آمریکا قطعنامه ضدایرانی جدید خود را به شورای امنیت ارائه داد

بنا بر اعلام بلومبرگ، آمریکا در چارچوب اقدامات ضدایرانی خود، قطعنامه‌ای جدید را درباره تمدید تحریم تسلیحاتی کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: آمریکا قطعنامه جدیدی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده و در آن خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی این سازمان علیه ایران شده است.

در این قطعنامه که یک نسخه از آن به دست بلومبرگ رسیده است، از اعضای سازمان ملل خواسته شده است فروش سلاح به ایران و خرید آن از ایران را متوقف کنند و از ارائه هرگونه آموزش فنی، منابع یا خدمات مالی، مشاوره و دیگر خدمات یا از ارائه کمک‌های مرتبط با تهیه، فروش، انتقال، تولید، نگهداری یا استفاده از سلاح» به ایران خودداری کنند.

این قطعنامه جدید تقریبا شبیه قطعنامه‌ای است که آمریکا در ماه ژوئن (خرداد) منتشر کرده و در آن گفته بود دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مایل به ایجاد تغییرات پیشنهادی متحدان و مخالفان در شورای امنیت نیست.

کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز سه‌شنبه اذعان کرد که روسیه و چین احتمالا هرگونه قطعنامه‌ای را وتو می‌کنند. این مسئله می‌تواند بحرانی در سازمان ملل ایجاد کند.

کرفت و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، تهدید کرده‌اند برای از سرگیری همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران از مکانیسم ماشه استفاده می‌کنند. آمریکا می‌گوید حتی با وجود خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸، آمریکا می‌تواند چنین کاری انجام دهد.

کرفت در سخنانی آنلاین در مجمع امنیتی آسپن با اشاره به روسیه و چین گفت: «راهبرد در یک جهان کامل همیشه این خواهد بود که آن‌ها رای ممتنع بدهند نه آن که وتو کنند. در حال حاضر این راهبرد در خصوص سایر اعضای شورای امنیت موثر است تا چین و روسیه" را در تنگنا قرار دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
با چین، با روسیه ایمن برانید، خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۲۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
اولا مکانیزم تحریم برای ایران کاملا بی اثر شده چون تحریمی نمونده که نکرده باشید :
_حتی شما مخفیانه تحریم مربوط به مکانیزم ماشه رو هم سال 97 فعال کردید منتهی اروپا صداشو در نیاورد تا برجام فنا نشه.
_دوما : آمریکا و نوچه هاش تمام قطعنامه های پیشنهادی چین و روسیه رو وتو کردند !!! امروز آمریکا و نوچه هاش انتظار دارن روسیه و چین وتو نکنند ؟؟!!!!
آخرین اخبار