان کشوری و استانی تلاش و پیگیری‌های مضاعفی در این خصوص داشته اند، اما با توجه به نقش مهم پایگاه‌های امدادی و اهمیت و اولویت نجات جان انسان‌ها بر هر موضوعی، از خیرین پیشگام در عرصه سلامت و امور بشردوستانه شهرستانی و استانی درخواست ‌می‌شود نگاه ویژه‌ای به این امر ماندگار داشته باشند.

پایگاه امدادونجات بین شهری امام علی (ع) در ۲۵ کیلومتری اندیمشک، در شهر حسینه منطقه الوار گرمسیری واقع شده است و از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز خدمات ارزنده بسیاری را به مسافران جاده ای، ساکنان الوار گرمسیری و به ویژه مناطق صعب العبور ارائه کرده است.

پایگاه امدادی، نجاتگران این پایگاه به ماموریت‌های نجات در کوهستان بسیاری پرداخته اند؛ از از تمامی مسئولان و خیرین انتظار می‌رود با توجه به گذشت ۱۴ سال از تاسیس پایگاه و فرسوده شودن تجهیزات و امکانات آن نگاه ویژه‌ای به تجهیز و نگهداری پایگاه امدادی امام علی (ع)  اندیمشک داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.